Sinds eind juli dit jaar ben ik 'klant' van Fiber. Dat wil zeggen: ik betaal netjes elke maand mijn abonnementskosten en met wat geluk kan ik grote delen van de avond internet en TV gebruiken.
Mijn abo (DSL, geen glas) bij Fiber Nederland is zéér instabiel. Het valt minimaal 2-3 keer per avond uit, waarna het na paar minuten wel weer werkt. Verbinding is daarnaast niet volgens beloofde snelheid. TV kijken gaat nooit een hele avond goed, minimaal een paar keer per avond geluid/beeld storing (blokkerig/stotterend). Daarbij werkt terugkijken van uitzendingen regelmatig helemaal niet.
Het enige dat goed gaat is de facturering en automatische incasso. Elke maand weer een automatische afschrijving.
Ik heb herhaaldelijk contact gehad met de helpdesk:
- telefonisch 19/8 – internetverbinding is zeer traag en werkt niet.
- telefonisch 22/8 – Geen gehoor, mail gestuurd
- telefonisch 24/8 – Gebeld; zou geholpen worden, niks gehoord
- telefonisch 1/9 – melding nogmaals naar 'interne storingsdienst', oplossing niet bekend. Kan zien dat lijn niet goed is. Normaal gesproken binnen 3 werkdagen reactie.
- 2/9: Verbinding opnieuw aangesloten op IS/RA. Lijkt iets beter te gaan, maar nog steeds heel traag.
- 6/9 - zonder overleg/contact ineens een nieuws modem opgestuurd. Soortevan dreigbrief dat oude terugmoet. Geen anrwoordnr. Verzendkosten zelf moeten betalen.
Nalv hiervan gebeld: meneer haalt allerlei storingen door elkaar. Er is geen antwoordnr maar als ik verzendbewijs bewaar, retourneren ze de gemaakte kosten. Bovendien beloofd dat alle dagen zonder internet niet betaald hoeven worden. Heeft 'wel eens gehoord' dat modems die opnieuw verstuurd worden, niet nieuw zijn.
- 20-9: nieuw modem lijkt even goed te gaan, maar TV heeft zeer regelmatig storing. Soms alleen even in beeld/geluid, maar minimaal 3-4x per avond valt internet in geheel weg.
Weer gebeld: wordt onderzocht (lijn meten). Binnen 3 dgn rectie. Toen ik doorvroeg om z'n manager omdat ik na zulke acties telkens niks hoor zegt ie ineens "Hallo?" En hoor ik niks meer. Kon niets anders dan ophangen. Geen reactie.
- Na nog een telefoontje komt een KPN monteur die IS/RA direct doorlust (lassen). Hij geeft aan dat als dat niet werkt, lijn naar andere wijkkast verplaatst moet worden. Dat mag hij niet zomaar doen, maar moet dmv opdracht vanuit Fiber.
19/10: dit keer gemaild over verbinding die nog steeds niet stabiel is incl. verzoek om lijn te verplaatsen naar andere wijkkast.
22/10: reactie op mail: ik moest maar bellen
26/10: gebeld. Weer hele verhaal moeten doen. Nieuw ticket storingsdienst én er wordt een compensatieverzoek ingediend. Beloofd is ook: lijn wordt verplaatst naar wijkkast dichterbij en er wordt na 3 werkdagen contact opgenomen.
3/11: herinnering via myFiber, want nog geen reactie gehad wat de status is.
9/11 (vandaag): weer gebeld en aangegeven dat ik nog niks gehoord heb. Meneer kan niks anders doen dan een ticket aanmaken bij de interne storingsdienst. Compenstatieverzoek blijkt helemaal niet te kunnen, want dat kan pas als de storing opgelost is. Of lijn verplaatst wordt is maar afwachten, dat moet de storingsdienst onderzoeken.
Iedereen zal begrijpen dat ik er absoluut geen vertrouwen in heb dat dit keer de storing wél opgelost wordt.
Mijn vraag: wat kan ik nu nog doen!? Ik voel me machteloos. Ik wil maar één ding en dat is stabiel internet. Ik heb het gevoel dat dat bij Fiber nooit gaat lukken, dus het liefst wil ik over naar een andere provider, maar helpdesk heeft al aangegeven dat dat niet kan. Ik heb overwogen de betalingen te storneren, maar ik vraag me af of dat het gewenste effect geeft. Ik heb ook geen zin in deurwaarders of incassobureaus.
Graag jullie advies!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ten einde raad door Fiber-problemen
Re: Ten einde raad door Fiber-problemen
heel kort:jelle123 schreef:Mijn vraag: wat kan ik nu nog doen!?
https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... iediensten
fiber is hierbij aangesloten.