LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC monteur beschikbaar maar hij komt lekker niet!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
kokka

UPC monteur beschikbaar maar hij komt lekker niet!

Ongelezen bericht door kokka »

Sinds afgelopen vrijdag geen internet en telefoon meer van UPC ( gebruik nu mn KPN mobiel als modem)
gister maar eens even gebeld met UPC, de medewerkster kon zien dat er 16! huizen in onze straat geen internet meer hadden.Aangezien dat niet wordt gezien als een grote storing wordt hiervoor in het weekend geen monteur voor gestuurd. als het er 25 of meer zijn was er wel een monteur gekomen. Het is overduidelijk de centrale in de straat waar het misgaat( dat is elke keer het geval) en ze laten dus rustig 16 huishoudens stikken. De eerste mogelijkheid voor een monteur is komende woensdag!
Ik wist al dat UPC een Asociale rot club is maar dit vind ik toch wel heeeel merkwaardig.

ciske

Re: UPC monteur beschikbaar maar hij komt lekker niet!

Ongelezen bericht door ciske »

Vind het ook wel bezopen , waarom 25 , 1 is al balen genoeg.
En die 16 adressen mogen wel al die tijd betalen voor zonder internet te zitten.

kokka

ja en ik heb echt m'n hele arsenaal uit de kast getrokken om haar zover te krijgen om toch te proberen een monteur te sturen, maar ze zijn zo goed getraind bij UPC dat je kan lullen als brugman
zonder ook maar iets te bereiken.
en inderdaad wel elke maand 60 euro afschrijven.

kokka

Je kan niet zeggen dat ze niet opletten bij UPC. Deze post staat op nog geen half uur op het forum, en ik werd net gebeld door een medewerkster van UPC klantenservice dat ze hebben gezien dat ik nog steeds last heb van een netwerkstoring en dat er vandaag of uiterlijk morgen een monteur wordt gestuurd om het op te lossen. TOEVAL? denk het niet
ik weet niet hoe ze weten dat ik deze post heb gezet, maar als dit de manier is ach dan werkt het wel.

ciske

Mooi , hoop voor je dat je gauw weer internet hebt , en natuurlijk de rest van je straat ook.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Ze zullen de diverse fora zoals Radar, Kassa, en Klacht.nl wel monitoren.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

kokka schreef:Sinds afgelopen vrijdag geen internet en telefoon meer van UPC ( gebruik nu mn KPN mobiel als modem)
gister maar eens even gebeld met UPC, de medewerkster kon zien dat er 16! huizen in onze straat geen internet meer hadden.Aangezien dat niet wordt gezien als een grote storing wordt hiervoor in het weekend geen monteur voor gestuurd. als het er 25 of meer zijn was er wel een monteur gekomen. Het is overduidelijk de centrale in de straat waar het misgaat( dat is elke keer het geval) en ze laten dus rustig 16 huishoudens stikken. De eerste mogelijkheid voor een monteur is komende woensdag!
Ik wist al dat UPC een Asociale rot club is maar dit vind ik toch wel heeeel merkwaardig.
Zelfs met zoveel dagen storing, kom je op een uptime van ~98,36%, en dat voor maar ~60 euro maand. Wij geven als bedrijf een factor 10 meer uit om dat percentage naar 99,90 te krijgen, en dan nog wordt er ergens wel eens een kabel kapot getrokken. Dus zo gek is het allemaal ook weer niet. Het is vervelend, en je zou willen dat ze je helpen in plaats van enkel te woord staan, maar als dit allemaal zó belangrijk is, dan zou ik er als backup een fysiek onafhankelijke 2e verbinding naast nemen, zeg glasvezel of adsl, dan kan je altijd door internetten.

ciske

en dat voor maar ~60 euro maand
Sorry hoor ....maar 60 euries en niks hebben??? vind dat een vreemd antwoord.

Dan moeten ze ook de dagen dat je geen internet hebt terug betalen , maar dat doen ze echt niet.

kokka

Ik heb er best begrip voor dat ondanks alle inspanningen van zo'n bedrijf er nog wel eens een storing is. maar de statement van de dame van de klantenservice dat ze kon zien dat er 16 modems off-line waren maar er pas bij 25 wel in het weekend een monteur gestuurd zou worden schoot me in het verkeerde keelgat. het is dan overduidelijk dat het niet om klantenservice gaat maar om het kosten plaatje.

sjohie

ciske schreef:

Dan moeten ze ook de dagen dat je geen internet hebt terug betalen , maar dat doen ze echt niet.
In de landen om ons heen betaal je anders (veel) meer voor een vergelijkbaar abonnement, en tot voor kort had je daar in bijvoorbeel België nog een datalimiet op ook, ipv de fair use policy hier in Nederland. En je wilt niet weten wat vergelijkbare abonnementen nog verder weg kosten, en dat is dan nog binnen Europa.

Daarmee zeg ik heus niet dat 60 euro maar wat los wisselgeld is, en dat men als klant niet moet zeuren, maar wat informatie om dit hele verhaal in perspectief te plaatsen leek me wel op z'n plaats.

ciske

In de landen om ons heen betaal je anders (veel) meer voor een vergelijkbaar abonnement,
Als Nederlander heb je geen bal met andere landen te maken, hier gaat het om het feit bij welke provider dan ook, als je zonder zit ...wel betalen.
Het gemak waar providers dat mee doen vind ik onbeschoft.

sjohie

kokka schreef:Ik heb er best begrip voor dat ondanks alle inspanningen van zo'n bedrijf er nog wel eens een storing is. maar de statement van de dame van de klantenservice dat ze kon zien dat er 16 modems off-line waren maar er pas bij 25 wel in het weekend een monteur gestuurd zou worden schoot me in het verkeerde keelgat. het is dan overduidelijk dat het niet om klantenservice gaat maar om het kosten plaatje.
Daar heb je helemaal gelijk in, maar dan moet je de vergelijking wél even compleet maken, want dat soort berekeningen (25 ipv 16) is wel een van de redenen dat jij een in verhouding relatief laag bedrag van 60 euro/maand hoeft te betalen voor deze diensten.

sjohie

ciske schreef:
In de landen om ons heen betaal je anders (veel) meer voor een vergelijkbaar abonnement,
Als Nederlander heb je geen bal met andere landen te maken, hier gaat het om het feit bij welke provider dan ook, als je zonder zit ...wel betalen.
Het gemak waar providers dat mee doen vind ik onbeschoft.
En dat sentiment delen meer mensen, inclusief politici, en daarom is er ook wetgeving in de maak om bij grotere telecom-storingen mensen een vorm van compensatie te bieden. Alleen weet ik zo even niet of dat strikt voor mobiele telecom is, of dat ook vaste providers zoals UPC in dit geval er onder gaan vallen..

ciske

Mooi , werd tijd.

Moedt

Ongelezen bericht door Moedt »

Ik vind het een schandalige houding van UPC.
Dat is weer zo'n bonus jagende managers bedenksel waarbij de bonus veel belangrijker is dan de klant.
Opzeggen en hopen dat zo'n bedrijf heel snel failliet gaat.

sjohie

Moedt schreef:Ik vind het een schandalige houding van UPC.
Dat is weer zo'n bonus jagende managers bedenksel waarbij de bonus veel belangrijker is dan de klant.
Lekker kortzichtig populistisch gebral, leg je bij je gewenste faillissement dan ook even aan de leden van bijvoorbeeld het PME pensioenfonds uit waarom hun pensioenen gekort worden? Die zijn namelijk aandeelhouder van Liberty Global, het moederbedrijf van UPC, net als meer pensioenfondsen, en een faillissement zal dus uiteindelijk de leden van die pensioenfondsen, gewone burgers, treffen in de portemonnee.

Menskracht is duur, helemaal als je dat in wilt zetten in het weekend, als ze dat zouden gaan doen, zouden die abonnementen echt geen 60 euro/maand meer kosten, eerder 500 à 600, dat is namelijk wat wij als bedrijf betalen voor een vergelijkbare verbinding, en de mogelijkheid om een ter zake kundig callcenter te kunnen bellen, en binnen 24 een monteur voor onze internetaansluitingen.

kokka

het vervelende is wel dat door er door de reactie van 16 boze mensen misschien wel het dubbele aantal volgende keer niet meer voor deze provider zou kiezen.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Het "voordeel" wat Ziggo en UPC hebben is dat ze qua snelheid niet zoveel concurrentie hebben. Alleen glas maar dat is lang niet overal beschikbaar.

Teunbosseman

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

sjohie schreef:
ciske schreef:

In de landen om ons heen betaal je anders (veel) meer voor een vergelijkbaar abonnement, en tot voor kort had je daar in bijvoorbeel België nog een datalimiet op ook, ipv de fair use policy hier in Nederland. En je wilt niet weten wat vergelijkbare abonnementen nog verder weg kosten, en dat is dan nog binnen Europa.

Daarmee zeg ik heus niet dat 60 euro maar wat los wisselgeld is, en dat men als klant niet moet zeuren, maar wat informatie om dit hele verhaal in perspectief te plaatsen leek me wel op z'n plaats.
Ik weet toevallig wel wat vergelijkbare abo's kosten welke verder weg dan NL of BE ( o.a. Oost-EU ) zijn en deze kosten zijn een fractie van wat in NL wordt berekend --> 15 tot 20 dollar

Daarbij zijn deze landen reeds voorbereid op G4......en raadt eens......ook UPC zit in deze landen.
Tevens is daar ipv 3 in 1 ( telefoon, internet, tv ) veelal 4 in 1 dus incl gsm.

Teunbosseman

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

sjohie schreef:
Moedt schreef:Ik vind het een schandalige houding van UPC.
Lekker kortzichtig populistisch gebral, leg je bij je gewenste faillissement dan ook even aan de leden van bijvoorbeeld het PME pensioenfonds uit waarom hun pensioenen gekort worden? Die zijn namelijk aandeelhouder van Liberty Global, het moederbedrijf van UPC, net als meer pensioenfondsen, en een faillissement zal dus uiteindelijk de leden van die pensioenfondsen, gewone burgers, treffen in de portemonnee.

Menskracht is duur, helemaal als je dat in wilt zetten in het weekend, als ze dat zouden gaan doen, zouden die abonnementen echt geen 60 euro/maand meer kosten, eerder 500 à 600, dat is namelijk wat wij als bedrijf betalen voor een vergelijkbare verbinding, en de mogelijkheid om een ter zake kundig callcenter te kunnen bellen, en binnen 24 een monteur voor onze internetaansluitingen.

Tsja, ik vindt niet echt een argument dat menskracht duur is en dat dan 500 a 600 zou kosten. Je kan particulier niet met bedrijf vergelijken, staat totaal niet in verhouding.

Jouw bedrijf zal waarschijnlijk een ict afdeling hebben welke in contact staat met provider.

Daar zijn de belangen heel anders dan een particulier.

Gesloten