In September 2003 was ik UPC zo zat met zijn chello dat het tijd werd om naar een andere ISP uit te gaan kijken.
Dat het ADSL zou worden was al snel duidelijk, daar wij met 4 pc's hier zowat dag en nacht online zijn wilden we ook wel iets snellers dan chello. De keuze was gevallen op een 8Mbit/1Mbit abonnement bij BBned, de provider lag in twijfel tussen SpeedXS & Demon.
Uiteindelijk hebben we voor SpeedXS gekozen (een hele grote fout achteraf!).
Bij SpeedXS kostte een DSL verbinding destijds 64,95 per maand + 99 euro jaarlijks administratie kosten. De connectie was toen nog 8Mbit/512kbit maar zou voor het einde van de maand September verhoogd worden naar 1Mbit.
Er waren ook geen aansluitkosten en het modem (e-tech 4 poorts) was gratis, zoals bij heel veel providers.
Allemaal prima tot nu toe.
Maar toen kwam het eerste addertje onder het gras vandaan gekropen, namelijk de prijzen werden verlaagd voor jawel NIEUWE abonnee's. De prijs voor een abonnement werd blijvend verlaagd naar 49,95 per maand.
Ook kregen nieuwe abonee's nu gelijk al de 1Mbit upstream zonder dat ze hoefden te wachten op de verhoging. Nieuwe abonnee's moeten wel zelf een ADSL modem aanschaffen.
Kortom, als ik 3 weken had gewacht zou ik 49,95 per maand betalen + 1Mbit upstream hebben en waarschijnlijk zelf een veel beter modem gekocht hebben dan ik van SpeedXS heb gehad, met dit modem heb ik niks anders dan problemen (connectie verlies, en IRC DCC-resume's doen het niet).
De maand September ging voorbij, echter was de upstream nog niet verhoogd. Ook werd er op de volgende rekening netjes 64,95 in rekening gebracht. 2 items waar ik het dus absoluut niet mee eens ben. Ik heb toen diverse malen contact met SpeedXS gezocht, en deze schoven de hele handel af op BBned. Zij zouden de tarieven niet doorberekenen aan bestaande klanten en ook de upstream verhogen was een technisch probleem. Dit zou nu worden gerealiseerd voor 31 december.
Allemaal leuk en aardig, maar ik heb geen contract met BBned afgesloten maar met SpeedXS.
SpeedXS gebruikt ook het argument dat ik niet moet zeuren omdat ik het modem gratis heb gehad.
De maand oktober had nog een leuke verrassing, technische problemen bij SpeedXS/BBned zorgden ervoor dat de internet verbinding geen 8Mbit meer was maar nog geen eens 1Mbit.
Op die manier betaal je dus wel erg veel voor een internet connectie.
Helaas is hier nooit een vergoeding voor gekomen.
Nu is het inmiddels december en vandaag kwam er een bericht bij mij binnen via tweakers.net (let wel, dus niet van SpeedXS zelf, want die weten niet wat communicatie is), dat BBned de snelheid niet gaat verhogen en dat de datum is opgeschoven naar eind maart 2004!
Belachelijk! Een tragere connectie dan nieuwe abonnee's die nog minder betalen ook! HOE KAN IK VAN SPEEDXS afkomen? Ik had nooit bij hen een abonnement moeten afsluiten en direct naar Demon moeten gaan.
Mijn advies daarom ook aan iedereen, neem geen internet abonnement bij SpeedXS!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] SpeedXS / BBned
Re: SpeedXS / BBned
Ja alle providers hebben van die stunts, maar daar doe je niets tegen.
Ik zit bij Planet Internet en die stunten nu ook met BIJNA alles gratis en een gratis GSM.
Ook nog een een verlaging van abb kosten voor een half jaar van 104 euro.
Voor de oude en trouwe leden doen ze ook niets.
Binnen 3 maanden verhogen ze wel de snelheid 2 keer, dus straks naar 2048.
Maar ja ik kan natuurlijk ook overstappen naar Tiscali, die is nog goedkoper en sneller voor het bedrag dat ik nu betaal.
Maar ik denk dat ik dan weer zit met andere providers die lager gaan zitten.
En zo maar overstappen zit er ook niet in omdat je vaak (ik wel) telkens voor een jaar er aan vast zit.
Maar ik zeg toch altijd maar: Je sluit het zelf af, en ze verplichten je het niet.
Ik zit bij Planet Internet en die stunten nu ook met BIJNA alles gratis en een gratis GSM.
Ook nog een een verlaging van abb kosten voor een half jaar van 104 euro.
Voor de oude en trouwe leden doen ze ook niets.
Binnen 3 maanden verhogen ze wel de snelheid 2 keer, dus straks naar 2048.
Maar ja ik kan natuurlijk ook overstappen naar Tiscali, die is nog goedkoper en sneller voor het bedrag dat ik nu betaal.
Maar ik denk dat ik dan weer zit met andere providers die lager gaan zitten.
En zo maar overstappen zit er ook niet in omdat je vaak (ik wel) telkens voor een jaar er aan vast zit.
Maar ik zeg toch altijd maar: Je sluit het zelf af, en ze verplichten je het niet.
Klopt, maar wat wil je dan, na een paar jaar chello (hell) wil je wel wat anders. Als dan eindelijk ADSL in je buurt beschikbaar is.
En je gaat er altijd vanuit dat een andere ISP het beste met zijn/haar klanten voorheeft en zeg nou zelf, erger dan die UPC bende kan toch niet? Nou ja, SpeedXS staat met stip bij mij nu op nr2.
En je gaat er altijd vanuit dat een andere ISP het beste met zijn/haar klanten voorheeft en zeg nou zelf, erger dan die UPC bende kan toch niet? Nou ja, SpeedXS staat met stip bij mij nu op nr2.
Wij hebben het zelfde probleem met Telebyte,die zitten ook bij BBned.
16 september zou de snelheid van 512 kb naar 1024kb gaan voor hetzelfde maandbedrag van 39,95 euro.Nu zeggen ze bij Telebyte dat het mischien wel eind febr. kan worden.De nwe abo's werden(512kb) voor 29,95 euro aangeboden en nu zelfs voor 24,50 euro terwijl ik 39,95 euro moet betalen.Ik vraag mezelf af of dat wel legaal is.
De bakker mag volgens mij ook niet aan de één 40 eurocent voor een brood vragen en aan de ander vervolgens 1,50 euro voor hetzelfde brood.Of zijn hier geen regels voor??
16 september zou de snelheid van 512 kb naar 1024kb gaan voor hetzelfde maandbedrag van 39,95 euro.Nu zeggen ze bij Telebyte dat het mischien wel eind febr. kan worden.De nwe abo's werden(512kb) voor 29,95 euro aangeboden en nu zelfs voor 24,50 euro terwijl ik 39,95 euro moet betalen.Ik vraag mezelf af of dat wel legaal is.
De bakker mag volgens mij ook niet aan de één 40 eurocent voor een brood vragen en aan de ander vervolgens 1,50 euro voor hetzelfde brood.Of zijn hier geen regels voor??
Ik zit bij EWEKA en die laten hun vaste (trouwe) klanten ook gewoon meer betalen dan hun nieuwe ... ze beweren in hun nieuwsbrief dat ze de prijzen verlagen maar ik kan wél rekenen hoor!
Ook bij mij een soortgelijk verhaal als waar deze discussie mee begon. Ik ben dus één van die gebruikers die na september 2003 is aangesloten en dus een 1024 upload moet hebben. Helaas is het anders.
Het aansluiten ging al niet lekker. Telefoonische navraag wees uit, dat het in de maand oktober "extreme" rustig was, en dat ik binnen de 2 tot 3 weken aangesloten zou kunnen zijn. Ik heb mijn UPC abonnement opgezegd, en heb het aanvraagforumlier voor mijn SpeedXS Extreme (8192/1024) ingevuld. Ik heb nog even gebeld om te vragen of die upload al geregeld was, en kreeg daar een bevestigend antwoord op. Alle nieuwe abonnees (waaronder ik) zouden worden opgeleverd met de nieuwe upload snelheid. Bestaande gebruikers zouden later worden over gezet. Zover geen probleem. Aanvraag over de fax verstuurd, en afwachten maar. Toen ik na 3 weken nog niets had gehoord, heb ik maar even gebeld. Ik kreeg een incompetente jongeman aan de telefoon, die elke vraag die ik stelde niet kon beantwoorden en hierin een collega moest consulteren, totdat ik maar doorgeschakeld werd naar deze collega. SpeedXS dacht dat ik eerder een ADSL aansluiting had gehad, en dat mijn lijn nog vrijgegeven moest worden. Hierna duurde het nog 3 weken voordat ik werd opgeleverd.
Eenmaal opgeleverd helemaal enthousiast. Heeft vele telefoontjes gekost, maar het resultaat was er dan ook naar! Of toch niet? Een test bij www.speedtest.nl wees uit dat mijn upload niet in orde was. Mijn modem kon maximaal verbinden op 6MB down, en de upload stond keivast op 512Kb. Niet hetgene wij hadden afgesproken dus. Geen probleem,.. even bellen dus. Het nummer van mijn provider heb ik voorgeprogammeerd in mijn hoofd, omdat ik het bijna dagelijk bel.
Aan de telefoon werd mij medegedeeld dat ik gewoon een 512KB upload had, net als de rest. Over de download snelheid mocht ik niet klagen, want SpeedXS vond dit snel genoeg.
Ik verbaasde mij zeer. Het enige wat ik kon doen, was het versturen van een klacht naar een speciaal email adres van SpeedXS. Ik heb dit dus ook vervolgens gedaan en kreeg spoedig antwoord:
De bestelde internet verbinding is er één van het soort 2-8MB down en 512Kb up, welke op een later tijdstip kostenloos verhoogd zal worden naar 1024Kb up. Mooier konden ze het toch niet maken! Ik heb er nog een email aan gewaagd om uit te leggen dat ten tijde van mijn bestelling er echt geen 2-8MB op hun site vernoemd stond, en al helemaal geen informatie dat het technisch niet mogelijk was om deze upload te leveren.
Ik ben al met al sterk teleurgesteld over deze provider. Ik heb al een reductie op abonnementsgelden voorgesteld aan de provider, omdat ik dit redelijk vind. Zij wimpelen alles af, en vinden dat je niet zo moet zeuren.
Momenteel wordt ik gemigreerd. Ik word overgezet op een Cisco 10K NRP (zou niet weten wat het is, en interesseert me ook niet zo) en zit door een fout van de leverancier nu al 6 dagen zonder internet. Terugbellen doen ze niet, en aktie ondernemen ook niet. In hun contract staat een ontbindende faktor. Indien ze 12 dagen geen verbinding hebben geleverd, dan kan je de overeenkomst ontbinden. Helaas staat er niet bij of dit aaneengesloten moet zijn. Als het niet aaneengesloten hoeft te zijn, dan zou ik van mijn overeenkomst af kunnen. Maar dan zit ik weer een maand zonder internet. Ik word er wel moe van, en geloof dat dit soort problemen overal voorkomen. Ik kan in ieder geval niemand SpeedXS adviseren. Kijk vooral eens verder...
Het aansluiten ging al niet lekker. Telefoonische navraag wees uit, dat het in de maand oktober "extreme" rustig was, en dat ik binnen de 2 tot 3 weken aangesloten zou kunnen zijn. Ik heb mijn UPC abonnement opgezegd, en heb het aanvraagforumlier voor mijn SpeedXS Extreme (8192/1024) ingevuld. Ik heb nog even gebeld om te vragen of die upload al geregeld was, en kreeg daar een bevestigend antwoord op. Alle nieuwe abonnees (waaronder ik) zouden worden opgeleverd met de nieuwe upload snelheid. Bestaande gebruikers zouden later worden over gezet. Zover geen probleem. Aanvraag over de fax verstuurd, en afwachten maar. Toen ik na 3 weken nog niets had gehoord, heb ik maar even gebeld. Ik kreeg een incompetente jongeman aan de telefoon, die elke vraag die ik stelde niet kon beantwoorden en hierin een collega moest consulteren, totdat ik maar doorgeschakeld werd naar deze collega. SpeedXS dacht dat ik eerder een ADSL aansluiting had gehad, en dat mijn lijn nog vrijgegeven moest worden. Hierna duurde het nog 3 weken voordat ik werd opgeleverd.
Eenmaal opgeleverd helemaal enthousiast. Heeft vele telefoontjes gekost, maar het resultaat was er dan ook naar! Of toch niet? Een test bij www.speedtest.nl wees uit dat mijn upload niet in orde was. Mijn modem kon maximaal verbinden op 6MB down, en de upload stond keivast op 512Kb. Niet hetgene wij hadden afgesproken dus. Geen probleem,.. even bellen dus. Het nummer van mijn provider heb ik voorgeprogammeerd in mijn hoofd, omdat ik het bijna dagelijk bel.
Aan de telefoon werd mij medegedeeld dat ik gewoon een 512KB upload had, net als de rest. Over de download snelheid mocht ik niet klagen, want SpeedXS vond dit snel genoeg.
Ik verbaasde mij zeer. Het enige wat ik kon doen, was het versturen van een klacht naar een speciaal email adres van SpeedXS. Ik heb dit dus ook vervolgens gedaan en kreeg spoedig antwoord:
De bestelde internet verbinding is er één van het soort 2-8MB down en 512Kb up, welke op een later tijdstip kostenloos verhoogd zal worden naar 1024Kb up. Mooier konden ze het toch niet maken! Ik heb er nog een email aan gewaagd om uit te leggen dat ten tijde van mijn bestelling er echt geen 2-8MB op hun site vernoemd stond, en al helemaal geen informatie dat het technisch niet mogelijk was om deze upload te leveren.
Ik ben al met al sterk teleurgesteld over deze provider. Ik heb al een reductie op abonnementsgelden voorgesteld aan de provider, omdat ik dit redelijk vind. Zij wimpelen alles af, en vinden dat je niet zo moet zeuren.
Momenteel wordt ik gemigreerd. Ik word overgezet op een Cisco 10K NRP (zou niet weten wat het is, en interesseert me ook niet zo) en zit door een fout van de leverancier nu al 6 dagen zonder internet. Terugbellen doen ze niet, en aktie ondernemen ook niet. In hun contract staat een ontbindende faktor. Indien ze 12 dagen geen verbinding hebben geleverd, dan kan je de overeenkomst ontbinden. Helaas staat er niet bij of dit aaneengesloten moet zijn. Als het niet aaneengesloten hoeft te zijn, dan zou ik van mijn overeenkomst af kunnen. Maar dan zit ik weer een maand zonder internet. Ik word er wel moe van, en geloof dat dit soort problemen overal voorkomen. Ik kan in ieder geval niemand SpeedXS adviseren. Kijk vooral eens verder...