LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slechte service van Ziggo
Slechte service van Ziggo
Al maanden problemen met het WiFi netwerk in huis. Volgens mijn abonnement moet ik een downloadsnelheid hebben van 250 mbps. Echter de verschillende speeltoestel laten zien dat de downloadsnelheid niet meer is dan 45 mbps. Gevolg Met thuiswerken knalt de verbinding er constant uit bij Microsoftteams.
Omdat mijn dochter volgend week examen moet doen is de betrouwbaarheid van de verbinding belangrijk. Na veel gedoe zou er nu eindelijk een monteur langs komen. Volgens De website van Ziggo stuurt de monteur een SMS als hij onderweg is. Geen sms gehad wel een gesprek gemist omdat ik in een conference call zat. Blijkt de monteur bij de buren te hebben gestaan en daar een briefje in de bus gegooid. Ook niet aangebeld want mijn buurman was thuis.
Ziggo vervolgens gebeld. Antwoord: de monteur heeft u 4 keer gebeld waarvan 2 keer op de vaste aansluiting. Helaas heb ik geen vaste aansluiting dus puur onzin. Ik was gewoon thuis. Reactie Ziggo: we gaan de monteur opnieuw inplannen. Volgende week dus. Krijg ik de volgende dag een mail met een rekening van €85 voorrijkosten en kosten reparatie. Deze mail is een dag later kennelijk door Ziggo uit mijn mailbox verwijderd. Ik heb gelukkig een kopie gemaakt.
Opnieuw contact met Ziggo waarbij de klantenservice geen uitleg kan geven. Deze dame had kennelijk het dossier niet gelezen met de eerdere contacten. Reactie begon direct met Ziggo garandeerd 20mbps. Op mijn vraag waarom mijn abonnement 250 mbps is en ik veel meer moet betalen kwam een ontwijkend antwoord.
Ik kijk nu uit naar de aanleg van glasvezel door de KPN. Ik stap dan gelijk over. Wat een waardeloos bedrijf Ziggo.
Omdat mijn dochter volgend week examen moet doen is de betrouwbaarheid van de verbinding belangrijk. Na veel gedoe zou er nu eindelijk een monteur langs komen. Volgens De website van Ziggo stuurt de monteur een SMS als hij onderweg is. Geen sms gehad wel een gesprek gemist omdat ik in een conference call zat. Blijkt de monteur bij de buren te hebben gestaan en daar een briefje in de bus gegooid. Ook niet aangebeld want mijn buurman was thuis.
Ziggo vervolgens gebeld. Antwoord: de monteur heeft u 4 keer gebeld waarvan 2 keer op de vaste aansluiting. Helaas heb ik geen vaste aansluiting dus puur onzin. Ik was gewoon thuis. Reactie Ziggo: we gaan de monteur opnieuw inplannen. Volgende week dus. Krijg ik de volgende dag een mail met een rekening van €85 voorrijkosten en kosten reparatie. Deze mail is een dag later kennelijk door Ziggo uit mijn mailbox verwijderd. Ik heb gelukkig een kopie gemaakt.
Opnieuw contact met Ziggo waarbij de klantenservice geen uitleg kan geven. Deze dame had kennelijk het dossier niet gelezen met de eerdere contacten. Reactie begon direct met Ziggo garandeerd 20mbps. Op mijn vraag waarom mijn abonnement 250 mbps is en ik veel meer moet betalen kwam een ontwijkend antwoord.
Ik kijk nu uit naar de aanleg van glasvezel door de KPN. Ik stap dan gelijk over. Wat een waardeloos bedrijf Ziggo.
Laatst gewijzigd door Radar op 20 jun 2020 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast, witregels toegevoegd.
Reden: Titel aangepast, witregels toegevoegd.
- berndv
- Berichten: 9044
- Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10
Beste antwoord
Gekozen door zand
Re: Slechte service van Ziggo
ik denk dat speeltoestel eigenlijk speedtest had moeten zijn en door de spellingcontrole is veranderd. Zomaar een gokje.
TS heeft problemen met WiFi en meet op de laptop 45 mbps en wegvallende verbinding. Ik denk dat het een kwestie is van een slecht ingeregelde modem, waarschijnlijk WiFi op het verkeerde kanaal, teveel netwerken die op hetzelfde kanaal zitten in de buurt en ga zo maar door. Dat zou wellicht verklaren waarom ts ongeveer 20% van zijn snelheid behaalt op WiFi en ook nog last heeft van wegvallen.
Claimen dat je te weinig snelheid krijgt is alleen nuttig als je met een bekabelde verbinding rechtstreeks op je modem zit. En je modem met een zo kort mogelijke kabel direct op je cai-aansluiting, en wel op de plek waar die je huis binnenkomt. Iedere andere manier van verbinden kan verlies opleveren.
TS heeft problemen met WiFi en meet op de laptop 45 mbps en wegvallende verbinding. Ik denk dat het een kwestie is van een slecht ingeregelde modem, waarschijnlijk WiFi op het verkeerde kanaal, teveel netwerken die op hetzelfde kanaal zitten in de buurt en ga zo maar door. Dat zou wellicht verklaren waarom ts ongeveer 20% van zijn snelheid behaalt op WiFi en ook nog last heeft van wegvallen.
Claimen dat je te weinig snelheid krijgt is alleen nuttig als je met een bekabelde verbinding rechtstreeks op je modem zit. En je modem met een zo kort mogelijke kabel direct op je cai-aansluiting, en wel op de plek waar die je huis binnenkomt. Iedere andere manier van verbinden kan verlies opleveren.
Re: Slechte service van Ziggo
Vreemd verhaal, internet snelheden zijn trouwens bij consumenten abonnementen nooit gegarandeerd, wil je wel een gegarandeerde snelheid zonder overboeking zal je bij zakelijke abonnmenten moeten kijken, schik echter niet van de prijs van enkele honderden tot zelfs duizended euro's per maand voor een verbinding.
Ik weet trouwens niet met wat voor speeltoestel je de verbinding test, maar doe dit echter wel bekabeld direct op het modem dat direct op het AOP zit zonder eventuele splitters en zeker niet via wifi. Speedtesten via Wifi zijn immers niet betrouwbaar.
45mbps is trouwens ruim voldoende voor teams, het uitvallen van teams zal niet komen door te weinig bandbreedte in dat geval.
Als ik zo naar je klachten kijk heb ik eerder het gevoel dat je wifi problemen hebt in huis. Ik zou je met klem willen adviseren om alles eens bekabeld te testen en te bekijken wat daar uitkomt.
Ik weet trouwens niet met wat voor speeltoestel je de verbinding test, maar doe dit echter wel bekabeld direct op het modem dat direct op het AOP zit zonder eventuele splitters en zeker niet via wifi. Speedtesten via Wifi zijn immers niet betrouwbaar.
45mbps is trouwens ruim voldoende voor teams, het uitvallen van teams zal niet komen door te weinig bandbreedte in dat geval.
Als ik zo naar je klachten kijk heb ik eerder het gevoel dat je wifi problemen hebt in huis. Ik zou je met klem willen adviseren om alles eens bekabeld te testen en te bekijken wat daar uitkomt.
Komkommertijd
en Justmeagain
vinden dit leuk
-
- Berichten: 12811
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Slechte service van Ziggo
Tja, wifi.... Met mijn oude laptop had ik maar 10mbps met de wifi. Rechtstreeks ingeplugd in de modem en ik had ineens 100. Kocht een nieuwe laptop en die had een beter ontvangst. Mijn huis is goed geisoleerd en heb veel betonijzer. De wifi is hier dus slechter dan elders. Maar dat is niet de schuld van mijn provider.
-
- Berichten: 565
- Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49
Re: Slechte service van Ziggo
@Neodutchio. Ik heb Ziggo 500zMb. Router staat op 1e verdieping en haal met laptop en mobiele telefoons gewoon 510Mb over Wifi. Heb wel een knappe router en moderne Xiaomi mobiele telefoons.
Dus ook beneden en op zolder. Alleen voor in de keuken kom ik nog naar tot 395Mb. Dus het kan weldegelijk.
Screenshot van speedtest op mobiele telefoon als bijlage.
Dus ook beneden en op zolder. Alleen voor in de keuken kom ik nog naar tot 395Mb. Dus het kan weldegelijk.
Screenshot van speedtest op mobiele telefoon als bijlage.
- Bijlagen
-
- Screenshot_2020-06-21-00-05-58-663_org.zwanoo.android.speedtest.jpg (26.19 KiB) 12105 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
-
- Berichten: 12811
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Slechte service van Ziggo
Ik zei ook niet dat het niet kon. De nieuwe laptop had een betere ontvangst. Dus een combinatie van isolatie en een slechtere laptop zorgde voor een dramatische snelheid. En dat is dan niet de schuld van de provider.Justmeagain schreef: ↑21 jun 2020 00:04@Neodutchio. Ik heb Ziggo 500zMb. Router staat op 1e verdieping en haal met laptop en mobiele telefoons gewoon 510Mb over Wifi. Heb wel een knappe router en moderne Xiaomi mobiele telefoons.
Dus ook beneden en op zolder. Alleen voor in de keuken kom ik nog naar tot 395Mb. Dus het kan weldegelijk.
Screenshot van speedtest op mobiele telefoon als bijlage.
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Slechte service van Ziggo
Echter de verschillende speeltoestel laten zien...
Ik lees dubieus speelgoed!
Als je geen goede laptop maar telefoon of mini laptop met beperkte antenne Ziggo zonder een kabel gaat testen?
Koop een ander huis of ga eens naast je modem zitten voor foutloze ongestoorde ontvangst.
Ik heb bewust een houten huis zonder aluminium folie in de gevel voor de optimale ontvangst gedaan!
Vaak is niet Ziggo maar jou huis totaal fout.
Wifi is vaak perfect in oude huizen die niet achteraf foute isolatie kregen die naast enige warmte ook heel veel Wifi tegen houden!
Ik lees dubieus speelgoed!
Als je geen goede laptop maar telefoon of mini laptop met beperkte antenne Ziggo zonder een kabel gaat testen?
Koop een ander huis of ga eens naast je modem zitten voor foutloze ongestoorde ontvangst.
Ik heb bewust een houten huis zonder aluminium folie in de gevel voor de optimale ontvangst gedaan!
Vaak is niet Ziggo maar jou huis totaal fout.
Wifi is vaak perfect in oude huizen die niet achteraf foute isolatie kregen die naast enige warmte ook heel veel Wifi tegen houden!
Re: Slechte service van Ziggo
ik denk dat speeltoestel eigenlijk speedtest had moeten zijn en door de spellingcontrole is veranderd. Zomaar een gokje.
TS heeft problemen met WiFi en meet op de laptop 45 mbps en wegvallende verbinding. Ik denk dat het een kwestie is van een slecht ingeregelde modem, waarschijnlijk WiFi op het verkeerde kanaal, teveel netwerken die op hetzelfde kanaal zitten in de buurt en ga zo maar door. Dat zou wellicht verklaren waarom ts ongeveer 20% van zijn snelheid behaalt op WiFi en ook nog last heeft van wegvallen.
Claimen dat je te weinig snelheid krijgt is alleen nuttig als je met een bekabelde verbinding rechtstreeks op je modem zit. En je modem met een zo kort mogelijke kabel direct op je cai-aansluiting, en wel op de plek waar die je huis binnenkomt. Iedere andere manier van verbinden kan verlies opleveren.
TS heeft problemen met WiFi en meet op de laptop 45 mbps en wegvallende verbinding. Ik denk dat het een kwestie is van een slecht ingeregelde modem, waarschijnlijk WiFi op het verkeerde kanaal, teveel netwerken die op hetzelfde kanaal zitten in de buurt en ga zo maar door. Dat zou wellicht verklaren waarom ts ongeveer 20% van zijn snelheid behaalt op WiFi en ook nog last heeft van wegvallen.
Claimen dat je te weinig snelheid krijgt is alleen nuttig als je met een bekabelde verbinding rechtstreeks op je modem zit. En je modem met een zo kort mogelijke kabel direct op je cai-aansluiting, en wel op de plek waar die je huis binnenkomt. Iedere andere manier van verbinden kan verlies opleveren.
Re: Slechte service van Ziggo
Eerste stap is even inSSIDer downloaden, en daarmee je wifi netwerk analyseren. Er bestaan nl een aantal kanalen die je kan gebruiken voor je WiFi signaal, echter staan alle Ziggo (maar ook KPN etc) modems op hetzelfde kanaal ingesteld uit de doos. Dus als je veel buren hebt die ook klant zijn bij Ziggo, is de kans groot dat jullie elkaar op dat ene kanaal wat in de weg zitten. Met dit tooltje kan je een vrijer kanaal vinden. Dat is vaak al een grote stap vooruit.
Verder zijn van die "range extenders" handig, echter zijn die niet elegant, ze gebruiken nl de helft van de wifi bandbreedte voor eigen communicatie met de router die ze "extenden". Maw als je achter die extender zit, dan ben je de helft van de bandbreedte van je abonnement kwijt.
Als je dat beter wilt doen, kan je investeren in een goede eigen router, dus niet die functionaliteit uit het modem gebruiken. Als je die centraal kan plaatsen in een huis, dan zou dat genoeg moeten zijn. Zoniet, dan is er nog goed mesh-systeem, eentje met een zgn eigen/dedicated "backhaul". Dat kost je ~250 à 300 euro, maar dan heb je goede wifi door je hele huis.
Verder zijn van die "range extenders" handig, echter zijn die niet elegant, ze gebruiken nl de helft van de wifi bandbreedte voor eigen communicatie met de router die ze "extenden". Maw als je achter die extender zit, dan ben je de helft van de bandbreedte van je abonnement kwijt.
Als je dat beter wilt doen, kan je investeren in een goede eigen router, dus niet die functionaliteit uit het modem gebruiken. Als je die centraal kan plaatsen in een huis, dan zou dat genoeg moeten zijn. Zoniet, dan is er nog goed mesh-systeem, eentje met een zgn eigen/dedicated "backhaul". Dat kost je ~250 à 300 euro, maar dan heb je goede wifi door je hele huis.
Re: Slechte service van Ziggo
De reactie van Ziggo is niet om over naar huis te schrijven en t.a.v. de niet behaalde snelheid zijn al veel zinnige dingen geschreven. Maar Google echter ook eens op 'slechte ervaringen met KPN' of iets dergelijks, daar wordt u op voorhand ook niet vrolijk van.
Overigens, vanaf het Multikabel tijdperk (1998) maak ik gebruik van het netwerk wat nu Ziggo heet. Afgezien van een enkele storing heb ik nagenoeg altijd een prima verbinding en de enkele keer dat ik de helpdesk heb benaderd werd ik altijd prima geholpen. Het kan dus wel.
Re: Slechte service van Ziggo
tja, en als de WiFi met ziggo al r*k is, zal die met KPN echt niet veel beter zijn.
Re: Slechte service van Ziggo
Speeltoestel moet inderdaad Speedtest zijn.
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 12 dec 2014 20:49
Re: Slechte service van Ziggo
Heb ik ook gedaan na mijn verhuizing na 14 jaar ellende bij Ziggo. Alleen kabel op mijn vorige adres, dus had geen andere keus. Nu twee jaar op kpn glasvezel en nog nooit problemen gehad. Het is bij ieder provider wel wat maat dat Ziggo spant echt de kroon.
Re: Slechte service van Ziggo
Dit soort N=1 ervaringen zijn echter niet echt representatief voor het totaal plaatje, zo heb ik bijvoorbeeld zo'n 18 jaar gebruik gemaakt van Internet van Ziggo en haar voorlopers en alle uitval in al die jaren is op 1 hand te tellen. Dat betekent echter natuurlijk niet dat er bij Ziggo niets misgaat, misschien heeft mijn buurman die gehele periode wel een stuk meer storingen gehad, misschien ook wel niet.bennietgek schreef: ↑24 jun 2020 13:29Heb ik ook gedaan na mijn verhuizing na 14 jaar ellende bij Ziggo. Alleen kabel op mijn vorige adres, dus had geen andere keus. Nu twee jaar op kpn glasvezel en nog nooit problemen gehad. Het is bij ieder provider wel wat maat dat Ziggo spant echt de kroon.
Re: Slechte service van Ziggo
KPN glasvezel is ook niet alles. Sinds augustus 2019 ligt in de hele wijk hier in Apeldoorn glasvezel maar niet iedereen heeft ook een aansluiting genomen. Tot in de meterkast was dat gratis. Ik heb me bij KPN aangemeld voor SuperWifi en zij zijn mij komen aansluiten voor TV, internet en telefoon. Maar toen dook het eerste probleem al op. Geen bereik in mijn computerkamer boven achterin het huis ± 17 m vanaf de aansluiting. Om dit te overbruggen werden 2 SuperWifi punten geleverd, toen nog voor € 199! Maar wat schets mijn verbazing: nog geen goed bereik bij mijn computers. Dus binnen 2 maanden KPN Glasvezel opgezegd en alles retour gezonden. Toen voor Ziggo gekozen. 1 Extra versterker voor apart netwerk in de meterkast en 1 hier bij mijn computers. Bevalt prima. en werkt prima.
Blijkt dat hier er in de buurt meer niet dan wel bij KPN glasvezel zijn aangesloten. Van de 21 Wifi nummers van buren die ik op mijn computer kan zien vermelden er 11 duidelijk Ziggo maar niemand KPN. Dat zegt m.i. ook wel weer wat.
Blijkt dat hier er in de buurt meer niet dan wel bij KPN glasvezel zijn aangesloten. Van de 21 Wifi nummers van buren die ik op mijn computer kan zien vermelden er 11 duidelijk Ziggo maar niemand KPN. Dat zegt m.i. ook wel weer wat.
Re: Slechte service van Ziggo
Ik ben al sinds 5 jr klant bij Ziggo en had mijn bedenkingen toen ik overstapte, maar ben uitermate tevreden over alles, vooral over de snelheid van Internet, wel met een goede gecertificeerde UTP bekabeling, dan haal je ook de beloofde snelheden, ook draadloos gaat het goed maar haal je die snelheden niet, logisch. Het voordeel van een ouder huis.
Mijn zoon wonend in een nieuw huis, betonnen plafonds brandvrije deuren, had ook last van een slechte draadloze verbinding, gelukkig heeft hij bij de bouw een aantal loze leidingen laten leggen, op mijn advies, intussen heeft hij een goede UTP kabel CAT7 (geen rommel van de ACTION). er door getrokken en zie alles werkt perfect
De snelheid die je met kabel haalt krijg je nooit bij draadloos, wordt ook duidelijk vermeld bij ZIGGO.
Mijn zoon wonend in een nieuw huis, betonnen plafonds brandvrije deuren, had ook last van een slechte draadloze verbinding, gelukkig heeft hij bij de bouw een aantal loze leidingen laten leggen, op mijn advies, intussen heeft hij een goede UTP kabel CAT7 (geen rommel van de ACTION). er door getrokken en zie alles werkt perfect
De snelheid die je met kabel haalt krijg je nooit bij draadloos, wordt ook duidelijk vermeld bij ZIGGO.
Re: Slechte service van Ziggo
Helaas ben ik het eens met deze meneer. Ik ben al abonnee sinds Casema en alle rechtsopvolgers. Ik betaal hen maandelijks bijna 140 euro inclusief het duurste internet abo dat er is; bijna 90 euro en 500mb download. Mijn download snelheid is 230mb in het beste geval en schrik niet… 160mb in het slechtste geval! En…ik werk niet via wifi maar via een kabaal van het modem naar een Dualband Router waarop ik via wederom een kabel, weer verbinding maak met mijn pc. Verder heb ik nog een Horizon Box die om de havenklap blijft hangen en een interactief kastje op mijn slaapkamer die alleen nog maar aan en uit gaat als je de stekker eruit trekt. Vorig jaar en het jaar daarvoor zijn er monteurs geweest. Het heeft allemaal niets geholpen. De Ombudsman adviseerde mij gewoon een maandbedrag niet te betalen. Daar heb je als consument namelijk recht toe wanneer een dienstverlener verzaakt. Het bedrag wat wordt achtergehouden moet wel billijk zijn. Klacht ingediend en wat gebeurd er….afgesloten. Het probleem is dat zij totaal onbereikbaar zijn. Alle klachten gaan via een contactformulier. Er volgt echter geen bevestiging. Je weet dus nooit wat er mee gebeurt. Voor 17 juli 2020 wilden zij weer een monteur sturen. Deze heb ik keurig netjes afgebeld. Dat kunnen ze ook zien in mijn klantencontact. En wat gebeurd er…ook ik krijg een nota voorrijkosten. Ik ben klaar met Ziggo. Ook ik ga naar KPN. Ik heb contact gehad met de Geschillencommissie en zij gaan mij helpen een gedeelte van het maandbedrag wat ik betaal terug te vorderen. Bijna 30 jaar klant! Voor het samengaan met UPC was ik een dik tevreden. Nu allang niet meer.
Re: Slechte service van Ziggo
De ombudsman die adviseert om niet te betalen? Lijkt me hoogstonwaarschijnlijk.
Re: Slechte service van Ziggo
Wettelijk is het zo dat wanneer een bedrijf na meerdere malen te zijn gewezen op zaken die niet naar behoren zijn, dat het recht is van een consument. Dat kun je bij elk juridisch loket navragen.
Re: Slechte service van Ziggo
Maar uiterst onverstandig en de ombudsman zal dat zeker niet adviseren.
-
- Berichten: 12811
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Slechte service van Ziggo
Wellicht de bekabeling die niet voldoet of de router die er tussen zit die snelheid afsnoept/splitst. Als de monteur niets kan vinden wat bij Ziggo ligt, dan moet er gekeken worden waar het dan wel aan ligt.SylvieB schreef: ↑24 aug 2020 19:30Helaas ben ik het eens met deze meneer. Ik ben al abonnee sinds Casema en alle rechtsopvolgers. Ik betaal hen maandelijks bijna 140 euro inclusief het duurste internet abo dat er is; bijna 90 euro en 500mb download. Mijn download snelheid is 230mb in het beste geval en schrik niet… 160mb in het slechtste geval! En…ik werk niet via wifi maar via een kabaal van het modem naar een Dualband Router waarop ik via wederom een kabel, weer verbinding maak met mijn pc.
Maar aan uw verhaal kan ik niet uithalen waar en of Ziggo hier de schuldige is.