Citaat van Erthanax op 09 feb 2021 16:35:
"Wat er volgens mij feitelijk is gebeurd, en zo beschrijft Pieter114 het overigens ook, is dit:
Hij heeft zijn vaste telefoon opgezegd, krijgt daarmee een (nieuw) internet-only abonnement, en
daarop is het nieuwe tarief van toepassing, dat lager is dan het oude tarief.
Hij krijgt helemaal geen korting omdat op zijn adres niet de theoretisch maximaal haalbare
snelheid geleverd kan worden."
Als je feitelijk niet weet wat er aan de hand is in deze situatie, dan moet je daar ook geen foute uitspraken over doen!
Want je hebt het namelijk fout. Ik krijg wel degelijk een korting (staat elke maand op de factuur!),
omdat KPN de 20 Mbps niet kan leveren op een abonnement van 50 Mbps (het abonnement met de laagste snelheid dat KPN aanbiedt).
------------------------------------------------------------------------------------------
Citaat van Moneyman op 09 feb 2021 18:33:
"Nee, dat is het niet, het toont slechts (nog steeds) aan dat voor je argumentatie geen grondslag te vinden is in het topic en
dat het dus -want dat was mijn statement- niet zinvol is het topic ermee te vervuilen."
Tja, als je het niet begrijpt, dan zal je al snel denken dat er voor de argumentatie geen grondslag is.
Het is dan wel heel simpel om te roepen: het is niet zinvol het topic ermee te vervuilen.
Of iets zinvol is, wordt gelukkig niet door jou bepaald!
Ik heb toch echt geprobeerd om het zo uit te leggen, dat zelfs jij het kunt begrijpen en ik ga het niet nog een keer uitleggen.
Lees alles nog eens goed door, misschien snap je er dan iets van, of vraag je ouders om uitleg.
-------------------------------------------------------------------------------------------
En wat betreft de speedtest meting. Dacht je nou echt dat dit gebaseerd is op 1 meting?!
Nee, dit is de maximumwaarde van heel veel metingen.
's Avonds als iedereen op het Internet bezig is, dan loopt de snelheid wel terug tot 4 Mbps!
Maar nu hebben we het weer over de snelheid bij een abonnement en daar gaat het hier helemaal niet over!
Het gaat over de korting die sommigen wel krijgen en sommigen (de meesten) niet krijgen.
Of geef iedereen die korting,
of geef niemand die korting! In alle gevallen wordt die 20 Mbps niet gehaald,
die door KPN zelf als ondergrens wordt gesteld.
Nogmaals, dit staat los van prijzen van abonnementen die eerder of later zijn afgesloten.
Als je de één wel korting geeft in een situatie, en de ander niet in dezelfde situatie (het niet kunnen leveren),
dan ben je aan het discrimineren! Zelfs mijn kleinkinderen begrijpen dit al.