Ik heb een nogal lastig probleem.
Afgelopen mei ben ik verhuisd van Den Haag naar Lelystad. Ik heb op 4 mei verhuizing aangevraagd van mijn contract met Scarlet. Op hun verzoek deed ik daar een brief bij om de isdn om te zetten naar analoge aansluiting. De verhuizing zou maximaal 2-4 weken in beslag nemen.
Ik heb daar specifiek om gevraagd: eind augustus liep mijn contract af, en ik wilde er wellicht vanaf. Maar binnen vier weken verhuizen betekende voor mij dat ik nog niet dubbel hoefde te betalen. Met díe belofte ben ik de verhuizing ingegaan.
Toen ik na ruim twee weken nog niets hoorde, heb ik gebeld. Na drie dagen werd ik (zowaar!) teruggebeld met de mededeling dat ze wél die brief hadden, maar niet het formulier (onmogelijk... ze zaten in één envelop - kopieén had ik nog liggen).
het verzoek was om opneiuw een formulier op te sturen, dan zou er spoed achter gezet worden. Op mijn vraag of ik dat formulier kon ophalen (Lelystad), werd ontkennend geantwoord. Na vier dagen ofzo, ontving ik éindelijk per post het formulier.
Ik heb opnieuw gebeld: Hoe lang gaat het nu nog duren? Er zou spoed achter gezet worden, en vertraging zou het dus in de originele planning nauwelijks schelen....
Maar na twee weken: Nóg geen bericht! Ik wéér gebeld! Spoed mevrouw? Nee hoor, daar weten wij neit van! Oh! Ik vind híer uw formulier, ik ga het nú doorzetten naar de volgende afdeling!
Huh?!@?!? GRMBL
Dit telefonisch al gemeld, en vervolgens een dikke brief op de bus gedaan (d.d. 14 juni) met als "Betreft-tekst": klacht en opzeggen abonnement ( Verhuisaanvraag vervalt ! )
Hoe duidelijk kan dat zijn?
Nu, ruim een maand later krijg ik bericht terug: Zij claimen dat ik nu een nieuw contract ben aangegaan, en in íeder geval níet tijdig heb opgezegd (drie maand van te voren: 30 mei was vervaldatum).
Tja, als ik van tevoren wist dat ze hun belofte niet na konden komen, zou ik uberhaupt niet overwogen hebben óm nog te verhuizen. Overigens, naar mijn gevoel sloot ik geen nieuw contract, maar verhuis ik mijn aansluiting.
Kan ik Scarlet in gebreke stellen en op die manier onder het contract uit? Is die verhuizing inderdaad een contract?
Overigens: Hoewel ze wél claimen dat er dus sprake is van contractverlenging, hebben ze níet de verhuizing doorgevoerd.... Ik vind dat bijzonder raar! (als je constateert dat er een neiuw contract is, dan overleg je toch met de klant over of die het zeker weet?!?!?)
Wie weet wat ik nu kan doen?
Bedankt!