Thomson Speedtouch modem 330 naar minder dan een jaar al defect.
Na enkele maanden met een wegvallende internetverbinding te maken te hebben.
Zijn we erachter gekomen dat het probleem in het modem zit.
Het modem verbreekt de verbinding met het internet en ASDL ledje gaat knipperen.
Na de computer opnieuw op te starten lukt het weer even daarna valt de verbinding weer weg.
We dachten namelijk eerst dat het probleem zich in de software bevond.
Na eindelijk het telefoonnummer 0900-8085 bereikt te hebben en gevraagd te hebben of ik het modem terug voor reparatie mocht sturen kreeg ik als antwoord dat ik maar een nieuw modem moest kopen , omdat het modem al een jaar oud was.
En dat electronika altijd stuk kan gaan.
Ik ben het hier niet mee eens omdat ik vind dat een modem een langere levensduur moet hebben als een jaar.
Temeer omdat het probleem zich al binnen de garantietermijn zich voordeed.
Maar nog niet direct duidelijk was dat het probleem zich in het modem bevond.
Na een klacht naar de kpn te hebben gestuurd kreeg ik dit als antwoord.
Hartelijk dank voor uw e-mail.
De garantie op modems is standaard 1 jaar. Hier kunnen geen uitzonderingen op gemaakt worden.
Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Janko Capel
KPN
Ik vind dit geen service men wou het modem nog niet repareren.
OPROEP hebben meer mensen last van dit probleem (modem uitvalt) en wisten niet direct waar het aan lag.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Speedtouch 330 asdl modem snel defect
Re: Speedtouch 330 asdl modem snel defect
is de tijd dat je internet wegvalt steeds 20 minuten precies
anders moet je de instellingen van je provider veranderen
hans
hans
is de tijd dat je internet wegvalt steeds 20 minuten precies
hans
hans
Nee het is niet precies 20 minuten.
We hebben een ander modem probeerd (exact dezelfde) en deze doet het gewoon goed.
We hebben een ander modem probeerd (exact dezelfde) en deze doet het gewoon goed.
Ik heb de zelfde modem nu al bijna 2 jaar en heb geen problemen.
Afgezien dat er hooguit 2 keer per jaar geen connectie plaats vind, voor a 10 seconden, maar dat had te maken met de snelheid verhoging.
Maar een modem is niet zo duur tegenwoordig, en met een beetje zoeken heb je een met een ingebouwde firewall.
En kun je ook nog eens meer dan 1 computer aansluiten.
En de optie van hans.msn lijkt mij ook een oplossing, inbel verbinding gebruikt??
Disconnect after 20 seconds, when computer is inactive??
Maar goed succes.
Afgezien dat er hooguit 2 keer per jaar geen connectie plaats vind, voor a 10 seconden, maar dat had te maken met de snelheid verhoging.
Maar een modem is niet zo duur tegenwoordig, en met een beetje zoeken heb je een met een ingebouwde firewall.
En kun je ook nog eens meer dan 1 computer aansluiten.
En de optie van hans.msn lijkt mij ook een oplossing, inbel verbinding gebruikt??
Disconnect after 20 seconds, when computer is inactive??
Maar goed succes.
Dit probleem is mij zojuist dus ook overkomen. Na 16 maanden heeft mijn SpeedTouch 510 modem het dus ook begeven. Hij heeft het 1 keer nog een half uur volgehouden. Maar daarna was hij echt overleden. Ik heb daarop KPN gebeld en ze vertelde me meteen dat ze er niks mee deden. Omdat je jaar garantie gewoon voorbij is. Ik baal hier echt enorm van. Zo'n modem moet het zeker langer doen dan 16 maanden.
Ik heb inmiddels een nieuwe.
Ik heb inmiddels een nieuwe.
De alcatel 510 en de 330 zijn twee verschillende apparaten. Klachten over je modem is dus appels met peren vergelijken. De 330 is de beruchte USB modem. Deze wordt ook niet meer bij adsl aansluitingen geleverd.
Probleem van de adsl usb modems is het feit dat de verbinding en de stroomvoorziening door de USB poort lopen. Vooral USB 1.0 poorten en usb poorten van laptops 'trekken' dit niet. Vandaar dat na een aantal minuten je verbinding wordt verbroken. Ter vergelijking, de alcatel 510. 570i e.d. hebben een eigen stroomvoorziening en werken met een netwerkaansluiting. Dit probleem heb je dan niet.
Vaak kun je de USB poort met USB modem prima aan het werk krijgen als je in de BIOS van de computer de 'stroombesparing' van de usb poort uit zet. De computer geeft de USB poort dan voldoende stroom zodat je modem probleemloos werkt.
Probleem van de adsl usb modems is het feit dat de verbinding en de stroomvoorziening door de USB poort lopen. Vooral USB 1.0 poorten en usb poorten van laptops 'trekken' dit niet. Vandaar dat na een aantal minuten je verbinding wordt verbroken. Ter vergelijking, de alcatel 510. 570i e.d. hebben een eigen stroomvoorziening en werken met een netwerkaansluiting. Dit probleem heb je dan niet.
Vaak kun je de USB poort met USB modem prima aan het werk krijgen als je in de BIOS van de computer de 'stroombesparing' van de usb poort uit zet. De computer geeft de USB poort dan voldoende stroom zodat je modem probleemloos werkt.