LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort aansluiting+helpdesk

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
dirkjan82

Telfort aansluiting+helpdesk

Ongelezen bericht door dirkjan82 »

In Augustus ben ik thuis overgestapt van UPC naar Telfort internet. Telfort zou goedkoper én sneller zijn.
Op de dag dat ik Telfort zou moeten ontvangen sloot ik het doe-het-zelf pakket aan, maar helaas kreeg ik geen signaal. Om dit probleem op te lossen heb ik diverse malen met de helpdesk moeten bellen. Dit kost €0,30 per minuut en gedurende de dag was op ieder moment de wachttijd sowieso al 10 minuten, ofwel €3,- nog voordat er hulp is.
Iedere persoon die ik aan de lijn kreeg had een andere oplossing. Zo zou o.a. onze lijn in huis niet goed zijn. Deze lijn (van de verhuurder!) zouden we moeten doorknippen om dichterbij het punt waar de lijn binnen komt het modem aan te sluiten. Dit heb ik niet gedaan.
Na diverse keren bellen bleek dat het signaal niet verder dan de wijkcentrale kon komen, dus ons huis niet bereikt. Na dit telefoontje duurde het nog twee weken voordat er een monteur van KPN kwam om een draadje in de wijkcentrale te repareren. Dit zat niet of niet goed aangesloten.

In totaal hebben wij dus 2 weken zonder internet gezeten, maar we hebben wel betaald voor die tijd. Tevens hebben we ruim anderhalf voor €0,30 per minuut gebeld alvorens er enigszins serieus actie werd ondernomen. Kan dit zomaar?

Ik heb Telfort halverwege september een niet aangetekende brief gestuurd waarin ik aan heb gegeven voor die 2 weken de kosten terug te krijgen (in totaal toch €9,-) en waarin ik ook aangaf dat ik het belachelijk vind om anderhalf uur te moeten bellen alvorens het probleem is opgelost en dat ik het redelijk vind om tenminste de helft van die belkosten (de helft van €27,-, dus €13,50) terug te krijgen. Ik heb sindsdien niets meer gehoord van Telfort.
Kan ik wel een deel van die belkosten terugvragen?
En heeft het zin om een aangetekende brief te sturen om €9,- terug te krijgen? Zo'n aangetekende brief kost ook al gauw €7,50.

TdeHond

Re: Telfort aansluiting+helpdesk

Ongelezen bericht door TdeHond »

Aangetekende brieven worden ook niet beantwoord door Telfort.
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
U kunt restitutie vragen van abonnementsgelden gedurende de periode dat u niet van de dienst gebruik heeft kunnen maken zie Wet telecommunicatie artikel 7.1g
U kunt tevens vervolgschade vorderen ( i.v.m. mobiele belkosten en/of aangetekende brieven).

Ik denk dat u dit uiteindelijk als een geschil zal moeten voorleggen bij de Geschillencommissie telecommunicatie, tenzij een miraculeuze omslag bij de klantenservice plaats vindt en de klant met respect behandeld wordt.
Zie:
Telfort maakt fout op fout

Gesloten