LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Planet internet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
W. Verhulst

Planet internet

Ongelezen bericht door W. Verhulst »

Ik heb in oktober 2003 mijn abonnement bij Planet Internet per e-mail opgezegd en aangezien de ingangsdatum op 20-12-2001 staat en ik 1 maand voor afloop van het abonnement heb opgezegd lijkt mij dit in orde. Echter in februari 2004 heeft planet automatisch het abonnementsgeld afgeschreven en beweert nu dat er nooit per e-mail is opgezegd. Nu is het zo dat ik 3x een e-mail heb verstuurd en 3x als reactie van planet kreeg "u kunt uw abonnement ook per e-mail opzeggen". Na enkele telefoontjes met planet werd mij gemeld dat ik een en ander per brief moest melden. Hierop volgde een schriftelijke reactie met daarin de mededeling dat het abonnement per 1 februari 2005 wordt beeindigd, dit terwijl op het contract een ingangsdatum staat van 20-12-2001. Ik heb nu de automatische incasso laten blokkeren maar zal nu vast wel een acceptgiro krijgen en natuurlijk na verloop van tijd een incassobureau op mijn dak.

marcvv

Re: Planet internet

Ongelezen bericht door marcvv »

Als je algemene voorwaarden had nagelezen had je kunnen lezen dat het opzeggen van je abonnement schriftelijk moet gebeuren en niet via email. daar is niets aan te veranderen.
en het is inderdaad zo dat je er een jaar aan vast zit. nu vind ik dit niet echt redelijk. dus ik weet niet of het juridisch ook stand zal houden in de rechtzaal. maar alleen begin je niet zoveel tegen een grote speler. als het tot een dagvaarding komt dan heb je een hoop kosten voor een advokaat en dat weegt natuurlijk nooit op voor een abonnement van enkele tientallen euro's.
wat ik je wil aanraden is zoek jurisch prudentie hierover over z'on zaak dan kan je dat opsturen naar planet en je abonnement zullen ze moeten opzeggen.

sterkte

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

jurisch prudentie ?????????

De jurist

Ongelezen bericht door De jurist »

Email en fax zijn door het europeesch recht gelijkgesteld aan schriftelijk, is dus juridisch waterdicht.

pelle

Ongelezen bericht door pelle »

Indien het om opzegging van adsl gaat , moet het echt schriftelijk omdat Planet u moet afmelden bij KPN om de automatische afschrijving ongedaan te maken hebben ze namelijk een handtekening van u nodig , dus derhalve een brief van u met ondertekening.
:cry: :idea:

jappie10

Ongelezen bericht door jappie10 »

vervelend, al dat gedoe. De datum op je contract is de aanvraagdatum en niet de datum dat je contract daadwerkelijk is begonnen. Bij planet kun je naar www.planet.nl gaan en je gegevens van je abonnement checken. Als je kiest voor OPZEGGEN dan staat keurig het adres vermeld.

Ik begrijp dat het een streek van planet is om het zo moeilijk mogelijk te maken om op te zeggen, maar duidelijk is het wel.

peter67

Ongelezen bericht door peter67 »

ik kreeg vandaag ook een rekening stelletje flikkers bij planet

Gesloten