Ik zit met de volgende casus:
Per maandag 14dec heb ik een thuis internet en tv abonnement afgesloten voor mijn ouders (65+) bij Tele2. Na dagelijks de klantenservice te hebben gebeld, 4x met monteurs van kpn en tel2 te hebben geschakeld werkr de verbinding nog steeds niets, waardoor ik klaar ben met Tele2 en het abonnement heb opgezegd.
Ik kreeg een afrekening van Tele2 van 178eur zonder dat ze de diensten hebben geleverd. En nog een melding dat de lij per 22januari pas kan worden beeindigd, wat betekent dat mijn ouders in totaal 1,5maand zonder internet zit. Vandaag Tele2 gebeld met het verzoek of ze de lijn niet sneller kunnen vrijgeven zodat een ander provider erop aansloten kan worden. Het antwoord was nee, en ze gaven aan dat er 2lijnen naar een huis lopen, waar de nieuwe provider op aangesloten kan worden. De nieuwe provider kan de lijnen overnemen. Klopt dit allemaal wel? Volgens KPN, met wie ik contact had, moet de oude leverancier namelijk de lijnen vrijgeven.
Hoe kan dit het snelst worden opgelost?
Tevens vraag ik me af hoe ik mijn consumentenrechten in deze casus maximaal kan benutten? ACM schrijft voor dat bij storing niet betaald hoeft te worden, zijn er nog andere rechten en consumentenbescherming waar ik recht op heb? Voor mij is er namelijk duidelijk sprake van een contractbreuk
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tele2: na 10 dagen nog geen bereik
Re: Tele2: na 10 dagen nog geen bereik
Tele 2 gaat via de KPN line, dus als ook de KPN monteur het niet kan oplossen, kan u geen enkele provider nemen die over deze KPN line gaat.
Blijft alleen Ziggo
Blijft alleen Ziggo
Justmeagain
vindt dit leuk
Re: Tele2: na 10 dagen nog geen bereik
Betreft Tele 2 Ik heb daar al meer klachten over gehoord van kennissen
U heb ze genoeg tijd gegeven om het probleem op te lossen Dat hebben ze dus niet gedaan
Je zou ze een aan getekende brief moeten sturen met de mededeling dat ze een week de tijd krijgen om het probleem op te lossen
En lossen ze het probleem niet op ontbind ik de overeenkomst
M v groet Aad
U heb ze genoeg tijd gegeven om het probleem op te lossen Dat hebben ze dus niet gedaan
Je zou ze een aan getekende brief moeten sturen met de mededeling dat ze een week de tijd krijgen om het probleem op te lossen
En lossen ze het probleem niet op ontbind ik de overeenkomst
M v groet Aad
-
- Berichten: 558
- Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49
Re: Tele2: na 10 dagen nog geen bereik
Dus een ruime week voor kerst sluit u deze dienst af en eist u dat in deze drukke periode u binnen een paar dagen geholpen bent.
En welke consumentenrechten wilt u benutten. U heeft zelf het contract verbroken.
Nu krijgt u een big groter probleem want u kunt alleen naar Ziggo toe, alle andere providers gaan ook tegen het KPN probleem met de lijn aanlopen
U bent erg ongeduldig want er is nog niet eens een monteur aan huis geweest.
En welke consumentenrechten wilt u benutten. U heeft zelf het contract verbroken.
Nu krijgt u een big groter probleem want u kunt alleen naar Ziggo toe, alle andere providers gaan ook tegen het KPN probleem met de lijn aanlopen
U bent erg ongeduldig want er is nog niet eens een monteur aan huis geweest.
Re: Tele2: na 10 dagen nog geen bereik
er lopen 2 aderparen naar een huis, een telefoonaansluiting heeft 4 draadjes, en dat zijn dus 2 paren. Heb het ook een keer gehad toen ik nog adsl had, verbinding kwam maar niet online, bleek ook dat ze in de centrale de aansluiting op het andere aderpaar gezet hadden.
Dit is ook iets dat u zelf kunt proberen, als dat nog niet gebeurd is, als het signaal niet op rood/blauw zit, is er een kans dat het signaal op oranje/wit zit. En als u zelf de apparatuur installeert, is dat ook uw verantwoordelijkheid om aan te sluiten, het gaat namelijk om de aansluiting vanaf het isra punt.
Re: Tele2: na 10 dagen nog geen bereik
Bij elke provider ondervindt de klant wel eens problemen. Essentieel is hoe je provider zich daarbij opstelt en de klant tegemoet komt en zijn probleem serieus neemt. Hier bengelt Tele2 onderaan de lijst en scoort helaas nog steeds als een van de slechtsten. Dat zullen ze zeker merken aan de klanten die hun vaarwel zeggen en nooit meer terugkomen bij Tele2.