Omdat we in mijn dorp over bleken te gaan op glasvezel besloot ik mijn UPC abonnement aan het eind van mijn contractperiode (over 4 maanden) op te zeggen. Aldus in de telefoon geklommen (je kunt zo iets niet -zoals ALLE andere zaken- via internet regelen). Tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat ik daarvoor te vroeg was. Opzeggen kon pas op zijn vroegst 3 maanden voor het einde van het contract kreeg ik te horen!
Weet iemand of hiervoor een wettelijke basis is? Ik vermoed van niet.
Ik wordt altijd treurig van dit soort gedoe. Het is. gemakkelijk klant te worden maar opzeggen wordt je ongelofelijk lastig gemaakt:
1. Je moet er over bellen, on line afscheid nemen kan niet
2. Blijkbaar wordt de termijn heel kort gehouden zodat de kans op vergeten groter wordt: bellen tussen 1 en 3maanden tevoren
3. Ik begrijp zowiezo al niet waarom je een maand opzegtermijn hebt als dezelfde firma je binnen een dag kan aansluiten
Lijkt toch sterk op betutteling en niet serieus nemen van de klant!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC opzegperikelen deel 1
Re: UPC opzegperikelen deel 1
Ongelezen bericht door pakli » 19 maart 2014 19:18
Zie vorige bericht
Een dag later blijkt: mijn internet is reeds 4 maanden voor het einde van mijn contracttermijn direct afgesloten!
Na enig bellen blijkt een medewerker van UPC een foutje te hebben gemaakt. Het zal worden hersteld, maar dat kan wel tot 3 dagen duren....
Zeggen dat dat toch niet kan en dat je internet toch dagelijks heel hard nodig hebt werkt niet. Je krijgt een papegaai tegenover je die elke keer hetzelfde herhaalt. Er wordt geen uitweg of service geboden. UPC maakt de fout, maar als klant heb je blijkbaar geen enkel recht.
Zie vorige bericht
Een dag later blijkt: mijn internet is reeds 4 maanden voor het einde van mijn contracttermijn direct afgesloten!
Na enig bellen blijkt een medewerker van UPC een foutje te hebben gemaakt. Het zal worden hersteld, maar dat kan wel tot 3 dagen duren....
Zeggen dat dat toch niet kan en dat je internet toch dagelijks heel hard nodig hebt werkt niet. Je krijgt een papegaai tegenover je die elke keer hetzelfde herhaalt. Er wordt geen uitweg of service geboden. UPC maakt de fout, maar als klant heb je blijkbaar geen enkel recht.
Re: UPC opzegperikelen deel 1
U heeft een jaarcontract afgesloten?pakli schreef:Omdat we in mijn dorp over bleken te gaan op glasvezel besloot ik mijn UPC abonnement aan het eind van mijn contractperiode (over 4 maanden) op te zeggen. Aldus in de telefoon geklommen (je kunt zo iets niet -zoals ALLE andere zaken- via internet regelen). Tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat ik daarvoor te vroeg was. Opzeggen kon pas op zijn vroegst 3 maanden voor het einde van het contract kreeg ik te horen!
Weet iemand of hiervoor een wettelijke basis is? Ik vermoed van niet.
Ik wordt altijd treurig van dit soort gedoe. Het is. gemakkelijk klant te worden maar opzeggen wordt je ongelofelijk lastig gemaakt:
1. Je moet er over bellen, on line afscheid nemen kan niet
2. Blijkbaar wordt de termijn heel kort gehouden zodat de kans op vergeten groter wordt: bellen tussen 1 en 3maanden tevoren
3. Ik begrijp zowiezo al niet waarom je een maand opzegtermijn hebt als dezelfde firma je binnen een dag kan aansluiten
Lijkt toch sterk op betutteling en niet serieus nemen van de klant!
U heeft de voorwaarden gelezen?
U kunt gratis per telefoon opzeggen, u kunt zelfs aanvragen om gebeld te worden.
Denk er ook even aan dat u uw mailadres kunt meenemen.