Ik heb een probleem met internet van Tele2.
Op 6/2 ben ik verhuisd naar een superleuke woning in een groot pand dat vroeger één adres was, maar nu opgedeeld is in drie appartementen. Er zijn twee telefoonkabels aanwezig. Op een ervan zat de vorige bewoner van mijn huis. Hij heeft zijn Telfort abonnement een paar weken voor de verhuising opgezegd.
Alleen ik kon nog niet gelijk mijn gewenste abonnement bij Tele2 afsluiten. Nadat ik Tele2 belde, belden zij naar KPN. Daarop werd ik teruggebeld met de mededeling dat ik per 12/2 internet zou kunnen aanvragen. Ook kreeg ik het lijnnummer, zodat het ook echt in mijn huis zou komen.
Op 12/2 heb ik telefonisch mijn abonnement aangevraagd, het lijnnummer er ook bijgegeven. Alles leek heel smooth te gaan en per 26/2 zou ik internet moeten hebben (de bedenktijd mochten ze van mij overslaan, ik was er na alle moeite helemaal van overtuigd dat ik klant wilde worden).
Vrijdag 26/2 werd ik s ochtends wakker van het sms'je van Tele2 met het bericht dat ik verbinding zou moeten hebben.
Helaas lukte dit maar niet. Na veel telefoontjes, het testen van de modem en het wisselen van alle mogelijke kleurencombinaties in de telefoondoos werd besloten een KPNmonteur langs te sturen.
29/2 stond er een monteur van KPN in het trappenhuis, alleen hij kwam niet voor mij, maar voor mijn buurvrouw. Zij bleek sinds 25/2 geen internet meer te hebben.
Hier was toch iets fout gegaan. De monteur had het erover dat Tele2 het internet 'gekaapt' zou hebben. Een beetje beduusd belde ik Tele2. Zij zouden het uitzoeken, en verzekerde mij dat ik alles goed had doorgegeven. Daarna belde KPN dat 1/3 de monteur voor mij zou langskomen.
Die monteur kwam gelukkig zoals afgesproken. Hij heeft de lijnnummers nog eens goed bekeken en de lijn met mijn internet goed verbonden. Eindelijk had ik weer internet.
Mijn bovenbuurvrouw moest wel opnieuw een aanvraag doen. Maar we hadden nu de juiste lijnnummers, dus er zou geen probleem meer zijn.
Op 4/3 kreeg ik ineens een e-mail met: ,,Jammer dat je weggaat bij Tele2". En ,,16/3 zal je abonnement stoppen". Ook stond er in dat ik binnen 7 dagen zou kunnen bellen als ik mij bedacht zou hebben.
Uiteraard heb ik meteen Tele2 gebeld dat ik klant wil blijven. Zij vertelden dat er op mijn adres nog een keer internet was aangevraagd. Super raar. Ik dacht aan de bovenbuurvrouw. Zij zit bij KPN, dus ik belde naar hen. KPN zei mij dat ik niet zelf kon bellen en dat het heel vreemd was dat ik belde. Dat is iets wat Tele2 zou moeten doen.
Daarop gelijk weer Tele2 gebeld. Zij zouden het uitzoeken en ik zou teruggebeld worden binnen twee werkdagen. Drie werkdagen later nog steeds niks gehoord, dus zelf maar weer gebeld. Het 'ticket' was op de een of andere manier niet doorgekomen. Dat zouden ze nu goed regelen. Nu zou ik toch echt binnen twee werkdagen gebeld worden. 11/3, twee werkdagen later belde ik na niks gehoord te hebben toch nog maar een keer. Ik moest nog maar even geduld hebben, werd er gezegd. Tot 21.00 uur zou er worden gewerkt, dus ik zou nog later wat kunnen horen. Zij zouden het regelen.
Mooi niet.
Ik belde 14/3 zelf maar weer eens: ,,De opdracht staat nog open. We kunnen nu niks doen, u wordt nog teruggebeld."
Nou niet dus. Het is vandaag 16/3 en ik heb sinds vanochtend geen internet meer. De Klantenservice kan mij niet helpen. Ik word binnenkort ,,echt, morgen waarschijnlijk al" teruggebeld.
Ik vertrouw het niet meer, heb nu geen verbinding en ben heel bang dat de afkoopsom van het abonement dat ik zou hebben 'opgezegd' straks ineens wordt afgeschreven.
Wat kan ik nu nog doen?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tele2 helpt mij niet
-
sylvesterb
Re: Tele2 helpt mij niet
Schijnbaar heeft de buurvrouw haar verbinding terug gekaapt en als jullie niet samenwerken blijft dit gebeuren. Ik zou Tele2 nogmaals bellen, maar ook een e-mail sturen.
bellen chatten twitter faceboek etc. mails verdwijnen in de wasmandsylvesterb schreef:Schijnbaar heeft de buurvrouw haar verbinding terug gekaapt en als jullie niet samenwerken blijft dit gebeuren. Ik zou Tele2 nogmaals bellen, maar ook een e-mail sturen.
Har06 schreef:
bellen chatten twitter faceboek etc. mails verdwijnen in de wasmand
Bij Ziggo krijg je antwoord op FB of Twitter , dus zal tele 2 dat toch ook wel doen?
Ziggo: bellen gratis nummer en de naam van de telefonist(e) opschrijven. Tele 2 heb ik geen ervaring meeciske schreef:Har06 schreef:
bellen chatten twitter faceboek etc. mails verdwijnen in de wasmand
Bij Ziggo krijg je antwoord op FB of Twitter , dus zal tele 2 dat toch ook wel doen?
Maar waarom zou je de naam opschrijven? Daar kun je geen rechten aan ontlenen, ook weet je dat je belt met een eerstelijns-support. Ook al zouden die beloftes doen, dan nog gelden ze niet omdat dat nu eenmaal fraai juridisch is afgedekt. Inderdaad, theoretisch gezien kunnen ze je de hele tijd voorliegen en ermee wegkomen. Maar da's in werkelijkheid niet de wijze waarmee een callcenter werkt.
Mag ik vragen, Har06, waarom je altijd zo natrapt? Echt aardig is dat niet, naar mijn idee.
Mag ik vragen, Har06, waarom je altijd zo natrapt? Echt aardig is dat niet, naar mijn idee.