LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SMS.AC

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Gast

SMS.AC

Ongelezen bericht door Gast »

Voor wie een dezer dagen een persoonlijk lijkende uitnodiging krijgt van een bekende, om zich in te schrijven voor een ''gratis'' SMS-dienst, even het volgende: zodra je je hebt geregistreerd, en deze registratie hebt bevestigd, wordt dit mailtje, zogenaamd namens jezelf doorgestuurd aan al je contacten in je email-adresboek.

Het lijkt dus verdacht veel op een trojan horse, en het levert je een aantal boze reacties op van mensen uit die lijst.

De firma presteert het, om ongevraagd te graaien in jouw adresboekje. Nergens staat dat je toestemming hebt gegeven om dat te doen, en ik vind het dan ook een zeer agressieve verkoopmethode. Gratis, dat is overigens niet waar, de berichtjes blijken .25 euro te kosten.

Niet intrappen, dus. En vooral: kijk je emailcontacten er niet op aan, zij kunnen er ook niets aan doen.

gekkie

Re: SMS.AC

Ongelezen bericht door gekkie »

:shock: hmzzz ik ben het hier niet mee eens. ik heb ook sms ace van hotmail. je krijgt bij deze service 5 smsjes per dag gratis.en als je je zelf registreerd krijg je ook te zien dat er een mail naar al je contact personen gaat. dus voortaan heel goed lezen is wel een optie.ik heb nog niemand boos op mijn msn gehad over deze dienst en ik gebruik deze dienst ook zonder dat het me 1 cent kost.

wat je wel geld kost is msn mobile dat kost idd 0.25 cent per bericht.dat kan je doen als je maar een paar personen op je msn heb die kunnen zien dat ze een brichhie naar je 06 kunnen sturen,dus voor mij is dat geen optie met 200 man in mijn lijst.

groetjes van gekkie

Chrisdb

Ongelezen bericht door Chrisdb »

Het is voor zover ik heb begrepen een trojan horse inderdaad. Die krijg je direct nadat je je hebt geregistreerd.

patrickdegroot

Ongelezen bericht door patrickdegroot »

Hahha echt een Noobies hiero...
Je kan die keuze uitschakelen. Je hoeft niemand uit te nodigen... Zit je bij Yahoo aangemeld. Dan kun je kiezen om al je adressen van Yahoo adresboek een berichtje te sturen.

Maar nee je hoeft het niet te doen. En het is geen virus ofso...

(SMS.AC is trouwens in samenwerking met Yahoo)

Gesloten