Sinds de installatie van SP2 ( hij staat in software vermeld, maar na de laatst update van windows blijkt dat hij dat niet is...en dat ik hem moet verwijderen en opnieuw moet installeren)Kortom ik snap het niet.. of ie nu wel of niet geinstalleerd is. Maar ik wil er vanaf.
Sinds de ïnstallatie"van SP2 start mijn laptop op in de selectieve modus. Tot nu toe klikte ik dit steeds weg, zonder aan te geven in de normale modus te willen opstarten. Want dan geeft hij aan dat hij de veranderingen ongedaan gaat maken. Welke veranderingen??
Ook ging ik naar software en klikt op verwijderen van SP2 en vervolgens komt er een waslijst met programma's die mogelijk na de verwijdering niet meer werken, dus heb ik dat nog niet gedaan. Heeft iemand hier ervaring mee??????
Moet ik nou gewoon doorpakken en afwachten of ik helemaal niets meer kan straks of heeft iemand andere tips.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] problemen met opstarten na sp2
Re: problemen met opstarten na sp2
1. maak een backup van belangrijke documenten
2. stel dezelfde vraag op een forum dat erop gericht is om dit soort problemen op te lossen.
3. probeer wat uit, bij succes ben je klaar, als niks meer werkt doe je format c en installeer je windows opnieuw
succes
2. stel dezelfde vraag op een forum dat erop gericht is om dit soort problemen op te lossen.
3. probeer wat uit, bij succes ben je klaar, als niks meer werkt doe je format c en installeer je windows opnieuw
succes
sp2 levert opstart problemen met volgende hardeware:
c-media geluidskaarten
ati 9200 se video-kaarten
trust 450lr optical muizen
Voor de eerste 2 zitten de drivers op de windows update site (hehehe zorg voor een legale key dus )
laatste op site www.trust.com
c-media geluidskaarten
ati 9200 se video-kaarten
trust 450lr optical muizen
Voor de eerste 2 zitten de drivers op de windows update site (hehehe zorg voor een legale key dus )
laatste op site www.trust.com
In beginsel heeft gast nr 1 gelijk. zet alle bestanden die je niet wilt wissen op een cd oid. Ga daarna naar "software" en uninstall sp2. De waarschuwing is terrecht dat straks niet meer alles t doet.....maar... ga na de deinstallatie naar de microsoftsite. Download daar opnieuw SP2. Weer installeren... zorg aub dat je geen software meer open hebt. Dat kan later problemen geven.
Het wissen van je totale harde schijf lijkt me niet erg handig. Je zit zo een paar uur aan de installatie van windows en de rest van de dag aan t downloaden van al die leuke programmas die je had.
Veel succes
Het wissen van je totale harde schijf lijkt me niet erg handig. Je zit zo een paar uur aan de installatie van windows en de rest van de dag aan t downloaden van al die leuke programmas die je had.
Veel succes
Probeer je als het nog kan je software en hardware drivers te updaten .
Vaak is dan het probleem opgelost.
Het was beter omdat eerst te doen iets waar microsoft wel eens beter voor mag waarschuwen.
Anders gewoon uninstallen en alleen maar de hotfixes van SP2 downloaden die wel belangrijk zijn om de lekken te dichten.
Laat windows update op je PC niet meer automatisch staan maar kies voor één van de 3 andere (door windows niet aanbevolen) opties.
Hij blijft in het begin wel zeuren dat je SP2 moet instaleren maar dit moet je dan gewoon negeren maar dus zoals gezegd wel dus de hotfixes van SP2 en eerdere kritieke updates downloaden en instaleren.
Formateren met de Windows XP CD (format C is met XP meestal niet meer nodig) kan altijd maar dat is natuurlijk wel het laatste wat je doet om een probleem op te lossen .
Het is hier inderdaad een consumentenforum .Kijk eens op een PC Forum .
De meningen over SP2 zijn verschillend maar door een heleboel andere dingen veilig te doen gebruik ik het zelf niet.
Vaak is dan het probleem opgelost.
Het was beter omdat eerst te doen iets waar microsoft wel eens beter voor mag waarschuwen.
Anders gewoon uninstallen en alleen maar de hotfixes van SP2 downloaden die wel belangrijk zijn om de lekken te dichten.
Laat windows update op je PC niet meer automatisch staan maar kies voor één van de 3 andere (door windows niet aanbevolen) opties.
Hij blijft in het begin wel zeuren dat je SP2 moet instaleren maar dit moet je dan gewoon negeren maar dus zoals gezegd wel dus de hotfixes van SP2 en eerdere kritieke updates downloaden en instaleren.
Formateren met de Windows XP CD (format C is met XP meestal niet meer nodig) kan altijd maar dat is natuurlijk wel het laatste wat je doet om een probleem op te lossen .
Het is hier inderdaad een consumentenforum .Kijk eens op een PC Forum .
De meningen over SP2 zijn verschillend maar door een heleboel andere dingen veilig te doen gebruik ik het zelf niet.
Indien je problemen met sp2 hebt en je weet niet wat precies het probleem is, format c: je pc leeghalen, dan eerst win xp erop en alles eerst updaten, dan stap voor stap drivers van hardware installeren en dan alle andere troep erop
Zo kom je erachter wat het probleem is, back-up maken kan wel maar juist onzinnig, je wil sp2 erop, backup's hebben altijd nadeel dat je com interactie, response-time verhoogt.
Anyway, knutselse!!
Zo kom je erachter wat het probleem is, back-up maken kan wel maar juist onzinnig, je wil sp2 erop, backup's hebben altijd nadeel dat je com interactie, response-time verhoogt.
Anyway, knutselse!!