LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] spam

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Iwan Verrips

spam

Ongelezen bericht door Iwan Verrips »

Hallo,

De laatste tijd krijg ik op verschillende e-mailaccounts mail binnen die steeds heel erg lijkt op http://www.iwanverrips.nl/private/spam.eml, de link (een mailtje) is in (onder andere) Microsoft Outlook (Express) te openen. Ik beheer meerdere websites, maar krijg deze e-mail vooral "voor" de site http://www.moordrechtklassiek.nl. Mijn overige sites hebben ze blijkbaar nog niet gevonden. Weet iemand wie dit zijn, en wat ze steeds proberen? Onder in het mailtje staat:
Heb je vragen, ideen of ook problemen met onze newsletter, schrijf een e-mail. Wij verheugen ons erop.
Dat ga ik maar niet doen, aangezien het adres een Yahoo-adres is (dat is alleen in de e-mail zichtbaar), en ik denk dat ik dan nog meer spam krijg!

Iemand enig idee wie dit is/zijn en wat ze nou eigenlijk willen, en of er iets waar is van hun verhaal?

Groeten,
Iwan Verrips

P.S.: Waarom in het onderwerp spam met een kleine s staat, is hierom. Lees de laatste zin even...[/url]

Dutch_com_freak

Re: spam

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

er is weinig aan te doen, je kunt het vergelijken met reclame post via kpn... zit je meestal ook niet op te wachten dan kun je de bezorger (je provider) inelkaar meppen maar dan krijg je waarschijnlijk ook geen normale post meer en nog een hoop andere ellende (dont shoot the messenger!).

Erger is nog dat mensen NAMENS jou een mail gaan versturen. Ook daar kun je weinig aan doen e-mail is wat dat betreft nog niet echt veilig genoeg. wel kun je de IP-adressen door geven aan je provider die kun je in de header van de e-mails vinden.... maar ook dat heeft weinig nut omdat IP adressen NOOIT echt vast zullen zijn, daarnaast is het gebruik van proxy's en ander gespuis BV. een virus op een ander zijn pc die de namen vanuit outlook express overneemt en willekeurig mails gaat versturen of spyware. een onwetende gebruiker zit dan zelf spam te verzenden (u bent uw eigen postkantoor begonnen en levert nog meer reclamepost aan anderen zonder dat u het zelf weet!).

Negeren is de beste optie lijkt mij, installeer naast de firewall ook een spam filter Norton Internet security is hier een uitstekende oplossing voor, naast een spam filter zijn de hoofd activiteiten van dit programma een virus scanner en een firewall alles in 1 dus.

Iwan Verrips

Ongelezen bericht door Iwan Verrips »

Het zij dus zo. Ik had nog geen spamfilter, omdat ik toch een beetje huiverig ben dat ook "belangerijke" dingen daar per ongeluk tussen kunnen komen te zitten. Ik ga er maar eens over nadenken om Norton Internet Security, dit is wel duur, en niet zo nuttig, want verder heb ik McAfee nu, maar daar zit geen spamfilter in. Weet u een ander (gratis) alternatief?

(Overigens haal ik nu weer drie van die mailtjes binnen...)[/quote]

Dutch_com_freak

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

zeg maar jij (voel ik me zo oud! :lol: ) 8)

tjah er zijn inderdaad ook spamfilters die mails meteen verwijderen, Anti spam doet dat niet! maar maakt een appart mapje aan waarin alle spam mail binnen komt, mocht je onverhoopt toch spam binnen krijgen kun je die aan een blacklist toevoegen en na verloop van tijd gaat de filter ook worden leren en zal hij makkelijke spam herkennen. je hebt veregens ook verschillende niveaus laag normaal en hoog, bij laag wordt er minimaal gefiltert normaal zal de meeste spam verdwijnen in de spam map en bij hoog zullen ALLE mails worden geplaast in de spam map, aan jezelf de keus dan welke mail adressen je postvak in dan in komen. je kunt trouwens ook Norton antipam los kopen zonder de firewall en zonder antivirus.

Ik heb zelf nog niet echt ervaring met andere spamfilters, wel weet ik dat er een hoop rotzooi (spyware) rond waait in de gratis versies van spam filters en juist omdat je vaak je e-mail adres moet ingeven in z'n programma kan dat programma dat netjes door zenden aan de maker en die kan je weer toevoegen aan meer lijsten.

Ik vertrouw de veiligheid van mijn computer niet toe aan gratis programmatjes of (misschien niet gratis) programmatjes van een onbekende maker.

Gesloten