LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC opzeggen onmogelijk???

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
TechnoSmiley

UPC opzeggen onmogelijk???

Ongelezen bericht door TechnoSmiley »

Vandaag weer zo'n muts aan de lijn gehad van UPC. Ik vroeg mij af hoe het toch kan dat ik nog steeds betaal voor een adres waar ik sinds mei 2007 niet meer woon.

We hebben tijdens de verhuizing laat gebeld en toen kregen we de mededeling dat we te laat waren en er nog een jaar aan vast zouden zitten.. We gingen verhuizen naar een NON-UPC gebied(bij familie niet officieel ingeschreven) en daarna naar een UPC-gebied.

Zij had het goede nieuws dat we net weer het opzegtermijn voorbij zijn, dus mogen we NOG een jaar voor niets betalen! Daar zakt mijn broek echt van af! Wat een ballentent is dat. :twisted:

Zelfs de discussie daarna: als ik mij dus zou inschrijven bij mijn familie voor een paar dagen, daar het bewijsje van opstuur en mij weer terug laat inschrijven in mijn normale woonplaats, dan mag dit en krijg ik alsnog mijn opzegging. Ik heb haar toen erop gewezen, dat ik dus mijn opzegging op die manier wel geregeld krijg, maar dat het veel extra werk is. " tja, als u dat wilt doen, dan kan dat". Nog gevraagd met het oog op klantvriendelijkheid en de kans dat ik (of iedereen die ik hierover spreek) uberhaupt nog iets met UPC te maken wil hebben misschien tegemoet te komen ?? Helaas.. Als u het zo wilt doen, mag dat.

Ik snap dit soort belmutsen echt niet. Nou doe je niet eens moeilijk over dat 1e extra jaar betalen en dan krijg je gewoon een 2e jaar op deze manier door je strot geduwd..

Mocht er iemand van het UPC-webteam rondhuppelen, dan graag een reactie. Anders neem ik de moeilijke weg en ga wel goochelen met inschrijvingen, die frustratie heb ik er inmiddels wel voor over!!

TdeHond

Re: UPC opzeggen onmogelijk???

Ongelezen bericht door TdeHond »

Hoe zeg ik op als ik verhuis naar een adres buiten het UPC verzorgingsgebied?

Wanneer u uw abonnement voor een of meerdere producten wilt beëindigen, dan verzoeken wij u telefonisch contact met ons op te nemen.

UPC klantenservice: 0900 - 1580 (€ 0.10 p.m.)

Openingstijden:

Werkdagen: 08:00 uur - 21:00 uur.
Zaterdag: 10:00 uur - 18:00 uur.

Wanneer uw opzegging door ons is verwerkt ontvangt u van ons een bevestigingsbrief waarin de beëindigingdatum van het abonnement staat vermeld.
-------------------------------------------------
A.V. UPC Internet
artikel 15
Artikel 15 Opschorting en beëindiging
15.1 UPC kan - onverminderd de overige haar toekomende rechten
- de Overeenkomst(en) onmiddellijk geheel of gedeeltelijk beëindigen of de
levering van een of meerdere Diensten die de Klant afneemt of kan afnemen,
geheel of gedeeltelijk opschorten zonder dat daaruit enige aansprakelijkheid
of schade-plichtigheid voortvloeit:
-
-
- - indien de Klant verhuist naar een plaats buiten het verzorgingsgebied van
UPC;

Er wordt binnen dit artikel verwezen naar o.a. art 10.2
10.2 De Klant kan een Overeenkomst alleen met instemming van UPC binnen de in
artikel 10.1 genoemde Initiële Contractsperiode of de lopende Verlengingsperiode
beëindigen. UPC zal in een dergelijk geval, alsmede in het geval dat een
Overeenkomst door UPC binnen de in artikel 10.1 bepaalde minimum-termijn
wordt beëindigd op grond van artikel 15, gerechtigd zijn de abonnementsvergoedingen
voor de resterende periode, alsmede eventuele, nog niet eerder in
rekening gebrachte installatie- of aansluitkosten voor deze Overeenkomst, bij
de Klant in rekening te brengen tegen de alsdan geldende prijzen en tarieven.
------------------------------------------
Het is absurd dat UPC geen toestemming geeft om uw abonnement te beëindigen omdat u verhuisd bent naar een gebied buiten UPC bereik.

Mijn conclusie: Zo spoedig mogelijk een aangetekende brief met ontvangstbevestiging dat UPC in gebreke blijft m.b.t. einde contract met UPC i.v.m. verhuizing buiten UPC gebied.

U eist dat contract met terugwerkende kracht beëindigd wordt per datum...
+ vragen om restitutie van onterecht betaalde abonnementskosten van ... tot ...
U geeft hen 4 weken de tijd om e.e.a. in orde te maken.

Zo niet, dan adviseer ik u deze zaak voor te leggen aan de Geschillencommissie in de hoop dat UPC hier al bij aangesloten is.

Het is absurd om een opzegging tussentijds te weigeren omdat u verhuisde naar een gebied BUITEN UPC! Het zou telefonisch te regelen moeten zijn, maar dat lukt blijkbaar niet.

Tevens een klacht indienen hierover bij Consuwijzer.nl , die dit doorgeeft aan OPTA.

Het heeft m.i. geen zin om hierover nog eens de helpdesk te bellen.

Schrijven en dossier aanleggen.

Voor een mogelijk plan van aanpak verwijs ik u naar: Forum internetproviders - Thread: Telfort maakt fout op fout.
Bericht: Stappenplan. Dit bericht staat op 1ste bladzijde.
------------------------------------------

TdeHond

U kunt ook onder Subforum Internet providers kijken bij UPC onderwerpen.

Misschien heeft AGRO nog wat leuke tips voor u.

All is fair in love and war.

TechnoSmiley

Hartelijk dank voor uw goede tips !!

Met Agro heb ik inderdaad ook contact gezocht, die vond ik hier op het forum. Ook daar heb ik een paar goede tips gekregen. Ik doe nog 1 allerlaatste poging om dit netjes op te lossen, mocht dat niet werken dan gaan de handschoenen uit en zal UPC mij minder sympathiek gaan vinden. :twisted:

TdeHond

Ik adviseer tevens een selectieve blokkade op UPC te laten zetten door uw bank ( met geldig persoonsbewijs naar bank) en kijken in hoeverre uw bank de onterechte incasso's kan storneren.

Ik hoop dat UPC geen schriftelijk bewijs van uw toestemming tot automatische incasso kan overleggen. In dat geval kunt u tot een jaar na onterechte incasso deze bedragen door de bank laten storneren ( terug vorderen)

Succes! ( denkbeeldig trompetgeschal)

TechnoSmiley

Gisteravond mail gestuurd op aanraden van Agro, gisteravond nog(!!!!) een reactie terug, met de mededeling dat er vandaag op teruggekomen zou worden.

Tot mijn grote vreugde werd er net gebeld door een aardige mevrouw. Zij wilde graag eerst uitleggen waar het fout was gegaan en kwam daarna met een voorstel.

Ze zeggen het per direct op en ik krijg alles met terugwerkende kracht verrekend sinds september 2007. ERG nette oplossing!!!
Ik heb natuurlijk gevraagd e.a. per brief te bevestigen.

Zo zie je maar, dat er OOK goede mensen werken bij UPC!

Ik ga dus uit van een goede afloop, mocht dat anders lopen, zal ik dat hier ook zeker vermelden!
Bedankt voor alle goede adviezen.

TdeHond

Ze zeggen het per direct op en ik krijg alles met terugwerkende kracht verrekend sinds september 2007. ERG nette oplossing!!!
Ik heb natuurlijk gevraagd e.a. per brief te bevestigen.
Perfect! aangenaam verrast!
Nu brief nog ter bevestiging. Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!

Hier kan Telfort wat van leren.

elynasedai

Ongelezen bericht door elynasedai »

Daarom durfde ik 3 maanden voor mijn verhuizing naar een ander "kabel"gebied geen abonnement bij Casema af te sluiten...

ik ben blij met m'n Digitenne. Die het trouwens ook doet op plaatsen waarvan Digitenne zegt: "Helaas...nog niet" :p

Gesloten