LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] speedlinq, internet zonder datalimiet (dacht het niet)
speedlinq, internet zonder datalimiet (dacht het niet)
Bij deze wil ik iedereen waarschuwen voor de praktijken van speedlinq internet.
Er wordt op de website geadverteerd met internet "ZONDER datalimiet" echter na de kleine lettertjes gelezen te hebben blijkt dat als je in 1 maand meer dan 6250MB hebt gedownload je automatisch een duurder abbonement krijgt. of als je 3 maanden achter elkaar meer dan 5000MB per maand download krijg je ook automatisch een duurder abbonement.
mag dit eigenlijk wel? dus adverteren met de slogan "geen datalimiet" terwijl er wel degelijk een limiet is.
verder zijn de aansluitkosten van 89 euro gratis en het usbmodem ter waarde van 69 euro ook gratis.
de aansluitkosten van 89 euro en het usb modem van 69 euro worden echter gewoon afgeschreven van je rekening. en die kan je pas terug krijgen als je een kopie van een telefoonrekening samen met een waardebon naar hun opstuurd.
ik heb een telefoon-aansluiting genomen op 2 januari en internet aangevraagd op 4 januari voor dat ik mijn eerste telefoon rekening krijg ben ik dus 2 maanden verder. ik kan pas mijn 89 + 69 euro die afgeschreven zijn pas over een maand of 2 a 3 terug verwachten op mijn rekening.
mensen wees gewaarschuwd en neem nooit een abbonement bij speedlinq internet.
ik zit er nu een jaar aanvast maar ik weet zeker dat dit ook meteen mijn laatste jaar bij speedlinq is.
Er wordt op de website geadverteerd met internet "ZONDER datalimiet" echter na de kleine lettertjes gelezen te hebben blijkt dat als je in 1 maand meer dan 6250MB hebt gedownload je automatisch een duurder abbonement krijgt. of als je 3 maanden achter elkaar meer dan 5000MB per maand download krijg je ook automatisch een duurder abbonement.
mag dit eigenlijk wel? dus adverteren met de slogan "geen datalimiet" terwijl er wel degelijk een limiet is.
verder zijn de aansluitkosten van 89 euro gratis en het usbmodem ter waarde van 69 euro ook gratis.
de aansluitkosten van 89 euro en het usb modem van 69 euro worden echter gewoon afgeschreven van je rekening. en die kan je pas terug krijgen als je een kopie van een telefoonrekening samen met een waardebon naar hun opstuurd.
ik heb een telefoon-aansluiting genomen op 2 januari en internet aangevraagd op 4 januari voor dat ik mijn eerste telefoon rekening krijg ben ik dus 2 maanden verder. ik kan pas mijn 89 + 69 euro die afgeschreven zijn pas over een maand of 2 a 3 terug verwachten op mijn rekening.
mensen wees gewaarschuwd en neem nooit een abbonement bij speedlinq internet.
ik zit er nu een jaar aanvast maar ik weet zeker dat dit ook meteen mijn laatste jaar bij speedlinq is.
Re: speedlinq, internet zonder datalimiet (dacht het niet)
Ook ik heb een slechte ervaring met Speedlinq. In oktober een Allin 1024 contract afgesloten met als actie aanbod gratis USB modem t.w. van € 69,00 en geen aansluitkosten t.w. van € 89,00. Pas op 12 december 2003 !!! aangesloten. De actie voorwaarden waren dat de modem- en aansluikosten eerst betaald moesten worden en dat Speedlinq na 2 x afschrijven van het maandbedrag van € 32,50 de kosten van het modem en aansluiten terug zou boeken. Inmiddels is al 3 x het maandbedrag geind maar er heeft nog geen terugboeking plaatsgevonden. Op mijn vraag waarom nog niet tot terug betaling is overgegaan kreeg ik na 4 weken!! per e-mail het antwoord dat ik niet voor teruggave in aanmerking kom.
Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben? Zo ja laten wij dan samen met behulp van Radar een vuist maken.
Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben? Zo ja laten wij dan samen met behulp van Radar een vuist maken.
Re: speedlinq, internet zonder datalimiet (dacht het niet)
Ook ik ondervind nu problemen bij speedling.
Ik heb internet aangevraagd, maar ze beloven op hun site iets dat ze niet waar kunnen maken.
Ze kunnen de verbinding namelijk niet leveren, terwijl ze wel geld incasseren en leggen dit dan bij de KPN neer.
Het interesseerd mij niets dat de KPN nog iets moet aansluiten en ze dat pas veel later kunnen doen.
Speedling beloofd mij iets what niet nagekomen word.
Waarom kunnen adsl providers overal mee weg komen en hoeven ze zich aan g een enkele regels te houden??
Ik heb internet aangevraagd, maar ze beloven op hun site iets dat ze niet waar kunnen maken.
Ze kunnen de verbinding namelijk niet leveren, terwijl ze wel geld incasseren en leggen dit dan bij de KPN neer.
Het interesseerd mij niets dat de KPN nog iets moet aansluiten en ze dat pas veel later kunnen doen.
Speedling beloofd mij iets what niet nagekomen word.
Waarom kunnen adsl providers overal mee weg komen en hoeven ze zich aan g een enkele regels te houden??
Re: speedlinq, internet zonder datalimiet (dacht het niet)
Speedlinq, nou met heel veel speed hebben ze geld afgeschreven voor een "gratis" modem. Nadat ik op Internet een aanvraagformulier had ingevuld, dus mijn handtekening hadden ze niet eens daarvoor.
Daar zit ik nu al 6 weken op te wachten, geen brief, niets verder!
Daar zit ik nu al 6 weken op te wachten, geen brief, niets verder!
Re: speedlinq, internet zonder datalimiet (dacht het niet)
Speedlinq, dat is nog veel erger dan UPC. Geloof het of niet!
Re: speedlinq, internet zonder datalimiet (dacht het niet)
Geplaatst op 28 Feb 2004 14:52 door ChrisS
--------------------------------------------------------------------------------
Ook ik heb een slechte ervaring met Speedlinq. In oktober een Allin 1024 contract afgesloten met als actie aanbod gratis USB modem t.w. van € 69,00 en geen aansluitkosten t.w. van € 89,00. Pas op 12 december 2003 !!! aangesloten. De actie voorwaarden waren dat de modem- en aansluikosten eerst betaald moesten worden en dat Speedlinq na 2 x afschrijven van het maandbedrag van € 32,50 de kosten van het modem en aansluiten terug zou boeken. Inmiddels is al 3 x het maandbedrag geind maar er heeft nog geen terugboeking plaatsgevonden. Op mijn vraag waarom nog niet tot terug betaling is overgegaan kreeg ik na 4 weken!! per e-mail het antwoord dat ik niet voor teruggave in aanmerking kom.
Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben? Zo ja laten wij dan samen met behulp van Radar een vuist maken
Jij hebt in ieder geval nog "het geluk" dat je ook echt een modem en internet hebt gekregen. Ik heb de pech dat ik niet eens een modem en internet heb gehad. Het terugkrijgen van die modemkosten zal ook geen makkelijke opgave worden gezien de "snelheid" waarmee ze klachten afhandelen.
Ik heb echt vet spijt van mijn keuze, ik wacht nu al ruim drie maanden. De enige tekenen van leven die ik krijg van Speedlinq, zijn mijn bankafschriften (afschrijvingen).
Re: speedlinq, internet zonder datalimiet (dacht het niet)
Het is geen 1 april grap, maar na tussenkomst van de commercieel directeur zijn de zaken v.w.b. de terugave van modemkosten en aansluitkosten met mij afgehandeld.
Re: speedlinq, internet zonder datalimiet (dacht het niet)
Ik heb inmiddels ook mijn modem en aansluiting (heb ik wel wat voor moeten afmailen) en het werkt wel echt heel goed.
Dus ik ben inmiddels wel weer vrolijk en heb toch niet meer zo'n spijt van mijn keuze alsdat ik had.
Ja, nu alleen nog het geld van de modem nog terug, maar daar heb ik niet zo heel veel haast mee.
Dus ik ben inmiddels wel weer vrolijk en heb toch niet meer zo'n spijt van mijn keuze alsdat ik had.
Ja, nu alleen nog het geld van de modem nog terug, maar daar heb ik niet zo heel veel haast mee.
Re: speedlinq, internet zonder datalimiet (dacht het niet)
he teaser ik hoop voor je dat je je geld terug,ik ben een tijdje bezig geweest om mijn geld terug te krijgen maar ik kan er naar fluiten denk ik.meerdere e-mails gestuurd maar de antwoorden werden steeds gekker. veel succes
Re: speedlinq, internet zonder datalimiet (dacht het niet)
Bij mij ging het ook moeilijk. Ik heb maanden gemaild maar nu is het rond. De verbinding is goed en werkt altijd,, dat heb ik bij chello en wanadoo wel anders gezien. Bij chello lag heel vaak de DNS server eruit en bij wanadoo en bij chello lagen regelmatig de mailservers plat.
Tevens kwam wanadoo het slechtst uit de test met de helpdesk en stond speedlinq toch nog op de vierde plaats... had ik eigenlijk niet verwacht. Wat ze gelukkig wel hebben veranderd is dat je nu de administratie wel telefonisch kan bereiken. dat was eerst namelijk niet zo... kijk maar op hun website.. Gewoon stug doormailen en dreigen met de rechtsbijstandverzekering en hun even wijzen op de negatieve posts in dit forum en dan willen ze meestal wel...
Succes.. Ik hoop dat ik tevreden mag blijven..
Tevens kwam wanadoo het slechtst uit de test met de helpdesk en stond speedlinq toch nog op de vierde plaats... had ik eigenlijk niet verwacht. Wat ze gelukkig wel hebben veranderd is dat je nu de administratie wel telefonisch kan bereiken. dat was eerst namelijk niet zo... kijk maar op hun website.. Gewoon stug doormailen en dreigen met de rechtsbijstandverzekering en hun even wijzen op de negatieve posts in dit forum en dan willen ze meestal wel...
Succes.. Ik hoop dat ik tevreden mag blijven..
Re: speedlinq, internet zonder datalimiet (dacht het niet)
ik heb dus mijn modem enzo wel gehad....deed mee met de wintervoordeel actie, waarbij ik ook geld terug zou krijgen voor mijn modem..dat geld heb ik nog steeds niet, en ik denk dat ik dat ook niet meer krijg.
Ik ben speedlinq ook spuugzat. Al sinds ik internet via speedlinq heb (februari 2004) heb ik last van verbrekende verbindingen. De helpdesk kon me telkens niet helpen. Na enige tijd werd er verwezen naar de website van speedtouch (ik heb een speedtouch 510 modem) en werd er gezegd dat ik de nieuwe firmware moest installeren. Daarmee zou het probleem verholpen zijn. NIET DUS.
Na weer vaak naar de helpdesk bellen (ze laten je ook rustig 20 minuten a 0,70 euro per minuut wachten) moest ik mijn modem maar RMA sturen.
Ok, dat deed ik dus => bijna 2 weken geen internet. Zij gaven de schuld aan TPG, die er lang over zou doen om het pakketje te bezorgen.
Afijn, ik heb mijn modem weer terug (Volgens mij een nieuwe) maar ik heb nog steeds last van verbrekende verbindingen. Ik weet zeker dat het niet aan mij ligt, omdat ik al allerlei testen heb gedaan (Andere kabels, andere computers, etc.)
Na enig zoekwerk in de voorwaarden van Speedlinq, blijkt dat ze zich wel erg goed hebben ingedekt. Ze hoeven volgens hun voorwaarden echt niks te doen. ja, hun uiterste best...maar dat is niet echt controleerbaar.
Ja, ik heb vanaf februari een andere provider...
Ik ben speedlinq ook spuugzat. Al sinds ik internet via speedlinq heb (februari 2004) heb ik last van verbrekende verbindingen. De helpdesk kon me telkens niet helpen. Na enige tijd werd er verwezen naar de website van speedtouch (ik heb een speedtouch 510 modem) en werd er gezegd dat ik de nieuwe firmware moest installeren. Daarmee zou het probleem verholpen zijn. NIET DUS.
Na weer vaak naar de helpdesk bellen (ze laten je ook rustig 20 minuten a 0,70 euro per minuut wachten) moest ik mijn modem maar RMA sturen.
Ok, dat deed ik dus => bijna 2 weken geen internet. Zij gaven de schuld aan TPG, die er lang over zou doen om het pakketje te bezorgen.
Afijn, ik heb mijn modem weer terug (Volgens mij een nieuwe) maar ik heb nog steeds last van verbrekende verbindingen. Ik weet zeker dat het niet aan mij ligt, omdat ik al allerlei testen heb gedaan (Andere kabels, andere computers, etc.)
Na enig zoekwerk in de voorwaarden van Speedlinq, blijkt dat ze zich wel erg goed hebben ingedekt. Ze hoeven volgens hun voorwaarden echt niks te doen. ja, hun uiterste best...maar dat is niet echt controleerbaar.
Ja, ik heb vanaf februari een andere provider...
Re: speedlinq, internet zonder datalimiet (dacht het niet)
Ik sinds vandaag ook .SpeedlyJa, ik heb vanaf februari een andere provider...
Re: speedlinq, internet zonder datalimiet (dacht het niet)
Plaats je klacht over Speedlinq op www.boycot.nu
Re: speedlinq, internet zonder datalimiet (dacht het niet)
Hey jest, werk jij bij Boycot ofzo?
Ik heb die site net bekeken en ziet er goedkoop uit, 1995 stijl.
Alsof heel Nederland zich iets van Boycot.nl aantrekt, niemand weet bijna dat het bestaat.
Voorlopig gaat Speedlinq gewoon zn gang terwijl RADAR er nu op TV mee komt.
Oh nee,..boycot.nl heeft natuurlijk meer publiciteit dan RADAR zeker.
Je zit gewoon reclame (waarschijnlijk voor je eigen site) te maken.
Ik heb nog nooit ergens iets gehoord van,...bedrijf X aangepakt Boycot.nl,...laat me niet lache.
Ik heb die site net bekeken en ziet er goedkoop uit, 1995 stijl.
Alsof heel Nederland zich iets van Boycot.nl aantrekt, niemand weet bijna dat het bestaat.
Voorlopig gaat Speedlinq gewoon zn gang terwijl RADAR er nu op TV mee komt.
Oh nee,..boycot.nl heeft natuurlijk meer publiciteit dan RADAR zeker.
Je zit gewoon reclame (waarschijnlijk voor je eigen site) te maken.
Ik heb nog nooit ergens iets gehoord van,...bedrijf X aangepakt Boycot.nl,...laat me niet lache.
Re: speedlinq, internet zonder datalimiet (dacht het niet)
JEST
Ja, je promoot inderdaad het veels-te-veel !!!!
2-2jest
je hebt het nog niet gehoord. kan nog komen
nu serieus.
Ik ben blij dat veel mensen iets willen doen en er veel eigen projectjes worden opgezet zoals dat boycot site. Echter, er zou 1 centraal punt moeten zijn waar boycotten, kassa, vara en andere sites de klachten neer leggen zodat je duidelijk harde cijfers hebt over wat voor klachten en hoeveel!
ik bedoel, je leest veel klachten, en weinig positieve dingen.
qua cijfers, zeg dat er 10.000 mensen hun klacht laten horen, en 5.000 niet, maar stel dat het bedrijf 1 miljoen klanten heeft.
en een ander bedrijf heeft net zoveel klachten, maar dan 50.000 klanten. Dan is het %tueel gezien een groot verschil. Misschien zijn dit maar een "paar" klachten van vele, of zijn dit alle klachten van een paar van alle klanten.
Begrijpen jullie ik een beetje wat ik bedoel. Meer punten er zijn voor klachten, is goed, MAAR, het moet samen komen op 1 punt.
Is zo een punt er?
Volgens mij niet echt. Bij consumentenbond kan je terecht als je lid bent, of als er al heel veel over geklaagt is. (eigenlijk net iets te laat altijd in mijn ogen.)
Ja, je promoot inderdaad het veels-te-veel !!!!
2-2jest
je hebt het nog niet gehoord. kan nog komen
nu serieus.
Ik ben blij dat veel mensen iets willen doen en er veel eigen projectjes worden opgezet zoals dat boycot site. Echter, er zou 1 centraal punt moeten zijn waar boycotten, kassa, vara en andere sites de klachten neer leggen zodat je duidelijk harde cijfers hebt over wat voor klachten en hoeveel!
ik bedoel, je leest veel klachten, en weinig positieve dingen.
qua cijfers, zeg dat er 10.000 mensen hun klacht laten horen, en 5.000 niet, maar stel dat het bedrijf 1 miljoen klanten heeft.
en een ander bedrijf heeft net zoveel klachten, maar dan 50.000 klanten. Dan is het %tueel gezien een groot verschil. Misschien zijn dit maar een "paar" klachten van vele, of zijn dit alle klachten van een paar van alle klanten.
Begrijpen jullie ik een beetje wat ik bedoel. Meer punten er zijn voor klachten, is goed, MAAR, het moet samen komen op 1 punt.
Is zo een punt er?
Volgens mij niet echt. Bij consumentenbond kan je terecht als je lid bent, of als er al heel veel over geklaagt is. (eigenlijk net iets te laat altijd in mijn ogen.)