LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort laatste factuur

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
zoutje

Telfort laatste factuur

Ongelezen bericht door zoutje »

Hallo,

Mijn Telfort internet en bellen abonnement heb ik per 3-06 as. opgezegd. Daar ik het abonnementsgeld vooraf verschuldigd ben ontving ik gisteren de factuur voor juni. Middels deze factuur wordt mij 16,40 in rekening gebracht. Dit is mijn normale maandelijkse bedrag 34,35 verminderd met een correctie ivm beëindiging ad 17,95.

M.i. is dit 14,51 teveel, ik heb daarom bezwaar gemaakt tegen het factuur bedrag en aan Telfort gemeld dat, wanneer zij het factuur bedrag automatisch incasseren, ik deze incasso door mijn bank laat storneren. Tevens vermeld dat een incasso van het juiste bedrag zou worden geaccepteerd.

Reactie van Telfort:
Op 18-05-2009 heeft u een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort Internet via het online webformulier. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Ik heb het voor u nagekeken, op de factuur van Mei heeft u een correctie ontvangen van € 15,08. Tevens krijgt u als het abonnement heeft beeindigd een slotnota van ons, op deze nota krijgt u eventuele teveel betaalde bedragen terug.
Gezien een eerdere ervaring met T-Mobile heb ik daar geen vertrouwen in waarop ik hen vervolgens via de site heb gewezen op artikel 10 uit hun algemene voorwaarden waarin zij stellen dat klant Telfort toestaat om verschuldigde bedragen automatisch te laten afschrijven, dus nogmaals gesteld dat ik het geen probleem vond om het verschuldigde bedrag 3,44 af te laten schrijven, wel een probleem had met het bedrag dat zij willen afschrijven.

Reactie Telfort:
Als het abonnement beeindigd word ontvangt u een slotnota, op deze nota worden teveel betaalde bedragen aan u terug gecrediteerd. Als u de laatste factuur niet betaalt kunt u met een incasso bureau te maken krijgen. Ik kan u adviseren om de factuur te betalen, u krijgt teveel betaalde bedragen netjes terug gecrediteerd.
Telfort 'dreigt' nu dus op voorhand met een incasso bureau.

Mijn vraag; kan dit? Er staat nergens in de algemene voorwaarden dat ik niet verschuldigde bedragen dien te betalen.

aomm

Re: Telfort laatste factuur

Ongelezen bericht door aomm »

Beeindiging Telfort telefonie en internnet.

We zijn overgestapt van internet aanbieder wegens de problemen met Telfort.

We hebben een brief ontvangen van Telfort d.d. 4 april dat het abonnement internet en telefonie per 28 april wordt beeindigt, we hebben nav de verhoging die ze niet hadden doorgegeven de verbintenis verbroken.
Half april weer de betaling van de maand mei door Telfort afgeschreven. Hierover een mail gestuurd en binnen 10 min. een berichtje retour dat de facturen op de helft van de maand worden verstuurd en dat dit zich dus heeft gekruist. Ok, daar kunnen we inkomen en dachten dat dit meteen zou worden recht getrokken. Maar het kan daar gewoon niet goed gaan, vandaag de factuur ontvangen over de betaling maand juni. Hierop maar weer een berichtje gestuurd dat we op de teruggaaf van het teveelbetaalde (eind afrekening) zitten te wachten en dat de automatische betaling onmiddelijk zal worden gestorneerd. We hebben deze automatische betaling ingetrokken dus zijn ze in overtreding als ze toch geld van onze rekening afboeken.
Afwachten op hun reactie... en iedereen opletten als je bij Telfort het contract beeindigt.

Dus bang zijn voor een deurwaarder zijn wij niet, Telfort heeft zelf een brief naar ons gestuurd dat het abonnement per 28 april zou worden beeindigt en de telefoon en internet verbinding is per 1 mei afgesloten.
Ook hebben wij per brief: beeindiging abonnement: de automatische incasso ingetrokken.

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

De schriftelijke bevestiging einde overeenkomst is goud waard.

Het lijkt mij verstandig om zo spoedig mogelijk uw bank een selectieve blokkade op rekening van Telfort te laten zetten.
Alle onterecht geïnde bedragen na beëindiging overeenkomst kunt u tevens door uw bank laten storneren als u dat zelf al niet gedaan heeft.

Zorg ervoor dat de gesprekskosten betaald zijn en u kunt een incassoprocedure met vertrouwen tegemoet zien.

Incassoprocedure:
hier incassoprocedure

marsa

Ongelezen bericht door marsa »

Hallo,

Ook wij hebben zijn overgestapt naar een andere provider.

Heb 12 december 2008 !!! een brief gekregen van Telfort dat ons abbonement per 4 maart zou worden beeindigd, en dat is wat mij verbaasde ook nog goed gegaan, maar daarna begonnen de problemen.

Ik heb 4 maart direct de bank gebeld om de automatische incasso stop te laten zetten, toen kreeg ik te horen dat Telfort een bedrijfsincasso hanteert wat inhoud dat je maar 5 werkdagen de tijd hebt om het bedrag te storneren !!!!, dit is volgens de bank niet toegestaan bij een overeenkomst met een particulier.

8 maart, dus 4 dagen na einde abbo, krijgen we een rekening met de abbo kosten van 1 april tot en met 30 april plus wat belkosten. Het mailtje met daarin de factuur hebben we genegeerd.
Half maart kwam de eerste aanmaning binnen, gelijk via internet een klacht ingediend en gemeld dat ik de rekening niet zou betalen en dat ik nog geld van hun kreeg van de teveel betaalde abbo kosten van 4 t/m 31 maart. Daarop kreeg ik het antwoord dat ik maar gewoon moest betalen en dat het achteraf wel gecorrigeerd zou worden.

Uiteraard niet betaald en begin april kwam de 2e aanmaning met daarin een dreiging met een incassoburo. Direct weer via internet een klacht ingediend dat ik wel de belkosten had betaald (die dienst had ik ook afgenomen) maar de abbo kosten niet zou betalen.
Daarop kreeg ik het volgende mailtje:

Op 02-04-2009 heeft u een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort Internet via het online webformulier. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Ik heb de foutieve facturatie geconstateerd. Een verzoek is ingediend bij de financiële afdeling voor correctie van de teveel in rekening gebrachte abonnementskosten. Ik wil u verzoeken de afhandeling van het verzoek af te wachten. Ik kan geen toezegging doen of de tijdsduur van de afhandeling van het verzoek.

Door dit antwoord heb ik gemeend dat men het uitging zoeken en dat er een correctie zou komen en dat ik even moest afwachten.
Dit laatste heb ik gedaan tot 2 mei toen kwam er een brief van intrum justitia dat ik de facturen met de abbo kosten van 1-4 t/m 30-4 en van 1 -5 t/m 31-5 niet had betaald, dus er was dus ook nog een factuur met abbo kosten van mei en dit terwijl mijn abbo 4 maart afliep.

Heb het mailtje van Telfort doorgestuurd naar Intrum, dus wacht verder maar af. Maar heb weinig vertrouwen in een goede afloop.

Heb al papieren in huis om eventueel een klacht in te dienen bij de eschillencomissie.

Eventueel nog andere tips ????

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

http://www.incassoklacht.nl/informatie.php?p=1

Hier staat hoe een incasso procedure werkt.
Ik zou een brief schrijven naar het incassobureau met daarin als bijlage een afdruk v.d. email van Telfort + kopie schriftelijke bevestiging einde overeenkomst + kopie betaling van de gesprekskosten.
--
Naar Telfort:
Tevens een schriftelijk aangetekende brief met bezwaar tegen de foutieve facturen met als bijlage
afdruk e-mail van telfort
kopie schriftelijke bevestiging einde overeenkomst
+ kopie betaling gesprekskosten
+ kopie brief aan incasso bureau.
Vraag om schriftelijke reactie op uw brief, omdat mijn ervaring is dat Telfort niets kan met eigen e-mails.

Deze brief liefst met ontvangstbevestiging bewaren.

Zie: Telfort maakt fout op fout

Blijkbaar denken ze in uw geval sterk te staan terwijl u een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst heeft.
Omdat abonnementskosten altijd vooraf betaald worden is elk bedrag betreffende abonnementskosten in maart e.v. maanden een foutieve facturatie.
Eind maart of begin April hoort alleen een eindafrekening gesprekskosten verrekend te worden.

aomm

Ongelezen bericht door aomm »

Het is toch van de gekke dat wij onkosten moeten maken (aangetekende brief naar het incasso bureau en Telfort) terwijl zij in de fout gaan. Telfort heeft geen geld van ons tegoed maar wij hebben een maand abonementskosten - € 2.11 telefoonkosten van Telfort tegoed.
De machtiging is schriftelijk ingetrokken en toch blijven ze geld afschrijven van onze bankrekening. Ik denk toch dat dit ongeoorloofde praktijken zijn.
1 maand vooruitbetaald en we hebben hier begrip voor als het naast de afdeling verkoop en incasso een vertraging zit. Echter de volgende maand weer afschrijven hebben wij geen begrip voor en hebben we dus gestorneerd. Komen aanmaningen zullen we alleen via mail reageren. We hebben helaas de ervaring dat ze bij Telfort niet reageren op aangetekende brieven met handtekening retour. Bellen naar het dure 0900 nummer a 30 cent per minutt doen we dus ook niet, daar kom je ook niet verder mee.

Tegen kostprijs van een envelop en postzegel kan het incassobureau de brief (kopie) van Telfort met de einddatum abonnement van mij ontvangen, faxen wil ik nog wel gratis doen.

We wachten dus rustig af.

Gesloten