LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tele 2 levert kapotte hardware waardoor ik geen internet had maar moet wel factuur betalen
Tele 2 levert kapotte hardware waardoor ik geen internet had maar moet wel factuur betalen
Ik ben over gestapt van ziggo naar tele 2.
Op 22 september is pakket bezorgd van internet dit was overigens de verkeerde dan wat ik vroeg maar tele 2 adviseerde me dat ik deze even kon gebruiken en tot de nieuwe modem binnen is. Overigs zou internet pas actief zijn vanaf 29 sep. Toen ik de modem wou installeren bleek deze geen stroom te geven hier heb ik een filmpje van gemaakt en netjes als bewijs geleverd. Toen ik de nieuwe modem heb gekregen kon zogenaamd vanaf 14 oktober gebruik maken van het internet deze deed het niet was niet actief . Gebeld met tele 2 hij zou over vier dagen actief zijn. Dit was niet het geval uiteindelijk kpn monteur gekomen en die constateerde dus dat de dsl kabel stuk was en daardoor geen verbinding had. Of ik het via de meter kast deed of via telefoon kabel door die kapotte dsl lijn was dat niet te achterhalen. Nu wilt tele 2 dat ik betaal vanaf 22 tot 31 oktober. En heb geen gebruik kunnen maken van de diensten dit pas vanaf 28 oktober om half 3 actieve lijn heb ook hiervan heb ik bewijs. Ze hebben allemaal valse beloftes gemaakt dat ik niet hoefde te betalen als er geen dienst actief is maar ineens kan tele 2 niks terug vinden. En 3 keer is er opgehangen van mij of krijg ik tmobile medewerkers aan de lijn dit terwijl ik tele 2 nummer bel.
De oplossing
Bedrijf dient de gehele factuur te crediteren en mij pas vanaf 28 oktober te facturen ook de aansluitkosten dienen ze te crediteren dit omdat ik ziggo aan heb moeten houden omdat tele 2 maand lang niet heeft kunnen leveren . Op ze woord gehouden.
Op 22 september is pakket bezorgd van internet dit was overigens de verkeerde dan wat ik vroeg maar tele 2 adviseerde me dat ik deze even kon gebruiken en tot de nieuwe modem binnen is. Overigs zou internet pas actief zijn vanaf 29 sep. Toen ik de modem wou installeren bleek deze geen stroom te geven hier heb ik een filmpje van gemaakt en netjes als bewijs geleverd. Toen ik de nieuwe modem heb gekregen kon zogenaamd vanaf 14 oktober gebruik maken van het internet deze deed het niet was niet actief . Gebeld met tele 2 hij zou over vier dagen actief zijn. Dit was niet het geval uiteindelijk kpn monteur gekomen en die constateerde dus dat de dsl kabel stuk was en daardoor geen verbinding had. Of ik het via de meter kast deed of via telefoon kabel door die kapotte dsl lijn was dat niet te achterhalen. Nu wilt tele 2 dat ik betaal vanaf 22 tot 31 oktober. En heb geen gebruik kunnen maken van de diensten dit pas vanaf 28 oktober om half 3 actieve lijn heb ook hiervan heb ik bewijs. Ze hebben allemaal valse beloftes gemaakt dat ik niet hoefde te betalen als er geen dienst actief is maar ineens kan tele 2 niks terug vinden. En 3 keer is er opgehangen van mij of krijg ik tmobile medewerkers aan de lijn dit terwijl ik tele 2 nummer bel.
De oplossing
Bedrijf dient de gehele factuur te crediteren en mij pas vanaf 28 oktober te facturen ook de aansluitkosten dienen ze te crediteren dit omdat ik ziggo aan heb moeten houden omdat tele 2 maand lang niet heeft kunnen leveren . Op ze woord gehouden.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Tele 2 levert kapotte hardware waardoor ik geen internet had maar moet wel factuur betalen
Heeft de KPN monteur het hersteld en is hij hiervoor de woning uitgeweest naar de centrale. Wanneer u het modem namelijk niet direct op de aansluiting (ISRA) in de meterkast heeft aangesloten is het uw eigen verantwoording.
Dat u Ziggo heeft aangehouden is natuurlijk geheel uw eigen keus, dit is niet de keus die Tele2 heeft gemaakt. Tele2 heeft gewoon kosten gemaakt om u aan te sluiten en heeft zelfs een KPN monteur gestuurd.
De vraag is dus wie was er verantwoordelijk voor de storing en uw verhaal is zo onduidelijk dat die conclusie niet te trekken is. U kunt Tele2 schriftelijk aanschrijven, maar nogmaals dat heeft enkel zin als de KPN monteur de zaken heeft hersteld.
Re: Tele 2 levert kapotte hardware waardoor ik geen internet had maar moet wel factuur betalen
tele2 kun je niet aanrekenen dat de dsl lijn kapot was, daarvoor moet je bij kpn zijn....
tele2 betalen dus ....
tele2 betalen dus ....
Re: Tele 2 levert kapotte hardware waardoor ik geen internet had maar moet wel factuur betalen
De dienst was actief maar de dsl kabel was stuk.
Had u ziggo ook via die kapotte dsl kabel?
Had u ziggo ook via die kapotte dsl kabel?
Re: Tele 2 levert kapotte hardware waardoor ik geen internet had maar moet wel factuur betalen
>>
Of ik moet me heel erg vergissen, maar volgens mij was ziggo een Kabel aansluiting en het gaat hier over (A)DSL.
En de DSL kabel kan zijn geleverd bij het installatiepakket en zit tussen modem en ISRA (Telefoon) punt.
Ik neem aan dat er (mogelijk) ook nog steeds een splitter tussen zit?
En ter aanvulling.. Voor een stabiel signaal moet je zo dicht mogelijk bij de hoofdaansluiting zitten, maar dat zegt niet dat het niet werkt als je op een WCD aansluit.
Dus, de (A)DLS kabel lijkt mij een foute (defecte) levering van de (A)DSL aanbieder en deze dient dan ook rekening te houden met het niet kunnen gebruiken van een aansluiting. En dus ben ik het met TS eens.
Die kabel kan ook lastig op te sporen zijn, want meestal heb je daar niet (altijd) even een vervanger voor.
En je verwacht niet snel dat een nieuw geleverde kabel defect is.
(het is al slordig dat deze kabel door de controle is gekomen)
Re: Tele 2 levert kapotte hardware waardoor ik geen internet had maar moet wel factuur betalen
Waarom Tele2 dan ook niet via de kabel, lijkt me in dat geval het meest logische?hebra98 schreef: ↑06 nov 2020 15:50>>
Of ik moet me heel erg vergissen, maar volgens mij was ziggo een Kabel aansluiting en het gaat hier over (A)DSL.
En de DSL kabel kan zijn geleverd bij het installatiepakket en zit tussen modem en ISRA (Telefoon) punt.
Ik neem aan dat er (mogelijk) ook nog steeds een splitter tussen zit?
En ter aanvulling.. Voor een stabiel signaal moet je zo dicht mogelijk bij de hoofdaansluiting zitten, maar dat zegt niet dat het niet werkt als je op een WCD aansluit.
Dus, de (A)DLS kabel lijkt mij een foute (defecte) levering van de (A)DSL aanbieder en deze dient dan ook rekening te houden met het niet kunnen gebruiken van een aansluiting. En dus ben ik het met TS eens.
Die kabel kan ook lastig op te sporen zijn, want meestal heb je daar niet (altijd) even een vervanger voor.
En je verwacht niet snel dat een nieuw geleverde kabel defect is.
(het is al slordig dat deze kabel door de controle is gekomen)
Laatst gewijzigd door Kolibrie op 06 nov 2020 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Tele 2 levert kapotte hardware waardoor ik geen internet had maar moet wel factuur betalen
Wanneer u denkt dat de Ts een kabelaansluiting heeft en ziggo via de kabel heeft ontvangen, waatom dan tele2 ook niet via de kabel?
Re: Tele 2 levert kapotte hardware waardoor ik geen internet had maar moet wel factuur betalen
>>
Ik denk niet dat Ziggo wil meewerken als TS de kabel via Tele2 wil gebruiken
Ziggo is Kabel/Coax en Tele2 is (A)DSL/Telefoonlijn
En waarom TS wilde overstappen van Kabel naar (A)DSL is geen onderdeel van het probleem.
En mag/kan ook niet de oplossing zijn voor het gestelde punt.
Betalen voor iets wat niet heeft gewerkt door een defecte levering (volgens mij)
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Tele 2 levert kapotte hardware waardoor ik geen internet had maar moet wel factuur betalen
Foutief advies, TS heeft niets te maken met wie de infrastructuur levert aan Tele 2 en KPN zal hem ook niet helpen, immers is hij geen klant van KPN maar van Tele 2.
Re: Tele 2 levert kapotte hardware waardoor ik geen internet had maar moet wel factuur betalen
tele2 wijst naar kpn, die is verantwoordelijk voor de infra, kpn is hiervoor verantwoordelijk en niet tele2....
tele2 levert signaal en kijkt niet verder tot men een klacht krijgt, men lost het uiteindelijk wel op omdat men de klacht doorzet naar kpn....
tele2 levert signaal en kijkt niet verder tot men een klacht krijgt, men lost het uiteindelijk wel op omdat men de klacht doorzet naar kpn....
Re: Tele 2 levert kapotte hardware waardoor ik geen internet had maar moet wel factuur betalen
Om hoeveel geld gaat het hier?, zijnde het abonnement over de periode 22 oktober t/m 28 oktober. 10 euro of zelfs meer?
Re: Tele 2 levert kapotte hardware waardoor ik geen internet had maar moet wel factuur betalen
Mag ik vragen hoe dit is afgelopen? Ik heb een zelfde incident met Tele2.
Na 10dagen geen internet en tv en contract opgezegd. Gaven ze doodleuk aan dat het abonnement dan tot 22januari 2021 doorloopt en de lijnen tot die datum niet vrijgegeven kunnen worden. Wel.kon een ander provider de aansluitingen overnemen. Klopt dit wel?
Ik had geschakeld met KPN en zij gaven aan dat Tele2 de leidingen moeten vrijgeven....
Ben tevens benieuwd naar hoe je het juridisch heb geregeld met Tele2
Na 10dagen geen internet en tv en contract opgezegd. Gaven ze doodleuk aan dat het abonnement dan tot 22januari 2021 doorloopt en de lijnen tot die datum niet vrijgegeven kunnen worden. Wel.kon een ander provider de aansluitingen overnemen. Klopt dit wel?
Ik had geschakeld met KPN en zij gaven aan dat Tele2 de leidingen moeten vrijgeven....
Ben tevens benieuwd naar hoe je het juridisch heb geregeld met Tele2