Mijn Telfort internet en bellen abonnement heb ik per 3-06 as. opgezegd. Daar ik het abonnementsgeld vooraf verschuldigd ben ontving ik gisteren de factuur voor juni. Middels deze factuur wordt mij 16,40 in rekening gebracht. Dit is mijn normale maandelijkse bedrag 34,35 verminderd met een correctie ivm beëindiging ad 17,95.
M.i. is dit 14,51 teveel, ik heb daarom bezwaar gemaakt tegen het factuur bedrag en aan Telfort gemeld dat, wanneer zij het factuur bedrag automatisch incasseren, ik deze incasso door mijn bank laat storneren. Tevens vermeld dat een incasso van het juiste bedrag zou worden geaccepteerd.
Reactie van Telfort:
Gezien een eerdere ervaring met T-Mobile heb ik daar geen vertrouwen in waarop ik hen vervolgens via de site heb gewezen op artikel 10 uit hun algemene voorwaarden waarin zij stellen dat klant Telfort toestaat om verschuldigde bedragen automatisch te laten afschrijven, dus nogmaals gesteld dat ik het geen probleem vond om het verschuldigde bedrag 3,44 af te laten schrijven, wel een probleem had met het bedrag dat zij willen afschrijven.Op 18-05-2009 heeft u een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort Internet via het online webformulier. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.
Ik heb het voor u nagekeken, op de factuur van Mei heeft u een correctie ontvangen van € 15,08. Tevens krijgt u als het abonnement heeft beeindigd een slotnota van ons, op deze nota krijgt u eventuele teveel betaalde bedragen terug.
Reactie Telfort:
Telfort 'dreigt' nu dus op voorhand met een incasso bureau.Als het abonnement beeindigd word ontvangt u een slotnota, op deze nota worden teveel betaalde bedragen aan u terug gecrediteerd. Als u de laatste factuur niet betaalt kunt u met een incasso bureau te maken krijgen. Ik kan u adviseren om de factuur te betalen, u krijgt teveel betaalde bedragen netjes terug gecrediteerd.
Mijn vraag; kan dit? Er staat nergens in de algemene voorwaarden dat ik niet verschuldigde bedragen dien te betalen.