LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] problemen ADSL van Wanadoo/Orange door verhuizing

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Bas Krebbers

problemen ADSL van Wanadoo/Orange door verhuizing

Ongelezen bericht door Bas Krebbers »

Hallo,

Ik ga verhuizen naar een adres waar al een ADSL-abonnement aanwezig is (trek bij iemand in). Mijn huidige ADSL-lite abonnement bij Orange is daarom overbodig, maar loopt officieel nog tot 31-01-2007. Volgens Wanadoo/Orange is het technisch mogelijk om een nieuwe telefoonlijn aan te sluiten en daar dus ADSL op te nemen. In dat geval heb ik en een extra telefoonlijn en een extra ADSL-verbinding (2 telefoonnummers en 2 ADSL-abonnementen). Ik heb Wanadoo/Orange uitgelegd dat ik dit onzin vindt en gevraagd of ze niet kunnen afwijken van hun beleid/algemene voorwaarden. Ze wijzen me steeds op hun algemene voorwaarden, maar is dit niet ontzettend klantonvriendelijk. Als nl op mijn nieuwe adres geen ADSL aanwezig was, had ik Orange gewoon mee verhuisd, maar dit vind ik toch echt iets anders. Weet iemand wat ik zou kunnen doen of wordt het gewoon 14,95/24,95 (incl. betalen voor de 'huur' van de lijn) per maand betalen aan Wanadoo/Orange.

Bvd voor jullie antwoorden/tips.

Mvg, Bas Krebbers

??

Re: problemen ADSL van Wanadoo/Orange door verhuizing

Ongelezen bericht door ?? »

Orange is gerechtigd om je aan je contract te houden, hoe vervelend dat dan ook moge zijn (btw: hoe zit het met dat andere ADSL contract?). Alleen als je naar een gebied verhuist waar Orange niet kan leveren zullen ze het contract ontbinden. Vergeet overigens niet dat Orange an sich pittige kosten moet maken om een ADSL lijn op te leveren; ze gaan er van uit dat je een jaar klant blijft zodat ze die kosten terug kunnen verdienen.

Je zou kunnen overwegen om een vriendelijk briefje te sturen naar Orange waarin je de situatie uitlegt en om enige coulance vraagt. Let er wel op dat je in dit geval met stroop verder zult komen dan met azijn, helemaal aangezien ze contractueel gezien in hun recht staan. Met een beetje geluk komen ze wel over de brug; misschien zijn ze bereid een oogje toe te knijpen of met een voorstel te komen waarbij jullie elkaar in het midden treffen.

Succes ermee.

Gesloten