LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort levert ADSL op met SMS maar telefoon doet het niet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
dusus

Telfort levert ADSL op met SMS maar telefoon doet het niet

Ongelezen bericht door dusus »

Telfort levert ADSL aansluiting (van vrienden) 3 dagen te vroeg op, en stuurt daar trots vrijdagmiddag een SMS-je over, maar de bestelde VIOP telefoon óók aansluiten .... ho maar. In de brief staat dat ze die VOIP automatisch ook aansluiten (+ nieuw nummer) en in de emailbevestiging hebben ze het alleen over Internet basis.

Wie heeft daar ook ervaring mee?
en wat heb je eraan gedaan om het werkend te krijgen (behalve bellen naar hun helpdesk á 30 ct/minuut + kosten mobiele telefoon)..??

PS: groene lampje 'telefoon' op Zyxel modem brandt NIET. uit/aan of stekkers in/uit verandert niets. Inloggen via modem levert status op: SIP 1 Provider-1/0123456789 Deactivated Not Ok [email protected]

dusus

Re: Telfort levert ADSL op met SMS maar telefoon doet het niet

update:

Verbazend. Er komt een SMS van 'Telfort' zonder nummer: 'Beste klant, uw aansluiting is opgeleverd en klaar voor gebruik. U kunt beginnen met installeren. Wij wensen u veel plezier met Telfort Internet! Mvg, Telfort' en de telefoon doet het niet. Terug SMS'en "stelletje prutsers, ik kan NIET bellen" kan niet want het is een anoniem nummer. Telefonische klacht indienen kan niet want dat kost 30 ct/minuut "plus de kosten van uw mobile telefoon", en ik ga niet meebetalen aan de 38 miljoen euro wachtgeld van de KPN baas. http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 25&t=86497

Vervolgens zet je op Radar je vraag, en een paar uur daarna brandt het lampje en werkt je telefoon...

Telfort webcare
verified

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

dusus schreef:update:
Vervolgens zet je op Radar je vraag, en een paar uur daarna brandt het lampje en werkt je telefoon...
Dat is heeft daar niets mee te maken, de telefonie wordt op afstand door ons geactiveerd. Dit geautomatiseerde proces start pas als de oplvering volledig is afgerond. Dat tussen het eerste SMS'je en de activatie van uw telefonie een paar uur heeft gezeten is verwarrend, ik ga kijken of hier nog iets aan getweakt kan worden.

In ieder geval fijn dat alles nu helemaal werkt! :) Als er verder nog vragen zijn dan hoor ik dat graag.

Hugo

dusus

@Hugo

Dan is het noodzakelijk om de procedure en berichtgeving aan te passen.

Allereerst vraagt de klant bij volle verstand weloverwogen bewust om 'overstap' op 1-11-2010, omdat ze 1) o.a. vrijdags werk aan huis heeft en daarvoor continue internet gebruikt, en 2) uit ervaring weet dat als er vrijdagmiddag iets fout gaat, je het hele weekend niemand kunt bereiken, en dus zonder communicatiemiddelen zit.
Toch wijzigt Telfort eigengereid zonder overleg/instemming de datum in vrijdag 29-10-2010. Minpunt 1.

De mevrouw in kwestie was het ADSL signaal van haar vorige provider tegen 12 uur kwijt, en het internet signaal van Telfort kwam een halfuur later aktief. Volgens de handleiding op de installatie CD-rom én in de brief wordt telefonie bij niet-geporteerd (dus nieuw) nummer direct daarna aangesloten. Maar de telefoon deed het niet. Helaas kon ze daardoor ongepland en overwachts op haar thuiswerkdag niet (goedkoop) bellen, en heeft ze extra kosten aan Vodafoon piek-minuten. Minpunt 2

Als er dan tegen 17 uur een SMSje komt met de tekst 'Beste klant, uw aansluiting is opgeleverd en klaar voor gebruik. dan ga je er te goeder trouw van uit dat dan ALLES werkt. Helaas. Geen telefoon, dus hing ze bij mij aan de lijn. Ik na mijn werk er naartoe en alle stappen nog een keer nagedaan en de instellingen nagekeken, maar geen VOIP signaal. Minpunt 3.

Kort daarna heeft ze een berichtje op de Telfort website bij de klantenservice achtergelaten. 's Avonds om half negen gaf ik de moed op zelfherstel op, en topic op Radar gepost. Pas de volgende morgen bleek de telefoon te werken. Minpunt 4.

En - 4/11 toegevoegd- een nieuw probleem: de vorige provider heeft na de 'overstap' per onmiddellijk de toegang tot de persoonlijke informatie (zoals rekening details en emailberichten) afgesloten, en weigert die informatie weer toegankelijk te maken. Deze nieuwe Telfort klant heeft door het vroeger dan afgesproken 'omzetten' ook haar account informatie verloren. Minpunt 5.

Je komt er dus niet met een simpele 'tweak'

Ik zeg T-Mobile op

Ongelezen bericht door Ik zeg T-Mobile op »

@ Hugo:

nog al lullug voor die mevrouw

en Hugo... wat gaat Telfort hieraan structureel verbeteren?

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

Ik zeg T-Mobile op schreef:@ Hugo:

nog al lullug voor die mevrouw

en Hugo... wat gaat Telfort hieraan structureel verbeteren?
ne riente doet t-mobile hieraan, even Youp informeren:).

Telfort webcare
verified

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@Dusus,

Graag zoek ik nog uit hoe het precies is verlopen. In een privebericht kunt u de postcode en het huisnummer kenbaar maken.

Hugo

Gesloten