LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 - Negeert opzegtermijn telefonie - Fout op fout.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Liberations

Tele2 - Negeert opzegtermijn telefonie - Fout op fout.

Ongelezen bericht door Liberations »

Het had heel makkelijk kunnen zijn maar mijn opzegging vaste telefonie bij tele2 leidt tot onterechte beëindiging van het nieuwe abonnement. Dit terwijl ik teveel heb betaald.

Ik had vaste telefonie en internet en op 28 juni 2014 heb ik via de website van tele2 de vaste telefonie opgezegd, direct daarna ontving ik keurig de bevestiging van opzegging per e-mail.
Ik had het abonnement met telefonie al langer dan 12 maanden en de duur was ook 12 maanden dus de opzegtermijn was 1 maand. Na een telefoongesprek op 7 juli 2014 over de opzegging werd er gezegd dat ik nog 2 euro moest overmaken, dat heb ik dezelfde dag ook gedaan en het abonnement met alleen internet zou 1 augustus 2014 ingaan. De afspraak was de eerste 8 maanden voor 10 euro en daarna 23 euro per maand.

Maar nee, eind augustus 2014 werd 35,50 euro afgeschreven, daarover heb ik meteen gebeld en het zou gecorrigeerd worden. dit gebeurde echter niet en eind september 2014 werd 46,28 euro afgeschreven.
Dit bedrag heb ik teruggeboekt, ik had immers met de 35,50 van augustus al voor drie en een halve maand betaald (plus 50 cent) Ik heb er ook meteen weer over gebeld en ook dit zou gecorrigeerd worden.
Er werd al wel bij gezegd dat het systeem van Tele2 beperkt is en dat het zou kunnen dat de 46,28 euro bij een incassobureau terecht zou kunnen komen. Als dit zou gebeuren dan moest ik weer even bellen en de naam noemen van de persoon die ik had gesproken. Tele2 zou dan zelf contact opnemen met het incassobureau.
Ik vond het al vreemd dat er bij voorbaat al vanuit werd gegaan dat het mogelijk fout zou gaan in het systeem en het bij een incassobureau terecht zou komen.

Ik ontving later inderdaad een brief van een incassobureau en ik heb toen direct weer gebeld met Tele2 en de naam genoemd van de persoon die ik had gesproken, internet was toen ook onterecht afgesloten.
Na het telefoongesprek werd ik binnen een uur weer aangesloten en men zou contact opnemen met het incassobureau.
Dit is niet gedaan en twee weken geleden ontving ik een brief waarin stond dat ik het nieuwe abonnement zou hebben opgezegd, het is echt absurd. Er stond ook in de brief dat ik nu nog 7 maanden van het resterende abonnement moest betalen; 161 euro, dat bedrag is dus gebaseerd op 23 euro voor alle maanden en niet op de eerste 8 maanden 10 euro. Fout op fout dus want ik heb het nieuwe abonnement waar dit allemaal over gaat sowieso niet opgezegd.
Een week geleden ontving ik ook een doos om het modem terug te sturen.
Ondertussen had ik ook hierover via het Tele2 klachten forum gecommuniceerd, zonder resultaat.

De opzegtermijn vaste telefonie van 1 maand is dus genegeerd en vervolgens heb ik teveel betaald maar in plaats van dat te corrigeren wordt het nieuwe abonnement beëindigd op 11-02-2015.
Dit dan ook nog in de vorm alsof ik zelf het nieuwe abonnement zou hebben opgezegd.
Ook een brief met de benodigde bijlagen die ik een week geleden aan de directie van Tele2 heb gestuurd is niet beantwoord.

Het enige wat ik heb gedaan is de vaste telefonie opzeggen op 28 juni 2014 en het is nu 6 maanden verder en volgende week zal het internet worden afgesloten, het is zeer kwalijk.
Als het systeem van tele2 de opzegtermijn volgens de wet van Dam niet kan uitvoeren dan heeft tele2 een probleem. Het is zeer onbehoorlijk dat ik daar zo de dupe van word.
Via de telefoon zijn steeds dingen toegezegd die niet na zijn gekomen en via het forum van Tele2 wordt steeds weer gevraagd of ik gebeld kan worden om het 'op te helderen'.
Het moet gewoon gecorrigeerd worden en ik wil niet steeds weer bezig zijn met bellen of gebeld worden en schrijven op fora.

aarie25

Re: Tele2 - Negeert opzegtermijn telefonie - Fout op fout.

Ongelezen bericht door aarie25 »

misschien dat je de volgende keer beter het via de mail kan doen, je hebt nu geen bewijzen wat jou is toegezegd en kun je niet bewijzen dat ze hun fout toegeven. ik vind dat tele2 dit wel slecht oplost :roll:
neem wel aan dat je een bevestig heb gekregen, dat je 10 euro per maand gaat betalen voor internet, dan heb je teminste iets van bewijs, dat ze teveel in rekening hebben gebracht

Liberations

Ongelezen bericht door Liberations »

Ik heb de bevestiging van Tele2 over mijn opzegging telefonie op papier en een brief waarin de 10 euro staat vermeld.
Die twee stukken samen zijn al genoeg bewijs dat men zich niet aan de opzegtermijn van 1 maand heeft gehouden.

aarie25

Ongelezen bericht door aarie25 »

dat is in ieder geval al iets, zou ook mooi zijn dat je op papier een bevesting had, dat ze hun fouten
toegaven. dan heb je tenminste iets voor de incassobureau.
misschien de koude douche geven of belbus inschakelen. werkt meestal heel goed :D

Gesloten