Vandaag per e-mail ontvangen:
Beste Omega-gebruiker,
Al geruime tijd test Tiscali de zogeheten Omega-server waar gebruikers content in de vorm van bijvoorbeeld films en muziek kunnen downloaden. Uit deze test is gebleken dat dergelijke binarie-servers helaas voornamelijk worden gebruikt voor het onrechtmatig uitwisselen van auteursrechtelijk beschermd materiaal.
Tiscali wil niet het onrechtmatig gebruik van intellectuele eigendommen faciliteren. Tiscali maakt zich immers sterk voor legale distributie via het internet van films en muziek via bijvoorbeeld tiscali.music en tiscali.video.
De testperiode zal dan ook met ingang van 1 oktober aanstaande worden afgesloten. Vanaf dat moment kunt u geen gebruik meer maken van de Omega-server. De tekstgebaseerde nieuwsservers, waar u informatie over specifieke onderwerpen kunt delen, zullen in de toekomst wel blijven bestaan op het adres news.tiscali.nl.
In de hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Tiscali bv
Rob van Velzen
Director Sales & Marketing
Nou zoals je zult begrijpen ben ik (en vele met mij) echt niet blij! Ik zit net (vanaf juli) bij Tiscali en kan nu niet eens meer leuke dingen downloaden. Echt niet tof. Ik denk er dus meteen aan te gaan stoppen bij Tiscali. Ze snappen er niks van daar. Ze zullen vele klanten kwijt raken!
Dit wilde ik echt ff kwijt want ik ben echt pissed en voel me rot.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tiscali stopt met (test)newsbin server!
Re: Tiscali stopt met (test)newsbin server!
De reden waarom verklaren ze zelf. Dit soort servers worden inderdaad vaak gebruikt voor het illegaal verspreiden van films, muziek en ander gecopyright materiaal. En geen enkele zich zelf respecterende provider wil daarmee verbonden worden.Uit deze test is gebleken dat dergelijke binarie-servers helaas voornamelijk worden gebruikt voor het onrechtmatig uitwisselen van auteursrechtelijk beschermd materiaal.
Tja, ook ik ben de klos.Dit wilde ik echt ff kwijt want ik ben echt pissed en voel me rot.
Gebruik al dik 2 jaar Tiscali en niet altijd naar tevredenheid.
Door het gerommel met de nieuwsservers in het verleden, zou er eerst niet eens een binaries server komen.
Ik was dus ook heel blij toen omega de lucht in ging. Helaas is dat nu over.
Aangezien ik een jaarcontract Tiscali via KPN-netwerk heb, weet ik niet of ik zo makkelijk kan opzeggen.
Iemand advies?
Ga voor 7,50 per maand bij de Payserver van Eweka (www.eweka.nl)
En je kunt onbeberkt binaries downloaden via je Tiscali verbinding.
En je kunt onbeberkt binaries downloaden via je Tiscali verbinding.