Ik vermoed dat een goedkoper abonnement dezelfde snelheid had gegeven.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Te veel betalen voor traag Internet bij KPN
Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN
Laatst gewijzigd door alfatrion op 07 feb 2021 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN
Precies, “je vermoed”.
Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN
Volgens mij was de vraag of KPN bezig is met discriminatie! (Zie begin van dit topic)
Het gaat bij deze vraag alleen om de situatie die daar beschreven wordt en beoordeel die situatie objectief !
Het gaat bij deze vraag alleen om de situatie die daar beschreven wordt en beoordeel die situatie objectief !
Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN
Nee, dat is geen discriminatie.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN
KPN staat stabiel ergens bovenaan in de providermonitor van de Consumentenbond, dus slecht zijn ze niet.
Topicstarter kan overstappen naar een andere provider indien gewenst. Ook al kan er alleen maar DSL gekozen worden.
https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/beste
Topicstarter kan overstappen naar een andere provider indien gewenst. Ook al kan er alleen maar DSL gekozen worden.
https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/beste
Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN
20 mbit is vermoedelijk een a/x/vDSL product, en dan wordt er geadverteerd met een snelheid tot 20 mbit, want daarbij is, en dat is geen onwil van KPN maar natuurkunde, de afstand tot de wijkcentrale bepalend voor de uiteindelijke snelheid aan huis. In dit geval, had KPN ook kunnen wijzen naar de algemene voorwaarden waar dit in staat, en de contractueel overeengekomen abboneekosten in rekening kunnen brengen.
Dat het via zo'n oud gammel telefoonsnoertje moet, komt dan wel weer door hun zwabberende netwerkbeheer van eerst glasvezel overal heen, toen weer meer inzetten op de ..DSL tecnhieken via bestaand koper, en recent toch weer inzetten op meer glas aan huis.
Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN
Zoals ik al aangaf was KPN op geen enkele manier verplicht om TS korting te geven. KPN zou volledig in hun recht staan als ze TS de standaard prijs zouden laten betalen. Waarschijnlijk zou TS dan niet eens hebben geklaagd.
Dat TS iedere maand €5 minder hoeft te betalen dan het standaard tarief is dus een cadeautje.
Hoe noem jij het als iemand jou volledig uit eigen beweging iets geeft zonder enige tegenprestatie te verwachten?
Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN
Ik denk daar anders over, de klantenservice van KPN is ronduit bagger.Bob Schurkjens schreef: ↑08 feb 2021 05:08KPN staat stabiel ergens bovenaan in de providermonitor van de Consumentenbond, dus slecht zijn ze niet.
Topicstarter kan overstappen naar een andere provider indien gewenst. Ook al kan er alleen maar DSL gekozen worden.
https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/beste
Ans&Hans
vindt dit leuk
Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN
Reggie heeft evident moeite met het uit elkaar houden van "ik vind" en "is"
Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN
Ik zie dat de discussie helaas weer afdwaalt van het issue waar het hier om gaat.
Als de mensen die niet van abonnement gewijzigd zijn en die € 5,- per maand teveel betalen, allemaal allochtonen zouden zijn en
de mensen die wel van abonnement zijn gewijzigd, allemaal autochtonen zouden zijn, dan was de wereld te klein geweest!
Dit is precies dezelfde situatie. Mensen die niet van abonnement gewijzigd zijn en daarom die € 5,- per maand teveel betalen, zouden die korting ook moeten krijgen! Gelijke monniken, gelijke kappen. Of KPN had die korting aan niemand moeten geven.
Maar als ze het bij de een wel doen en bij de ander niet, dan is dat in mijn ogen DISCRIMINATIE (onderscheid maken op basis van ...).
KPN had ook uit eigen beweging kunnen zeggen, we geven die korting aan alle abonnementen die in die situatie verkeren, waarbij de snelheid van 20 Mbps niet geleverd kan worden.
Maar nee hoor, ze geven hier geen ruchtbaarheid aan!!!
Nog even voor D34MON: het gaat dus niet om mij! Het gaat mij om de mensen die nu nog steeds teveel betalen. Zij hebben ook recht op die korting. Want ook bij hun kan KPN haar contract niet nakomen. Dus ik ben niet ondankbaar, zoals jij stelt.
Het wordt tijd, dat het TV-programma Radar hier eens een uitzending aan besteedt.
Als de mensen die niet van abonnement gewijzigd zijn en die € 5,- per maand teveel betalen, allemaal allochtonen zouden zijn en
de mensen die wel van abonnement zijn gewijzigd, allemaal autochtonen zouden zijn, dan was de wereld te klein geweest!
Dit is precies dezelfde situatie. Mensen die niet van abonnement gewijzigd zijn en daarom die € 5,- per maand teveel betalen, zouden die korting ook moeten krijgen! Gelijke monniken, gelijke kappen. Of KPN had die korting aan niemand moeten geven.
Maar als ze het bij de een wel doen en bij de ander niet, dan is dat in mijn ogen DISCRIMINATIE (onderscheid maken op basis van ...).
KPN had ook uit eigen beweging kunnen zeggen, we geven die korting aan alle abonnementen die in die situatie verkeren, waarbij de snelheid van 20 Mbps niet geleverd kan worden.
Maar nee hoor, ze geven hier geen ruchtbaarheid aan!!!
Nog even voor D34MON: het gaat dus niet om mij! Het gaat mij om de mensen die nu nog steeds teveel betalen. Zij hebben ook recht op die korting. Want ook bij hun kan KPN haar contract niet nakomen. Dus ik ben niet ondankbaar, zoals jij stelt.
Het wordt tijd, dat het TV-programma Radar hier eens een uitzending aan besteedt.
Ans&Hans
vindt dit leuk
Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN
Dus u bent van allochtoon, autochtoon geworden? Heel fijn voor u.
reggie2
vindt dit leuk
Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN
@lady1234: Ik zie jouw reactie helaas niet als een relevante bijdrage in deze discussie. Het gaat niet om mij!
-
- Berichten: 12777
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN
Iemand die niet van abonnement wijzigt moet betalen wat er in de overeenkomst staat. Niets meer en niets minder.
Het gebeurd ook wel eens andersom dat nieuwe klanten meer betalen dan bestaande klanten. Moeten bestaande klanten dan ook meer gaan betalen volgens u? Ik heb hier thuis meerdere mobiele abonnementen. De provider heeft een nieuwe naam gekregen, menig abonnementsvorm is niet meer te krijgen en prijzen zijn glad getrokken. Ik betaal nog het oude tarief terwijl nieuwe klanten het nieuwe tarief krijgen voor hetzelfde. Wat zou u voor regel kunnen verzinnen die bepaald dat ik nu het duurdere tarief zou moeten betalen? Want ja, gelijke monniken, gelijke kappen.
Erthanax
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1333
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN
pieter114 schreef: ↑08 feb 2021 14:17Ik zie dat de discussie helaas weer afdwaalt van het issue waar het hier om gaat.
Als de mensen die niet van abonnement gewijzigd zijn en die € 5,- per maand teveel betalen, allemaal allochtonen zouden zijn en
de mensen die wel van abonnement zijn gewijzigd, allemaal autochtonen zouden zijn, dan was de wereld te klein geweest!
Dit is precies dezelfde situatie. Mensen die niet van abonnement gewijzigd zijn en daarom die € 5,- per maand teveel betalen, zouden die korting ook moeten krijgen! Gelijke monniken, gelijke kappen. Of KPN had die korting aan niemand moeten geven.
Maar als ze het bij de een wel doen en bij de ander niet, dan is dat in mijn ogen DISCRIMINATIE (onderscheid maken op basis van ...).
KPN had ook uit eigen beweging kunnen zeggen, we geven die korting aan alle abonnementen die in die situatie verkeren, waarbij de snelheid van 20 Mbps niet geleverd kan worden.
Maar nee hoor, ze geven hier geen ruchtbaarheid aan!!!
Nog even voor D34MON: het gaat dus niet om mij! Het gaat mij om de mensen die nu nog steeds teveel betalen. Zij hebben ook recht op die korting. Want ook bij hun kan KPN haar contract niet nakomen. Dus ik ben niet ondankbaar, zoals jij stelt.
Het wordt tijd, dat het TV-programma Radar hier eens een uitzending aan besteedt.
Dit houd gewoon in dat je geen flauw idee hebt wat discriminatie is. Discriminatie is strafbaar wanneer je onderscheid maakt op afkomst, ras, leeftijd, overtuiging (politiek of religieus), geslacht, geaardheid, nationaliteit, ziekte of handicap, burgerlijke staat & contracts vorm (als werknemer).
Is een van deze hier van toepassing? Nope, nee, totaal niet. Als een winkel mij korting wil geven en jou niet, dan is dat gewoon hun recht. Als iemand denkt dat hij te veel heeft betaald, dan gaat hij toch lekker naar de concurrent?
grun
vindt dit leuk
Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN
Hij staat toch echt bij jouw genoemde lijstje: contract!
Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN
Misschien moeten we niet zo heftig reageren op dit topic?!
Laatst gewijzigd door pieter114 op 08 feb 2021 16:03, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1333
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28