| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] telfort
telfort
Hallo,
Sinds 4 weken heeft mijn zoon internet 20mb en vast bellen van telfort. Nu heeft hij al 1 week geen internet en telefoon meer. Na 16 minuten bellen met telfort is de lijn doorgemeten en de werdt de conclusie getrokken dat er een probleem zit in de lijn vanuit de schakelkast. Er werdt een ticket aangemaakt, en we kregen de mededeling dat het oplossen van het probleem tussen de 5 en de 10 dagen gaat duren. Met andere woorden: max.10 dagen geen internet en telefonisch niet meer bereikbaar. We zijn nu 7 dagen verder en tot heden niets meer van telfort vernomen. We moeten nu verplicht met onze prepaid telefoon bellen. Schandalig tot dit zolang moet duren en dat de consument op onkosten wordt gejaagd omdat telfort niet snel kan handelen om het probleem op te lossen. Contact met telfort opnemen kost ook veel geld en zeker met een prepaid telefoon.
Sinds 4 weken heeft mijn zoon internet 20mb en vast bellen van telfort. Nu heeft hij al 1 week geen internet en telefoon meer. Na 16 minuten bellen met telfort is de lijn doorgemeten en de werdt de conclusie getrokken dat er een probleem zit in de lijn vanuit de schakelkast. Er werdt een ticket aangemaakt, en we kregen de mededeling dat het oplossen van het probleem tussen de 5 en de 10 dagen gaat duren. Met andere woorden: max.10 dagen geen internet en telefonisch niet meer bereikbaar. We zijn nu 7 dagen verder en tot heden niets meer van telfort vernomen. We moeten nu verplicht met onze prepaid telefoon bellen. Schandalig tot dit zolang moet duren en dat de consument op onkosten wordt gejaagd omdat telfort niet snel kan handelen om het probleem op te lossen. Contact met telfort opnemen kost ook veel geld en zeker met een prepaid telefoon.
Re: telfort
Maak dagelijks een screen print waaruit blijkt dat u geen verbinding met internet kunt maken. Sla dit op in een map zodat u later eventueel kunt printen en daarmee bewijzen dat u geen internet verbinding heeft.
Een directeur van klanten contact heeft toegezegd dat als bewezen kan worden dat u geen internet heeft de abonnements gelden verrekend worden.
Lees ook even in hun Algemene voorwaarden wat zij de uiterste termijn vinden waarbinnen zij een werkende verbinding tot stand denken te kunnen brengen. ( al is denken niet Telfort's sterkste kant)
Hierna Telfort schriftelijk aangetekend in gebreke stellen ( liefst met ontvangstbevestiging, omdat de kans klein is dat Telfort hier schriftelijk op reageert).
10 werkdagen in de gelegenheid stellen alsnog een werkende verbinding tot stand te brengen.
Lukt dit niet dan hierna schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging kostenloos opzeggen, schriftelijke bevestiging einde overeenkomst eisen, uw toestemming tot automatische incasso per direct opzeggen.
Restitutie abonnements gelden eisen omdat hier geen dienst tegenover stond.
Mocht u geen schriftelijke bevestiging einde overeenkomst ontvangen dan hier achteraan gaan en z.n. naar de geschillencommissie stappen.
Kopie van te verzenden brieven maken + verzend- en ontvangstbewijzen goed bewaren in map Helfort.
Sterkte.
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
[7.1g. "de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
U kunt kijken wat u in de AV kunt terugvinden t.a.v. schadevergoeding omdat in de kwaliteit van de verleende dienst ernstig is tekort geschoten. Er werd n.l. gedurende .... dagen geen dienst geleverd zonder dat er inspanningen verricht werden e.e.a. zo spoedig mogelijk te herstellen.
Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat
Een directeur van klanten contact heeft toegezegd dat als bewezen kan worden dat u geen internet heeft de abonnements gelden verrekend worden.
Lees ook even in hun Algemene voorwaarden wat zij de uiterste termijn vinden waarbinnen zij een werkende verbinding tot stand denken te kunnen brengen. ( al is denken niet Telfort's sterkste kant)
Hierna Telfort schriftelijk aangetekend in gebreke stellen ( liefst met ontvangstbevestiging, omdat de kans klein is dat Telfort hier schriftelijk op reageert).
10 werkdagen in de gelegenheid stellen alsnog een werkende verbinding tot stand te brengen.
Lukt dit niet dan hierna schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging kostenloos opzeggen, schriftelijke bevestiging einde overeenkomst eisen, uw toestemming tot automatische incasso per direct opzeggen.
Restitutie abonnements gelden eisen omdat hier geen dienst tegenover stond.
Mocht u geen schriftelijke bevestiging einde overeenkomst ontvangen dan hier achteraan gaan en z.n. naar de geschillencommissie stappen.
Kopie van te verzenden brieven maken + verzend- en ontvangstbewijzen goed bewaren in map Helfort.
Sterkte.
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
[7.1g. "de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
U kunt kijken wat u in de AV kunt terugvinden t.a.v. schadevergoeding omdat in de kwaliteit van de verleende dienst ernstig is tekort geschoten. Er werd n.l. gedurende .... dagen geen dienst geleverd zonder dat er inspanningen verricht werden e.e.a. zo spoedig mogelijk te herstellen.
Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat
Sinds vandaag heb ik weer telefoon en internet. Helaas heeft telfort dit niet voor mij geregeld. We zijn inmiddels 8 dagen verder. Toevallig heb ik een kennis bij kpn werken die in dezelfde schakelkast moest zijn als waar mijn lijn uitkomt voor een andere klus. Omdat hij wist dat ik eruit lag met mijn verbinding heeft hij even bij mijn aansluiting gekeken en zag dat er een stekkertje naast hing. Hij heeft dit ingeklikt en de lijn werkt weer. Al met al 1 minuut werk, helaas duurt dit bij telfort nu al 8 dagen en er is nog niets geregeld. Telfort had zelfs nog niet doorgegeven dat er een probleem op mijn lijn was terwijl het wel degelijk in hun schakelkast lag. Als mijn kennis niet bij kpn had gewerkt, had het allemaal nog veel langer geduurd. Ik vind dit belachelijk en zeer onproffesioneel van telfort, de klant is hier absoluut geen koning.
Na het versturen van een brief na telfort, hebben zij netjes hun excuses aangeboden en zijn ze accoord gegaan met het uitbetalen van een schadevergoeding aan ons die wij gesteld hadden. Wij moesten o.a 9 dagen verplicht prepaid bellen. Door tips van tros radar en mijn rechtsbijstand heb ik een brief opgesteld en hun een termijn gesteld waarbinnen zei moesten reageren en dat hebben ze netjes gedaan. Dit mag ook wel even vermeld worden vindt ik.