LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Unscubscribe' heeft zowaar geholpen: spam is gestopt!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
lies-oostveen

'Unscubscribe' heeft zowaar geholpen: spam is gestopt!

Ongelezen bericht door lies-oostveen »

Ooit had ik eens info aangevraagd over beleggen bij een firma met een e-mailadres [email protected] sindsdien kreeg ik gemiddeld 25 spam-mails per dag van diverse mailadressen.Ik heb ook op goed geluk mij blijkbaar laten 'unscriben' bij verschillende adressen en tot mijn verbazing ontvang ik geen SPAM meer tot nu toe. 8)

beusen

Re: 'Unscubscribe' heeft zowaar geholpen: spam is gestopt!

Ongelezen bericht door beusen »

Dat geloof ik niet, want bij het "unscriben" bij dit soort mails, bevestig je pas, dat het mail adres nog in werking is.

Dit moet een andere oorzaak hebben, maar gelukkig ben je er vanaf.

k2p

Ongelezen bericht door k2p »

beusen schreef:Dat geloof ik niet, want bij het "unscriben" bij dit soort mails, bevestig je pas, dat het mail adres nog in werking is.

Wat is dat nou weer voor negativiteit? Slechte voet uit bed? Maandagochtend? Geen ochtendmens in het algemeen? :D

Unsubscriben werkt soms wel, soms niet. Men is vaak bang zijn (IP en domeingebaseerde) reputatie te grabbel te gooien.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

k2p schreef:
beusen schreef:Dat geloof ik niet, want bij het "unscriben" bij dit soort mails, bevestig je pas, dat het mail adres nog in werking is.

Wat is dat nou weer voor negativiteit? Slechte voet uit bed? Maandagochtend? Geen ochtendmens in het algemeen? :D

Unsubscriben werkt soms wel, soms niet. Men is vaak bang zijn (IP en domeingebaseerde) reputatie te grabbel te gooien.
Dit kan idd. prima. Heel veel bedrijven (het grootste deel volgens mij zelfs) honoreert dit soort verzoeken gewoon en schrijft je uit de lijst. Een aantal doet dit niet en daar heb je dan veel last van. Het kan dus heel goed zijn dat het spammen (tijdelijk) gestopt is omdat dit gewoon normale bedrijven zijn die je e-mailadres ergens gekocht hebben en stoppen zodra je aangeeft niet meer te willen.

Overigens is het verkopen van je e-mailadres aan derden natuurlijk hiermee nog niet gestopt. Deze heb je afgegeven en wordt aan lijsten toegevoegd ter verkoop en dat blijft natuurlijk gewoon doorgaan. Er zullen dus in de toekomst waarschijnlijk wel weer spam-mails gaan komen van nieuwe bedrijven.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

In de meeste gevallen helpt bij spam (dus niet een nette partij waar je je echt hebt aangemeld) het unscriben niet, je bevestigd hiermee inderdaad enkel dat het e-mail adres actief is, hierdoor neemt de waarde toe.

beusen

sylvesterb schreef:In de meeste gevallen helpt bij spam (dus niet een nette partij waar je je echt hebt aangemeld) het unscriben niet, je bevestigd hiermee inderdaad enkel dat het e-mail adres actief is, hierdoor neemt de waarde toe.

Maak dat eens @ k2p wijs!
k2p schreef: Wat is dat nou weer voor negativiteit? Slechte voet uit bed? Maandagochtend? Geen ochtendmens in het algemeen? :D

lies-oostveen

Ongelezen bericht door lies-oostveen »

Raar maar waar ik heb nu gemiddeld nog 3 spam berichten per week.

beusen

lies-oostveen schreef:Raar maar waar ik heb nu gemiddeld nog 3 spam berichten per week.

Het is dan nog de vraag, of je de reclame/nieuwsletters waar je geabonneerd was, in de categorie spam indeelt.

Zoals vaker aangegeven, kan je unscriben bij deze bedrijven en dan gebeurd het ook, maar bij echte spam bewijs je, dat dit e-mail adres nog bestaat.

En wat nog, laat ze schrijven/sturen, een keer per week gewoon "delete" in de spam map en klaar is kees.
Er zijn ergere dingen in het leven. :wink:

k2p

Ongelezen bericht door k2p »

lies-oostveen schreef:Raar maar waar ik heb nu gemiddeld nog 3 spam berichten per week.
We moesten maar eens ophouden met koppig zijn. :roll:
Uitschrijven werkt gewoon niet! En jij HEBT gewoon nog spam; je ziet het alleen niet!
Dank u beusen voor het rechtzetten.

Gesloten