Op 02-12-2014 is het bedrag voor het internet-abonnement (€20,–) teruggestort.
Ik kreeg 12 dagen later een brief van BOS-incasso met als datum aan het hoofd van de brief 12-12-2014. Kortom 10 dagen nadat het bedrag was teruggestort.
Ik schreef vervolgens naar BOS dat dit niet volgens de WIK 2012 mag. Er moeten minimaal 14 dagen voorstaan om alsnog te betalen.
TELE2 heeft linea recta de achterstand doorgestuurd naar BOS-incasso. Bij ontvangst van de veel te vroeg ingeschakelde incasso heb ik het bedrag betaald.
Ik kreeg daarna een brief van BOS-incasso dat TELE2 de opdracht voor incasso had geannuleerd.
Ik dacht dat hiermee het geregeld was.
Bij de factuur van januari werd €28,– heraansluitingskosten berekend.
Ik ben ten eerste niet afgesloten geweest en ten tweede heb ik op tijd betaald volgens de WIK.
Ik ben nu bijna 6 jaar klant bij TELE2 en ben redelijk tevreden geweest. De snelheid van internet laat te wensen over gezien gezien ik blij mag zijn als ik 10 mb/s haal. Voor mij is het voldoende! Het is absurd dat een trouwe klant zo behandeld wordt.
Los van het feit dat er niets klopt van de handelswijze van TELE2 mogen ze niet iets in rekening brengen wat simpelweg niet is gebeurd. Ik las meerdere verhalen waarbij TELE2 heraansluitingskosten in rekening brengt zonder dat ze hebben afgesloten. Ik las zelfs een reactie van een TELE2 medewerker die hierop zei dat als het administratief is genoteerd dat het zou moeten zijn gebeurd en het toch niet is gedaan het alsnog betaald moet worden. Het is bij wijze alsof je je auto naar de garage brengt voor een kleine beurt en administratief staat er dat de olie moet worden vervangen en dit is niet gebeurd maar je moet het wel betalen omdat het administratief is ingevuld!?
Het wordt tijd dat een rechter hier zich over uitspreekt??
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tele2 onterechte heraansluitingskosten
Re: Tele2 onterechte heraansluitingskosten
Tja, en dan nog kan en hoort een klantenservicemedewerker te zien dat er dùs tijdig is betaald en dùs dat de extra kosten onterecht zijn. En dus actie onderneemt om die kosten weg te werken. Maar te vaak werken de te jonge medewerkers onder het mom "befehl-ist-befehl" en "niet-mijn-probleem" en willen ze de extra moeite niet nemen om de zaken even te corrigeren in het systeem. Kost teveel tijd, aftercall tijden, targets, AHT etc etc etc... JammerMichielFRL schreef:...kan dus best zijn dat je fysiek niet afgesloten bent geweest, maar administratief wel.