Bellen deed ik al jaren met Tele2 als carrier, zonder enig probleem. Tot zover dus positief.
Maar dan willen wij ook internetten via Tele2. We krijgen in september 2006 met de telefoonrekening een aanbieding: Tele2 Compleet. Dus bellen wij Tele2 en vragen dit aan. Wij krijgen te horen dat Compleet op ons adres nog niet leverbaar is, maar als alternatief kunnen ze ons Tele2 Compleet Lite aanbieden. Er wordt ons verzekerd, dat zodra Compleet op ons adres te leveren is, we een upgrade pakket kunnen aanvragen. We hoeven alleen via het internet af en toe te controleren of het inmiddels op ons adres te leveren is.
En daar begint het probleem: zodra wij via de website gaan controleren, krijgen we een foutmelding: we hebben een onbekende provider. Verder geen uitleg en je komt weer terug in het (blanco) scherm om je gegevens in te vullen voor het controleren. Heel fijn zo!
Als ik Tele2 klantenservice voor een andere vraag toch aan de lijn heb, vraag ik hier maar eens naar. Het blijkt door het Lite-pakket te komen. Er wordt me geadviseerd om het de volgende keer op het adres van mijn buurman te proberen. "Als hij het kan krijgen, kunt u dat ook." Klinkt logisch, maar is wel vreemd.
Intussen hebben we wel de nodige problemen: in januari 2007 ligt zowel de telefoon als het internet er dagen uit. Dat is niet fijn, maar niet onoverkomelijk. De mobiele telefonie werkt gelukkig wel! De snelheid blijft ook een probleem.
En dan is het inmiddels januari 2008: wederom een aanbieding bij de telefoonrekening.
Tele2 Compleet is nu overal in Nederland verkrijgbaar (lees in de kleine letters 97%).
Dus ik duik op de site en check mijn adres. Stom: weer die onbekende provider. Nu het huisnummer van hiernaast gebruikt en jawel hoor, het is leverbaar.
Op maandag 14 januari meteen Tele2 gebeld om het upgrade pakket aan te vragen.
Het upgrade pakket is inderdaad leverbaar op ons adres. Dus kom maar op.
Het gebruikelijke ritueel van het gesprek opnemen op band en het gaat helemaal goed komen. We kunnen zelfs Compleet krijgen voor de actieprijs van € 19,95 per maand voor de 1e 6 maanden. Het enige wat ze ons niet kunnen garanderen, is dat we ons telefoonnummer kunnen behouden, maar ze zullen hun best doen. De dame van de klantenservice vertelt dat wij zelf de volgende dag even moeten bellen om ons Lite pakket op te zeggen. Helaas kan dat niet tegelijkertijd. Binnen 4 weken hebben we dan Compleet.
Als ik de volgende dag bel met de klantenservice krijg ik te horen, dat ik Lite nog niet kan opzeggen voordat ik de brief krijg van Tele2 met daarin de leveringsdatum. Zodra ik die brief krijg, kan ik bellen en wordt alles geregeld.
Intussen kunnen we via het internet de status van de order in de gaten houden.
Daar zien we de status inderdaad veranderen en op 22 januari staat er dat ze bezig zijn met het technisch voorbereiden.
Inmiddels zijn we nu (15 februari) enige weken verder en op het internet zien we geen veranderingen. Ook hebben we nog steeds de bewuste brief niet gehad zodat we Lite kunnen opzeggen. Tijd dus om eens te bellen met Tele2.
Telefonist Johan van der Deen van de klantenservice legt uit dat er een fout is opgetreden. Aangezien we al een verbinding met Tele2 hebben (de Lite), kunnen ze geen verbinding maken met Tele2 Compleet. Er kunnen namelijk geen 2 verbindingen op 1 adres gemaakt worden. Maar als we dan vragen hoe dit opgelost moet worden, krijgen we het volgende verhaal.
We moeten nu dus Tele2 Lite opzeggen en een nieuwe aanvraag doen voor Tele2 Compleet, aangezien de Compleet weer via een KPN lijn gaat. Dit gaat dan 6 weken duren.
Een brief om dit aan ons te melden is zeker te veel werk? Ook een “meerdere” aan de telefoon krijgen is niet mogelijk.
En hoe zit het dan? Hebben we straks Lite opgezegd en dan zomaar weken geen internet?
Ze weten dus bij de klantenservice van Tele2 niet de juiste procedures als het gaat om switchen van Lite naar Compleet en als “klant” ben je daar dus lekker de dupe van.
Ik zie nu een aantal opties:
Ik kan een nieuwe provider gaan zoeken en helemaal stoppen met Tele2;
ik kan opnieuw een aanvraag doen en dan maar hopen dat het na 6 weken wel gelukt is en maar voor lief nemen, dat we mogelijk weken geen internet hebben (hoe zit dat met het beheren van de websites van klanten en de kinderen die huiswerk via het internet moeten maken?);
of Tele2 komt met een deugdelijke oplossing naar aanleiding van dit verhaal, eventueel onder dwang van het storneren van mijn laatste afschrijving.
Dus Tele2: Hoe gaan we dit oplossen?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tele2 compleet of compleet niets
Re: Tele2 compleet of compleet niets
Op 17 novembetr bij tele2 aangegeven dat we op 17 december 2007 gingen verhuizen. Bij de klantenservice kregen we te horen dat het geen probleem was. als u op het nieuwe adres woont neem even contact op dan is het zo geregeld.
DUS NIET.
uiteindelijk zouden we op 27 januari 2008 weer worden aangesloten.
op 28 januari nog geen verbinding dus maar weer eens gebeld met tele2. Aangezien dat tele2 toch niets uit zichzelf laat weten.
Daar krijg je dan doodleuk te horen dat de wijkcentrale waarop we aangesloten moeten worden vol is en het op dit moment nog niet bekend is wanneer er weer ruimte is.
op 05 februari nog maar eens gebeld. er was natuurlijk nog steeds geen plaats in de wijkast.
op 18 februari maar weer eens gebeld. status van de wijkkast is nog steeds onveranderd en ze kunnen natuurlijk nog steeds net zeggen wanneer er weer ruimte in de wijkkast is.
hebben inmiddels wel te horen gekregen dat we kosteloos kunnen opzeggen ( dat zou ik toch zeker denken na deze wanprestatie ).
dus kijk uit voordat je in zee gaat met tele2. Als het werkt werken laten en niets meer aan doen.
rene
DUS NIET.
uiteindelijk zouden we op 27 januari 2008 weer worden aangesloten.
op 28 januari nog geen verbinding dus maar weer eens gebeld met tele2. Aangezien dat tele2 toch niets uit zichzelf laat weten.
Daar krijg je dan doodleuk te horen dat de wijkcentrale waarop we aangesloten moeten worden vol is en het op dit moment nog niet bekend is wanneer er weer ruimte is.
op 05 februari nog maar eens gebeld. er was natuurlijk nog steeds geen plaats in de wijkast.
op 18 februari maar weer eens gebeld. status van de wijkkast is nog steeds onveranderd en ze kunnen natuurlijk nog steeds net zeggen wanneer er weer ruimte in de wijkkast is.
hebben inmiddels wel te horen gekregen dat we kosteloos kunnen opzeggen ( dat zou ik toch zeker denken na deze wanprestatie ).
dus kijk uit voordat je in zee gaat met tele2. Als het werkt werken laten en niets meer aan doen.
rene
-
natasjohan
Re: Tele2 compleet of compleet niets
En ja hoor hier is de kast ook vol.
Zal dus ook wel uitdraaien op compleet niets.
Wat een gedoe die tele2.
groetjes
Zal dus ook wel uitdraaien op compleet niets.
Wat een gedoe die tele2.
groetjes