LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scarlet in gebreke?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
-margriet-

Scarlet in gebreke?

Ongelezen bericht door -margriet- »

hi allemaal!

Ik heb een nogal lastig probleem.

Afgelopen mei ben ik verhuisd van Den Haag naar Lelystad. Ik heb op 4 mei verhuizing aangevraagd van mijn contract met Scarlet. Op hun verzoek deed ik daar een brief bij om de isdn om te zetten naar analoge aansluiting. De verhuizing zou maximaal 2-4 weken in beslag nemen.

Ik heb daar specifiek om gevraagd: eind augustus liep mijn contract af, en ik wilde er wellicht vanaf. Maar binnen vier weken verhuizen betekende voor mij dat ik nog niet dubbel hoefde te betalen. Met díe belofte ben ik de verhuizing ingegaan.

Toen ik na ruim twee weken nog niets hoorde, heb ik gebeld. Na drie dagen werd ik (zowaar!) teruggebeld met de mededeling dat ze wél die brief hadden, maar niet het formulier (onmogelijk... ze zaten in één envelop - kopieén had ik nog liggen).

het verzoek was om opneiuw een formulier op te sturen, dan zou er spoed achter gezet worden. Op mijn vraag of ik dat formulier kon ophalen (Lelystad), werd ontkennend geantwoord. Na vier dagen ofzo, ontving ik éindelijk per post het formulier.

Ik heb opnieuw gebeld: Hoe lang gaat het nu nog duren? Er zou spoed achter gezet worden, en vertraging zou het dus in de originele planning nauwelijks schelen....

Maar na twee weken: Nóg geen bericht! Ik wéér gebeld! Spoed mevrouw? Nee hoor, daar weten wij neit van! Oh! Ik vind híer uw formulier, ik ga het nú doorzetten naar de volgende afdeling!

Huh?!@?!? GRMBL :evil: . Hoe lang kan het nu nog duren dan? 6 tot 8 weken mevrouw! Wat?!?!?!? Nou, zet dán de hele boel maar stop, ik stuur u een brief en de verhuizing kunt u afzeggen.

Dit telefonisch al gemeld, en vervolgens een dikke brief op de bus gedaan (d.d. 14 juni) met als "Betreft-tekst": klacht en opzeggen abonnement ( Verhuisaanvraag vervalt ! )

Hoe duidelijk kan dat zijn?

Nu, ruim een maand later krijg ik bericht terug: Zij claimen dat ik nu een nieuw contract ben aangegaan, en in íeder geval níet tijdig heb opgezegd (drie maand van te voren: 30 mei was vervaldatum).

Tja, als ik van tevoren wist dat ze hun belofte niet na konden komen, zou ik uberhaupt niet overwogen hebben óm nog te verhuizen. Overigens, naar mijn gevoel sloot ik geen nieuw contract, maar verhuis ik mijn aansluiting.

Kan ik Scarlet in gebreke stellen en op die manier onder het contract uit? Is die verhuizing inderdaad een contract?

Overigens: Hoewel ze wél claimen dat er dus sprake is van contractverlenging, hebben ze níet de verhuizing doorgevoerd.... Ik vind dat bijzonder raar! (als je constateert dat er een neiuw contract is, dan overleg je toch met de klant over of die het zeker weet?!?!?)

Wie weet wat ik nu kan doen?

Bedankt!

-margriet-

Re: Scarlet in gebreke?

Het zou op zijn minst fijn zijn als iemand mij kon vertellen of ik Scarlet in gebreke kan stellen? :?

Dutch_com_freak

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

Wellicht rent beau teveel bij scarlet on ze onderbroek rond.. of die andere dame....

de een zegt dit de andere dat... vervolgens worden en 3 acties tegelijk uitgevoerd waarvan er maar 1 juist is of miss zijn ze alle 3 juist maar heft het ene het andere op....

je zal er nooit achter komen hoe het nou werkelijk is gekomen...

wat wel duidelijk is dat op het nieuwe adres nog geen aansluiting is? je zou kunnen proberen om over te stappen naar een andere provider.. wellicht lukt dat... die provider zal dan zelf aangeven of dat kan of niet.

Wellicht zou je hier mee naar een rechtswinkel kunnen gaan of iets dergelijks.. het is een vrij ingewikkelde zaak...

-margriet-

ik heb dus al een andere provider in de arm genomen, en díe aansluiting was keurig netjes op afgesproken datum gerealiseerd (binnen 14 dagen !!) (Wanadoo Family).

Daarom zit ik er natuurlijk níet op te wachten dat ik dus dubbele abonnementskosten zou krijgen nu.... omdat Scarlet dus gewoon zijn woorden niet nakomt.

:? :(

Overigens, over Wanadoo ben ik tot op heden redelijk tevreden (nog geen 20 mb snelheid, maar och, ik heb internet!) :roll:

Dutch_com_freak

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

wan de regen in de drup zullen we dan maar zeggen :)

Gesloten