LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen naar adsl, maar geen vaste telefoon nodig

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Gast

Overstappen naar adsl, maar geen vaste telefoon nodig

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo,

de titel zegt het al.
Ik heb nu Chello Light, op zich geen problemen mee, maar aangezien ADSL nu goedkoper (sneller) wordt, wil ik toch overstappen.
Maar welk adsl-abonnement kan je het beste nemen als je geen gebruik wenst te maken van een vaste telefoon?
Waarom is die mogelijkheid er niet, dat die kabel wordt gelegd, zonder dat je een telefonie-abonnement afsluit?
Immers steeds meer mensen, vooral jongeren, hebben alleen een mobiel, dus het wordt weleens tijd dat daar op ingespeeld wordt lijkt me.

Tosbaga

Re: Overstappen naar adsl, maar geen vaste telefoon nodig

Ongelezen bericht door Tosbaga »

15 februari komt kpn met een aabieding voor direct adsl zonder vaste aansluiting, maar de kosten voor het beheer van de lijn zullen erin verwerkt zijn, dus de abo kosten zullen iets hoger uitvallen dan nu, aan de andere kant bespraar je dus 9,95 aan abo kosten voor de vaste lijn en 45 aan aansluitkosten, dus nog eventjes geduld.

ADSL

Ongelezen bericht door ADSL »

Aangezien ADSL via de telefoon kabel loopt zul je dus een aansluiting moeten hebben

Of draadloos via je buren ! :D

Gast

15 februari komt kpn met een aabieding voor direct adsl zonder vaste aansluiting, maar de kosten voor het beheer van de lijn zullen erin verwerkt zijn, dus de abo kosten zullen iets hoger uitvallen dan nu, aan de andere kant bespraar je dus 9,95 aan abo kosten voor de vaste lijn en 45 aan aansluitkosten, dus nog eventjes geduld.
Dit is inderdaad misleiding .Want ze zeggen wel zonder vaste aansluiting maar die kosten die je uitbespaart verwerken ze weer in het abonnement.

Gast

Waarom is die mogelijkheid er niet, dat die kabel wordt gelegd, zonder dat je een telefonie-abonnement afsluit?
Immers steeds meer mensen, vooral jongeren, hebben alleen een mobiel, dus het wordt weleens tijd dat daar op ingespeeld wordt lijkt me
Ben ik met je eens maar net als de kabel verplicht je ook om TV te nemen is dat met ADSL ook nog steeds .Zonder vaste telefonie kan wel maar dan blijf je €9,- betalen .

Tosbaga

Ongelezen bericht door Tosbaga »

helemaal geen misleiding omdat de verhoging niet de 9euro is, afhankelijk van het adsl abo moet je bij betalen bij de laagste betaal je 7euro bij en bij het snelste abo betaal je niks bij!!

Gast

Als ze dit doen dan mogen ze voor de klanten van hun concurenten die zelf een ADSL netwerk aanbieden (Versatel ,bbned en Tiscali ) dit ook niet meer doen.
Het kan toch niet zo zijn dat die verplicht €9 moet betalen aan kPN en andere die via KPN Adsl hebben die niet of in ieder geval minder.
Iets weer voor de OPTA. denk ik.

Gesloten