LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] planet internet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
mpraagman

planet internet

Ongelezen bericht door mpraagman »

Twee maanden geleden kwam ik erachter dat Planet al maanden mij dubbele facturen stuurt voor het zelfde bedrag en dat ook per automatische incasso van mijn rekening afschrijft.
Ik heb hier uiteraard voor gebeld heel vaak zelfs en altijd wachten soms wel een kwartier om dan te horen dat ik een ander nummer moest bellen.
Totaal zal ik 15 keer gebeld hebben. Ik heb vervolgens alle facturen naar hen gestuurd met een verzoek om terugbetaling, daar werd zowaar voor opgebeld binnen een maand zou ik de bijna 200,- euro terug krijgen. Maar al kort na dit telefoontje kwamen de brieven dat mijn nieuwe abonnenment bijna inging?!
Welk abonnement ik had nergens om gevraagd. Tot op heden ik geen geld gezien wel weer een nieuwe afschrijving zonder uitleg.
Uiteraard heb ik meerder keren gebeld en weer alles uitleggen en uitkijken dat ik niet uit mijn slof schiet zo boos ben ik inmiddels. Ik wil mijn geld terug en dat er verder niks verandert. Maar het lijkt daar een grote chaos die afspraken die ik aan de telefoon maak lijken volgende dag al weer gewist of gewoon niet te bestaan. Wat moet ik doen ik zou het graag opzeggen mijn abonnement maar ik zie dat gewoon niet gebeuren en wat dan?

Milja Praagman

Nol1

Re: planet internet

Ongelezen bericht door Nol1 »

Ook ik heb reeds geruime tijd (sinds januari 2007) een financieel probleem met Planet. Bij mij betreft het eveneens dubbele betalingen. Hierover vele malen gebeld en geschreven (emails) maar niemand heeft tot op heden dit probleem naar tevredenheid kunnen oplossen.

Ten einde raad heb ik in oktober een samenvatting van de feiten per aangetekend schrijven naar Planet gezonden. Vervolgens kreeg ik van Planet op 31 oktober een ontvangstbevestiging met de mededeling dat deze zo snel mogelijk behandeld zou worden. Inmiddels is het 4 december en nog steeds geen reactie.

Ilias

Ongelezen bericht door Ilias »

Ik heb 3 maanden geleden gebeld dat ik mijn planet internet abbonement wou opzeggen de medewerker zei ok dat word geregeld ik zeg het voor u op op 3 december.

Vandaag 4 december heb ik nog steeds internet

Dus bellen

En zeggen ze dat er niks in het systeem staat dat het opgezegt is

En zit ik vast tot december 2008!!!!

Wat een vuile bende is dit

Wat kan ik doen????!!!

Frankkk

Ongelezen bericht door Frankkk »

@Ilias: Je kunt hier waarschijnlijk helemaal niets meer aan doen, helaas. In de algemene voorwaarden staat waarschijnlijk dat je alleen schriftelijk kunt opzeggen (of vanuit je account-gegevens op de planet-website). Je had ook een schriftelijke bevestiging ontvangen moeten hebben na opzegging.

Je zit er nu inderdaad aan vast tot december 2008! Wel kun je nu alvast een brief sturen dat je opzegt per x december 2008. Dan krijg je nu alvast de bevestiging, zodat je daar niet meer aan hoeft te denken. Wel goed formuleren die brief, zodat ze niet gewoon doodleuk meteen afsluiten en je de rekening voor de rest van het jaar in één keer sturen.

Ilias

EN IK ZIT NU OOK VAST AAN ME NIEUWE PROVIDER!!!!!

Sjonge jonge....

Kan ik echt niks doen?????

om het op te zeggen

Frankkk

@mpraagman: vanaf nu elke maand de bank bellen om de extra afschrijving terug te draaien. Mocht het telkens slechts één afschrijving betreffen, dan die afschrijving terug laten draaien.

Verder stoppen met bellen, maar een aangetekende brief schrijven met handtekening retour waarin je kort zakelijk eerst het probleem omschrijft en in de laatste alinea duidelijk maakt wat je wilt bereiken met je brief.

Als je inkomen laag genoeg is (zie www.hetjl.nl), dan kun je ook goedkope rechtsbijstand krijgen via het juridisch loket (zie www.hetjl.nl). Zij kunnen je dan vertellen hoe je dit het beste kunt aanpakken.

Op de website van www.hetjl.nl staat ook een telefoonnummer. Je kunt ook even bellen en ze het probleem voorleggen, misschien heb je daar al genoeg aan?

Als je rechtsbijstand wilt via het juridisch loket, zorg er dan wel voor dat je dit doet vóór 1 januari 2008. Dit omdat het belang vanaf 1 januari 2008 groter moet zijn dan € 250,- in plaats van € 90,- (wat het nu is).
Laatst gewijzigd door Frankkk op 04 dec 2007 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Ilias

Ok thx ik ga ze wel bellen

maar eerst moest ik van planet ook en nog een klacht brief sturen naar kpn :?

en dan zegt kpn vast ja het is onze zaak niet

Frankkk

@Ilias: Wie ga je bellen? Niet planet, stop daar nu mee. Alles wat Planet mondeling zegt moet je met een grote korrel zout nemen. Laat ze het eerst maar op schrift zetten en laat je niet van alles wijs maken.

En stuur ook geen brief aan KPN. Je bent klant bij Planet, zij moeten het voor je oplossen.

- Je zou wel, indien mogelijk, het volgende kunnen doen:
1. bij Planet downgraden naar het goedkoopste abonnement
2. iemand anders het Planet-abonnement over laten nemen

Wees creatief!

Ilias

als ik zeg dat ik het abbonement wil downgraden zeggen ze dat ik dat een maand eerder had moeten doen...

leiers zijn het

dit verwacht je toch niet van een professioneel bedrijf????!!!!

Frankkk

@Ilias: Heb je met ze gebeld? Doe dat nu niet, ze denken nu immers allang dat ze alles met je kunnen doen, dat je een grote sufferd bent...

Log eens in op de website van Planet en kijk of je vanuit je account je abonnement kunt downgraden. Lees ook eens de veelgestelde vragen (FAQ).

Ilias

dat kan wel maar dat gaat weer paar maanden duren voordat dat van kracht gaat

Gesloten