LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte service na fout met ADSL-verbinding Planet Internet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
jvisberg

Slechte service na fout met ADSL-verbinding Planet Internet

Ongelezen bericht door jvisberg »

Bijna 6 weken geleden heeft Planet Internet onderhoud gepleegd aan hun ADSL centrale. Het gevolg was dat de ADSL verbinding bij mij niet meer werkt. Ik moet nu dus met het oude analoge modempje mijn email enz. ophalen. Ik heb tig-keer met Support van PI gebeld, emails gestuurd, brieven gestuurd.
Blijkbaar zit er een fout in hun software en PI kriijgt dit niet opgelost. Volgens support zijn zo'n 1000 abonnees hier de dupe van.
Niets haalt echter iets uit om de storing opgelost te krijgen. Uiteraard kwam de factuur en werd meteen dit bedrag van mijn rekening afgesschreven. Dit bedrag meteen via mijn bank terug laten storen. Ook hierop reageert PI niet. Blijkbaar kun je ook gratis een abonnement hebben?
Gisteren werd ik gebeld door een dame van klantenservice (ik ben al 10 jaar trouwe klant) of ik mijn ADSL verbinding wil uitbreiden. Haar voorzichtig duidelijk gemaakt dat door een fout van PI ik helemaal geen ADSL verbinding meer heb, en da tik mijn abonnement ga opzeggen.
Ik ga nu een aangetekende brief sturen naar PI dat ik het abonnement als be-eindigd beschouw gezien de problemen die ik ermee heb.
En nu maar hopen dat ze de ADSL-lijn vrijgeven, want anders kan ik nog niet naar een andere provider (machtsmisbruik noem ik dit).
Hebben nog meer mensen hetzelfde probleem?

Johan

ikbenik

Re: Slechte service na fout met ADSL-verbinding Planet Internet

Ongelezen bericht door ikbenik »

machtsmisbruik noem ik dit
Dit is eerder onmacht.

Bij het overschakelen naar een nieuw administratiesysteem zijn er problemen ontstaan.
Vooral HetNet heeft hierdoor gigantische problemen ondervonden.

Wat je wel kunt proberen is om de modem opnieuw te programmeren.
Wat je moet doen is de installatie-CD van de modem (Die van KPN) opnieuw gebruiken. Hierdoor worden diverse instellingen opnieuw ingesteld.

Je kunt dit ook handmatig doen.
Hierbij moet de modem aanstaan en met de computer verbonden zijn.

Je opent Internet Exlorer en typt in het adresbalk
10.0.0.138
Daarna klik je op advanced in het linkermenu.
Klik daarna op easysetup.
Er zal een popmenu verschijnen met de volgende tekst:
Welcome to the SpeedTouch™
Setup Wizard
Klik dan op next
Selecteer dan
Routed PPPoA - DHCP-NAPT
en klik dan weer op next
VPI/VCI zal waarschijnlijk op 8.35 staan maar moet op
8.48
zijn (dat is dus het hele probleem dat het niet lukte).
Selecteer het juiste getal door naast het getal op het pijltje te klikken en kies dan het juiste getal uit het menu dat verschenen is, en klik op
next
Vul dan de gebruikersnaam en wachtwoord in.
Klik dan 2 keer op next, zodat je in een overzichtschema komt.
Klik dan op start.
Het modem wordt dan opnieuw geprogrammeerd.

Sluit internet-explorer NIET!!
Daarna klik je op basic in het linkermenu.
Daarna op Connections.
Je ziet op het scherm een gele balk met disconnect of
connect
staan.
Klik erop zodat er eerst connect staat en klik dan er weer op zodat er disconnect er op staat.

Als het goed is zal er bij State Up staan.
Dan ben je weer online.

Interface Destination Mode Link State
PPPoA_1 PVC_1 always-on connected up

Ik hoop dat het bovenstaande duidelijk geweest is en dat het hiermee gelukt is.
Laat het me weten of het gelukt is of niet.

Ik heb toen met het overschakelen in de centrale bij veel klanten deze modeminstellingen moeten veranderen.
Vanaf die tijd heb je ook gelijk weer snellere verbinding.
Probeer het nu maar.

jvisberg

Re: Slechte service na fout met ADSL-verbinding Planet Internet

Ongelezen bericht door jvisberg »

Opnieuw installeren van het modem had ik al bedaan.
Dat levert helaas niets op.
Volgnens support kom ik op een verkeerde centrale binnen, en wordt daardoor de ADSL verbinding niet tot stand gebracht.

Gesloten