LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] spam melden!!
Re: spam melden!!
En vervolgens krijg jij spam van hun.
Werkt lekker he.
Werkt lekker he.
www.spamvrij.nl is een betrouwbare organisatie. Het is opgezet door een aantal mensen met een onwaarschijnlijke bloedhekel aan spam; iedere spammer wordt daar dus ook publiekelijk aan de schandpaal genageld.
Ik gooi zelf ook wel eens NL-spam naar ze door. Let op: de site is alleen voor spam vanuit Nederland en je moet een spam doorsturen met de complete headers, anders kunnen ze er weinig mee.
Ik gooi zelf ook wel eens NL-spam naar ze door. Let op: de site is alleen voor spam vanuit Nederland en je moet een spam doorsturen met de complete headers, anders kunnen ze er weinig mee.
Die woonlastenadviseur.nl met z'n vervelende mailtjes wordt ook even doorgespeeld naar de vrienden van Spamvrij.
De enige goede plaats om spam te melden is spamcop (http://www.spamcop.net) Je moet je wel aanmelden, (om misbruik te voorkomen) maar je krijgt gegarandeerd geen rommel van hun terug.
Belangrijk is dat je de spam niet hoeft te openen om hem te melden. Veel spam werkt met verborgen trackers om te zien of de ontvanger de mail heeft gezien. Zo ja, hoed je dan maar!
Belangrijk is dat je de spam niet hoeft te openen om hem te melden. Veel spam werkt met verborgen trackers om te zien of de ontvanger de mail heeft gezien. Zo ja, hoed je dan maar!
Ook je autovoorbeeld in je outlook (express) uitzetten.
Of het downloaden van plaatjes in die berichten uitzetten. In Outlook 2003 o.a. is dat mogelijk.
Maar het beste blijft altijd nog om je standaard E-Mail niet overal te gaan gebruiken .Sites om iets te downloaden waar ze je mail-adres vragen negeer ik.Anders een mail-adres gebruiken van een ander provider deze zijn toch gratis.
Dat mensen nog zo stom zijn om bij Spam-bedrijven wat te gaan kopen begrijp ik echt niet.
Of het downloaden van plaatjes in die berichten uitzetten. In Outlook 2003 o.a. is dat mogelijk.
Maar het beste blijft altijd nog om je standaard E-Mail niet overal te gaan gebruiken .Sites om iets te downloaden waar ze je mail-adres vragen negeer ik.Anders een mail-adres gebruiken van een ander provider deze zijn toch gratis.
Dat mensen nog zo stom zijn om bij Spam-bedrijven wat te gaan kopen begrijp ik echt niet.
Volgens wordt hier vergeten dat sommige internetproviders zelf de grootste spammers zijn.
Bijv. UPC/CHELLO. Het is Chello zelf die aan het bijsnabbelen is door reclame in je mailbox te pompen.
Bij mij geldt dit voor eenderdere van spam!!!
(inmiddels niet meer, goodby chello!!)
Bijv. UPC/CHELLO. Het is Chello zelf die aan het bijsnabbelen is door reclame in je mailbox te pompen.
Bij mij geldt dit voor eenderdere van spam!!!
(inmiddels niet meer, goodby chello!!)
Reclame van je provider kan je altijd afmelden .Als je daarna niks meer krijgt is dit geen spam.
Ik heb geen Chello maar ik kan me niet voorstellen dat een provider je dan blijft sturen.
Ik heb geen Chello maar ik kan me niet voorstellen dat een provider je dan blijft sturen.
Chello geeft zelf adressen door aan spammers.
Iemand die alleen kan e-mailen via zijn digital decoder (en dus niet kan internetten), krijgt vreemd genoeg wel heel veel spam op dat adres.
Iemand die alleen kan e-mailen via zijn digital decoder (en dus niet kan internetten), krijgt vreemd genoeg wel heel veel spam op dat adres.