LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spam terreur (voorlopig) opgelost?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
agro

Spam terreur (voorlopig) opgelost?

Ongelezen bericht door agro »

Voorlopig einde van spamterreur!
Het sluiten van één enkel webhostingbedrijf heeft geleid tot een dramatische afname van de hoeveelheid spam. De hoster, McColo genaamd, stond al langer onder verdenking van het samenwerken met spam-organisaties.

Een onderzoek van de Washington Post naar spammers leidde naar de webhoster McColo. Twee grote internetproviders in Amerika, Global Crossing en Hurricane Electric, besloten daarop McColo af te sluiten van de buitenwereld. Dit gebeurde op 11 november en sindsdien meldt anti-spam-organisatie Ironport dat het maar liefst 70 procent minder spam gesignaleerd heeft.

Hoewel het neerhalen van de McColo-server een goede zet is geweest, zal het slechts een kwestie van tijd zijn voor de spammers een andere server ingezet hebben. En dan begint het spel weer van voor af aan...
Voor publicatie zie:
http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?id=2361095&WT.mc_id=nb

NONO

Re: Spam terreur (voorlopig) opgelost?

Ongelezen bericht door NONO »

Meteen opsluiten in diepste kerker en meteen de sleutel wegsmijten
(of misschien nog beter, de deur dichtlassen).

Hoeveel electriciteit zou er nu minder worden gebruikt door het niet verzenden van die totaal overbodige rotzooi?

bodejosm43

Re: Spam terreur (voorlopig) opgelost?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik denk dat je wil zeggen, dat het stroomverbruik omgerekend per email zo minimaal is dat je het nauwelijks kan meten.

Maar dat is met een bacterie ook zo: het wezentje kun je met het blote oog niet waarnemen, maar als je er honderden miljoenen hebt, kun je daar toch flink last van hebben.

OT: ik heb zelf een emailfilter, die de meeste rotzooi tegenhoudt,, maar ik kreeg toch nog regelmatig troep binnen. De laatste tijd is dat ook minder geworden, hoewel ik helemaal geen extra maatregelen heb genomen, en ook mijn internetgedrag er niet op heb aangepast.

Toch is het gek dat met 1 enkele lamlegging zoveel minder emails verzonden worden. Alsof er op de wereld maar 1 figuur zich met die spam bezig hield.

Gesloten