LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC 3Mb sinds ontkende storing

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Inefr

UPC 3Mb sinds ontkende storing

Ongelezen bericht door Inefr »

Gisteren had ik geen internetverbinding. Na een half uur in de wachtrij een medewerker klantenservice aan de lijn. Ondanks mijn aanwijzingen dat een storing in de wijk aannemelijk is, werd de schuld na een lang gesprek toch op mijn router geschoven. Ik kreeg deze keer wel het telefoonnummer van de fabrikant van de router. Wat een service he. Uiteraard had het probleem niks met de router te maken en was het -net als alle voorgaande keren- toch een storing buiten bij UPC. Storing heeft de hele dag geduurd. Sinds deze storing heb ik een zeer trage instabiele verbinding van tussen de 3 en 8 ipv 25Mb. Ook dit heb ik al een aantal keer eerder meegemaakt na een storing dus ik denk zal behulpzaam zijn en UPC erop attenderen dat de problemen nog niet verholpen zijn. Maar nee echt dankbaar voor mijn attente gebaar was men niet. Het zou opnieuw aan mijn router liggen en ik werd wederom naar die fabrikant doorverwezen. En ook als ik bekabeld zou internetten, dan ging er nog niemand achter de storing buiten aan. Nee dan kan ik een monteur bestellen die over 10 werkdagen een keertje bij mij binnen komt kijken, vervolgens vaststelt dat het inderdaad een probleem buiten is en dan kan hij een buitenmonteur organiseren. Ondertussen zit ik al die tijd met een nutteloze trage verbinding waar nauwelijks een pagina op laadt. Zijn er nog mogelijkheden om dit probleem wel nu opgelost te krijgen?

Brainless

Re: UPC 3Mb sinds ontkende storing

Ongelezen bericht door Brainless »

Een andere oplossing dan UPC laten komen, is er niet.

Maar met 3MB kun je anders best "normaal" internetten.
Althans; het gewone surfen moet helemaal geen probleem zijn.

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

de storing hoeft helemaal niet buiten te liggen, het kan ook aan de voeding van je modem liggen, het kan ook aan je aop liggen etc etc.

het probleem is dat jij waarschijnlijk de enige bent die de storing ervaart en er over belt. bij upc kijken ze dan in jou wijk of er meer mensen hetzelfde probleem hebben aan de hand van signaalwaardes.
als blijkt dat in de rest van jou wijk alle modems goed staan en geen verlies laten zien ligt het probleem hoogstwaarschijnlijk bij jou thuis.

je kunt ook moeilijk verwachten dat er gelijk een buitenmonteur (NWS) gestuurd wordt als het probleem alleen bij jou is.
die komen pas in actie als er een bijv. eindversterker down gaat, wat betekend dat er ongeveer 24 aansluitingen problemen hebben.

maar ja sommigen denken dat die monteurs de hele dag niets anders doen dan een beetje rondhangen en klanten aan het monitoren zijn.

mijn advies, zorg dat alles thuis gegarandeerd in orde is en vraag bij eventuele buren en/of in de omgeving of zij ook problemen hebben.
laat die dan ook bellen en geef dit zelf ook door.
hele grote kans dat er dezelfde dag nog naar die kast toegegaan wordt.

heb zelf 12 jaar als monteur bij upc gewerkt, dus ik weet hoe het werkt.

Inefr

@Brainless: Ik heb een abo voor 25Mb dus ik vind gemiddeld 3Mb helemaal niet acceptabel. En ik kan er niet normaal mee internetten. Zelfs de speedtest van UPC zelf heeft meer nodig om te kunnen functioneren dan ik nu regelmatig van UPC ontvang. :roll:

@Renegade66: Zoals gezegd heeft deze situatie zich hier al verscheidene keren voorgedaan en bleek het in 100% van de gevallen om een wijkstoring/buitenprobleem te gaan. Ik kom hier niet om het standaard invalide UPC-antwoord te horen. Lees de OP nog een keer als je wilt. Ik heb ook deze keer weer meer dan een half uur lang suggesties aangehoord zoals jij die ook post over waar het allemaal bij mij aan kan liggen terwijl er een algehele storing was.

Ik ben niet de enige, zie ook het forum bij UPC. Dezelfde klacht (niet van mij) d.d. 6 okt blijft daar ook onbeantwoord. Omdat iedereen wel weet dat een wijkstoring niet te verhelpen is door binnen te gaan zitten bij een klant? :evil:
"Een andere oplossing dan UPC laten komen, is er niet."
Het is niet mijn taak om een vrije dag op te nemen om UPC er over 10 werkdagen van te overtuigen dat hun produkt momenteel faalt. Het is hun taak om mij te bewijzen dat het nu werkt.

Begrijp ik goed dat opzeggen dan nu de enige oplossing is als ik geen werk voor UPC wil gaan doen, zoals de kou in gaan om buiten onderzoek te verrichten? :idea:

renegade66

Omdat iedereen wel weet dat een wijkstoring niet te verhelpen is door binnen te gaan zitten bij een klant?
dan weet iedereen er niks vanaf, want ook u kunt met uw installatie een complete wijk platleggen. en dan komen we bij u binnen om dit te verhelpen.
@Renegade66: Zoals gezegd heeft deze situatie zich hier al verscheidene keren voorgedaan en bleek het in 100% van de gevallen om een wijkstoring/buitenprobleem te gaan. Ik kom hier niet om het standaard invalide UPC-antwoord te horen. Lees de OP nog een keer als je wilt. Ik heb ook deze keer weer meer dan een half uur lang suggesties aangehoord zoals jij die ook post over waar het allemaal bij mij aan kan liggen terwijl er een algehele storing was.
ik heb de OP heel goed gelezen, echter bent u niet blij met het antwoord wat gegeven wordt, want dat is niet wat u wilt horen.

zoals gezegd kan UPC ( en NWS monteurs) het hele netwerk overzien en als alle andere modems in uw omgeving (zelfde eindversterker) er goed bij staan ligt het probleem hoogstwaarschijnlijk toch bij u.

ik kan daar niks anders van maken.

dat wil natuurlijk niet zeggen dat u geen gelijk heeft.
ik kan me alleen wel goed voorstellen dat als u ook zo tegen de helpdesk medewerkers praat zoals hier, er niet veel staan te springen om u gelijk te helpen.

ik als ex-monteur UPC zou dat zeer zeker niet doen, sterker nog, als ik bij u zou staan en u doet zo tegen mij zoals uw antwoord probeer ik het eerst redelijk te bespreken en anders ben ik gelijk weer weg.

BTW, met 3 mb kunt u gewoon normaal internetten, zo niet dan mankeert er sowieso iets aan uw binnenhuis installatie en/of computer.

succes ermee verder.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Zijn er nog mogelijkheden om dit probleem wel nu opgelost te krijgen?
Kun (net als bij Ziggo) zelf je signaalwaarden uitlezen in je modem ?
Digitaal TV signaal (HD) is wel in orde ? Geen blokjes ? Eventuele interactieve TV in orde ?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Inefr schreef:Gisteren had ik geen internetverbinding. Na een half uur in de wachtrij een medewerker klantenservice aan de lijn. Ondanks mijn aanwijzingen dat een storing in de wijk aannemelijk is, werd de schuld na een lang gesprek toch op mijn router geschoven. Ik kreeg deze keer wel het telefoonnummer van de fabrikant van de router. Wat een service he. Uiteraard had het probleem niks met de router te maken en was het -net als alle voorgaande keren- toch een storing buiten bij UPC. Storing heeft de hele dag geduurd. Sinds deze storing heb ik een zeer trage instabiele verbinding van tussen de 3 en 8 ipv 25Mb. Ook dit heb ik al een aantal keer eerder meegemaakt na een storing dus ik denk zal behulpzaam zijn en UPC erop attenderen dat de problemen nog niet verholpen zijn. Maar nee echt dankbaar voor mijn attente gebaar was men niet. Het zou opnieuw aan mijn router liggen en ik werd wederom naar die fabrikant doorverwezen. En ook als ik bekabeld zou internetten, dan ging er nog niemand achter de storing buiten aan. Nee dan kan ik een monteur bestellen die over 10 werkdagen een keertje bij mij binnen komt kijken, vervolgens vaststelt dat het inderdaad een probleem buiten is en dan kan hij een buitenmonteur organiseren. Ondertussen zit ik al die tijd met een nutteloze trage verbinding waar nauwelijks een pagina op laadt. Zijn er nog mogelijkheden om dit probleem wel nu opgelost te krijgen?
Een zakelijk internet abonnement afsluiten met een in beton gegoten SLA zou ik denken? Kost je grofweg 5x zoveel als een consumenten-product, maar dan heb je iets om je ISP mee om de oren te slaan als je even een tijdelijke terugval hebt.

Inefr

Goedemorgen mensen, helaas nog geen verbetering.

Afbeelding

Bedankt voor het meedenken vandaag.

@bprosman: Ik weet niet hoe ik die waarden moet uitlezen. TV gebruik ik niet al staat het wel aangesloten. Het ziet er niet zo digitaal/scherp uit, lijkt meer op een ouderwets analoog beeld. Dit is nooit beter geweest.

@sjohie: Je hebt dus maar één zo'n zakelijke klant op je wijkkast nodig om de hele buurt van de SLA mee te laten profiteren? Neem tenminste aan dat een zakelijke monteur in geval van storing niet alleen de zakelijke klant repareert. :wink:

sjohie

Inefr schreef:Goedemorgen mensen, helaas nog geen verbetering.

Afbeelding

Bedankt voor het meedenken vandaag.

@bprosman: Ik weet niet hoe ik die waarden moet uitlezen. TV gebruik ik niet al staat het wel aangesloten. Het ziet er niet zo digitaal/scherp uit, lijkt meer op een ouderwets analoog beeld. Dit is nooit beter geweest.

@sjohie: Je hebt dus maar één zo'n zakelijke klant op je wijkkast nodig om de hele buurt van de SLA mee te laten profiteren? Neem tenminste aan dat een zakelijke monteur in geval van storing niet alleen de zakelijke klant repareert. :wink:
Dat weet ik zo niet, en dat zal ook afhangen van het type storing en verbinding. Wij hebben zakelijk een dedicated glasvezel lijn bij KPN, dus een eigen stuk kabel in de grond. Een storing bij de particuliere klanten in de buurt, hoeft dus niks voor ons te betekenen.

Maar wat ik wel weet, is dat internet abonnementen aangeboden worden in Mbit, en die online-speedtest tooltjes meestal rapporteren in MB, wat een factor 8 lager is (1 byte is 8 bit namelijk). In dit geval klopt de meetwaarde van die online tool dus wel met je abonnement-snelheid, wat 25Mbit/8 = 3,125 Mb zou zijn.

UPC Webcare
verified

Ongelezen bericht door UPC Webcare »

@Inefr

Vervelend dat je sinds een collectieve storing problemen met je snelheid ervaart. Ik wil graag voor je kijken wat wij er aan kunnen doen om het probleem zo snel mogelijk voor je te verhelpen.

Als je ons een e-mail stuurt naar [email protected] onder vermelding van: 'Reactie Tros Radar forum'? Dan nemen we zo spoedig mogelijk contact met je op en kijken we graag wat we voor je kunnen betekenen.

Met vriendelijke groet,
Marcel

Inefr

@sjohie: Kreeg net heel even een piekje van 9,54Mbps. Dat zou dan 75Mb zijn op een abo van 25Mb. Was dat maar waar. :D

Inefr

@UPC Webcare: OK ga ik doen!

sjohie

Inefr schreef:@sjohie: Kreeg net heel even een piekje van 9,54Mbps. Dat zou dan 75Mb zijn op een abo van 25Mb. Was dat maar waar. :D
Dat kan ook gebeuren hoor, als ze bijvoorbeeld met werkzaamheden aan de gang zijn. De meeste modems kunnen alle snelheden van alle abonnementen leveren, er wordt aan de achterkant op de UPC systemen bepaald wat jij daadwerkelijk krijgt qua snelheid. Ik zou zeggen, geniet ervan zo lang het kan. :D

Iets vergelijkbaars is mij ook eens overkomen bij ziggo, een paar jaar geleden. Na een modemwissel had ik ineens 2 weken ~100mbit, in plaats van de 50 waar ik volgens mijn abonnement recht op had.

Inefr

Werkzaamheden? ha dat klinkt als muziek in mijn oren.

Afbeelding

:cry:

Opnieuw testen met optie "nieuwe server" geeft dit:

Afbeelding

En de UPC speedtest:

Afbeelding

Inefr

Goedemorgen. Vanochtend speedtestte ik van ca 6 tot 8 uur tussen de 11 en 18Mb. Daarna komt het nauwelijks meer boven de 1Mb uit. Ook zie ik nog steeds niet alle routers van de buren bij de netwerken staan. Doet dit niet aan een capaciteitsprobleem denken? Helaas nog geen reactie van Webcare op mijn mail.

Afbeelding

bprosman

Ook zie ik nog steeds niet alle routers van de buren bij de netwerken staan. Doet dit niet aan een capaciteitsprobleem denken?
Neu, waarom zou dat aan een capaciteitsprobleem (van UPC) doen denken ?
Routers van de buren is WiFi als je die ziet, als je ze ziet is terwijl je bedraad werkt is er wel iets vreemds aan de hand :wink: . Ik begrijp hieruit dat je Wireless werkt ? Heb je al eens geprobeerd wat je snelheid als je via de kabel aan je router hangt ?
Het ziet er niet zo digitaal/scherp uit, lijkt meer op een ouderwets analoog beeld. Dit is nooit beter geweest.
Heb je wel een digitale decoder ?

renegade66

Doet dit niet aan een capaciteitsprobleem denken?
UPC heeft geen capaciteitsprobleem. er is theoretisch gezien overcapaciteit.

het lijkt er steeds meer op dat je router (als je die hebt) of computer het probleem is.

indien je wireless werkt zou ik eens wat andere kanalen op je router uitproberen.

het is in ieder geval mij wel duidelijk dat je er weinig kaas van hebt gegeten.

Inefr

@bprosman: Ik vraag me af waar de routers zijn gebleven die voor de storing zichtbaar waren.

Wireless op 25Mb heeft voor mij altijd goed genoeg gewerkt. Ik speel niet de zwaarste online games en verder is mijn gebruik basic mail en surf. Ik zou zeker overwegen te investeren in bekabeling als ik aanwijzingen had dat de storing deze keer bij mij vandaan komt.

Ik heb de mediabox van UPC geleverd gekregen bij een alles-in-één abo met digitale TV. Neem aan dat dat gewoon in orde is.

Inefr

renegade66 schreef:het is in ieder geval mij wel duidelijk dat je er weinig kaas van hebt gegeten.
Dat is correct. Ik ben een gemiddelde klant/eindgebruiker.
renegade66 schreef:het lijkt er steeds meer op dat je router (als je die hebt) of computer het probleem is.
Dat sluit ik niet uit. Maar voor ik een nieuwe pc en router koop à raison de 900 euro, wil ik wel zeker weten dat het niet weer een probleem bij UPC is, zoals dat tot nu toe steeds het geval was.
Laatst gewijzigd door Inefr op 09 okt 2012 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman

@bprosman: Ik vraag me af waar de routers zijn gebleven die voor de storing zichtbaar waren
Als je in het verleden meer WIRELESS routers zag dan nu, dan is dat een PC probleem (of je buren moeten hun routers uitgezet hebben :wink: ). Of, en hoeveel routers je ziet daar heeft de provider (UPC in deze) absoluut geen invloed op. Wat ik me afvraag is hoe je dan tot de conclusie komt dat het een "wijkstoring is" .
Ik vraag me af waar de routers zijn gebleven die voor de storing zichtbaar waren.
Je hebt niet tijdens, na, als mogelijke oplossing nieuwe drivers en/of updates geinstalleerd op je PC ?
Ik zou zeker overwegen te investeren in bekabeling als ik aanwijzingen had dat de storing deze keer bij mij vandaan komt.
Je hoeft (nog) niet te "investeren" in bekabeling, gewoon je laptop aansluiten via een netwerk kabel rechtstreeks op de router , desnoods ga je even bij de meterkast staan als daar het modem zit, met een kort kabeltje, wireless uitschakelen, dan kijken hoe speedtest uitpakt, en aan de hand van de uitslag daarvan ééns verder kijken.
Ik heb de mediabox van UPC geleverd gekregen bij een alles-in-één abo met digitale TV. Neem aan dat dat gewoon in orde is.
Nog geen TV op gekeken ?

Gesloten