Goedendag,
Ik verkoop via marktplaats codes voor pc spellen. Deze codes verstuur ik via de mail naar de koper.
Onlangs had ik besloten om deze ook via Ebay te verkopen.
En er werden er veel verkocht! Voor honderden euro's aan verkochte game codes.
Alle betalingen werden gedaan Via PayPal.
Uiteraard stuurde ik als goed gelovige de game code naar de koper via de Ebay berichten service of via de persoonlijke mail.
In sommige gevallen had ik zelfs mail contact met de verkoper en dan wel via de persoonlijke mail.
Dagen na de verkoop kwamen er claims binnen via Payal dat de koper de aankoop niet zou hebben geautoriseerd en dat de Ebay account zou zijn gehackt.
Ik moest bewijs leveren dat ik de game codes had geleverd, wat ik ook kon.
Ik kon in sommige gevallen zelfs als bewijs leveren dat we contact via de persoonlijke mail hadden gehad.
Sommige kopers gaven zelfs een positieve feedback op Ebay!
In alle gevallen tot nu toe heeft PayPal het geld terug gegeven aan de kopers!?
Ondanks alle bewijs, etc.
De game codes zijn overigens gebruikt! Dus geactiveerd door de koper.
Excuus van PayPal, zoals ook in de voorwaarden staan is dat een digitaal product niet beschermd is.
Belachelijk! Paypal zet kopers gewoon aan tot oplichting. Want de koper krijgt toch wel het geld terug.
Ik heb contact gehad met Ebay en zij verwijzen mij door naar Paypal of om contact op te nemen met de koper.
Paypal vewijst naar de voorwaarden en de koper laat niks meer van zich horen.
Ik sta nu ruim 800 euro in de min bij Paypal.
Ik heb meerdere malen contact gezocht met Paypal.
In het begin reageerden zij nog wel, maar nu ook al niet meer.
Bij een aantal terugboekingen rekende Paypal mij zelfs ook nog eens 16 euro terugboekingskosten!!!!!
Ik wil die 800 euro eigenlijk niet terug betalen, maar wat kan ik doen.
HELP!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Paypal Ebay
-
Longwei2012
Re: Paypal Ebay
Heb je ze al telefonisch gecontacteerd?
0800 265 9239
0800 265 9239
Lees dit topic anders ook eens door.
viewtopic.php?f=30&t=156469&hilit=Paypal&start=40
Dat topic is relevant wanneer TS deze codes verkoopt zonder een licentie van de uitgevers van het spel. Als TS geen geauthoriseerd reseller is, mag hij deze codes helemaal niet verkopen en heeft hij geen poot om op te staan (want illegale handel).Moneyman schreef:Lees dit topic anders ook eens door.
Uit deze post blijkt niet of je handeltje legaal is of niet.mebel22 schreef:Goedendag,
Ik verkoop via marktplaats codes voor pc spellen. Deze codes verstuur ik via de mail naar de koper.
Onlangs had ik besloten om deze ook via Ebay te verkopen.
En er werden er veel verkocht! Voor honderden euro's aan verkochte game codes.
Alle betalingen werden gedaan Via PayPal.
Uiteraard stuurde ik als goed gelovige de game code naar de koper via de Ebay berichten service of via de persoonlijke mail.
In sommige gevallen had ik zelfs mail contact met de verkoper en dan wel via de persoonlijke mail.
Dagen na de verkoop kwamen er claims binnen via Payal dat de koper de aankoop niet zou hebben geautoriseerd en dat de Ebay account zou zijn gehackt.
Ik moest bewijs leveren dat ik de game codes had geleverd, wat ik ook kon.
Ik kon in sommige gevallen zelfs als bewijs leveren dat we contact via de persoonlijke mail hadden gehad.
Sommige kopers gaven zelfs een positieve feedback op Ebay!
In alle gevallen tot nu toe heeft PayPal het geld terug gegeven aan de kopers!?
Ondanks alle bewijs, etc.
De game codes zijn overigens gebruikt! Dus geactiveerd door de koper.
Excuus van PayPal, zoals ook in de voorwaarden staan is dat een digitaal product niet beschermd is.
Belachelijk! Paypal zet kopers gewoon aan tot oplichting. Want de koper krijgt toch wel het geld terug.
Ik heb contact gehad met Ebay en zij verwijzen mij door naar Paypal of om contact op te nemen met de koper.
Paypal vewijst naar de voorwaarden en de koper laat niks meer van zich horen.
Ik sta nu ruim 800 euro in de min bij Paypal.
Ik heb meerdere malen contact gezocht met Paypal.
In het begin reageerden zij nog wel, maar nu ook al niet meer.
Bij een aantal terugboekingen rekende Paypal mij zelfs ook nog eens 16 euro terugboekingskosten!!!!!
Ik wil die 800 euro eigenlijk niet terug betalen, maar wat kan ik doen.
HELP!
Ben je ingeschreven bij KvK, heb je de benodigde licenties en draag je netjes BTW, omzetbelasting, etc af?
Ben je een particulier/consument of spreek je hier als bedrijf?