Voor uitleg wat een Bayesiaans spamfilter is zie onderstaande site pag 4 met onder de kop "Spam stoppen met een Bayesiaans spamfilter"
http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/ ... strijden/1
Op onderstaande site kan men zo een spamfilter downloaden, is helemaal gratis, enmet plugin voor Nederlands:
http://www.gratissoftwaresite.nl/spamihilator.html
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Spam stoppen met een Bayesiaans spamfilter
Re: Spam stoppen met een Bayesiaans spamfilter
Niet veel meer dan een moeilijk woord voor een zelflerend filterVoor uitleg wat een Bayesiaans spamfilter is
Net zoals het hier al vaak genoemde Thunderbird ( Mozilla net als Firefox )... Ook gratis en eenvoudig te downloaden en installeren.Op onderstaande site kan men zo een spamfilter downloaden, is helemaal gratis, enmet plugin voor Nederlands:
Niet dat ik het dus oneens ben met je post. Het is alleen niets nieuws onder de zon en met één zoekopdracht al heel wat keren genoemd in tal van topics hier...
-
Moppentappers
ik kon me ook ineens herinneren dat kaspersky het ook had, met de naam Ibayes
niets nieuws dus inderdaad, en thunderbird heeft het inderdaad ook (alleen kan dat hier of daar nog wel wat verbetering gebruiken)
werkt in elk geval wel weer beter dan die troep van outlook
niets nieuws dus inderdaad, en thunderbird heeft het inderdaad ook (alleen kan dat hier of daar nog wel wat verbetering gebruiken)
werkt in elk geval wel weer beter dan die troep van outlook
Een goed filter leert van de gebruiker...thunderbird heeft het inderdaad ook (alleen kan dat hier of daar nog wel wat verbetering gebruiken)
Wil je dus dat ( in dit geval ) Thunderbird SPAM tegenhoudt, dan zal je zelf moeten aangeven wat ongewenst en wat gewenst is...
Het filter zal zich daaraan aanpassen...
Gebruik het zelf ook en heel soms komt er een enkel mailtje doorheen ( het aantal spam-mailtjes overstijgt soms de 30 a 40 per uur ) terwijl er eigenlijk nooit een "normale" mail in het filter blijft steken...
Maar voor elk filter van dit type geldt dat het alleen functioneerd bij gratie van de gebruiker !