LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Valse voorwendselen bij aanmelding

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
robertier

Valse voorwendselen bij aanmelding

Ongelezen bericht door robertier »

Geachte Heer, Mevrouw,

Voor mij eigen genoegdoening wil ik het volgende onder uw aandacht brengen. Het betreft mijn Internet-aansluiting bij Wanadoo die ik een maand geleden ben aangegaan.

Ik had een nieuwe Personal Computer aangeschaft via MyCom, een computerzaak in Den Bosch (Brabant). Bij de papieren zat een actiefolder van Wanadoo. Ik heb hier op gereageerd. Mij werd verteld dat ik bij desbetreffende aktie tegen een gereduceerd tarief gedurende het eerste jaar gebruik kon gaan maken van Wanadoo Direct. De maandelijkse kosten zouden i.p.v. € 22,95 slechts € 9,95 bedragen. Ik ben hiermee akkoord gegaan.

Tot mijn grote verbazing werd mij echter een contract toegezonden voor het volle bedrag van € 22,95, in tegenstelling tot hetgeen dat was overeengekomen. Sindsdien ben ik in een heen-en-weer geschrijf verzeild geraakt dat tot op heden niets heeft opgeleverd. Wanadoo stuurde me terug naar Mycom, Mycom naar Hewett Packard (producent van de PC) die mij vervolgens weer terugstuurde naar Wanadoo.
Aangezien het een actie was/is van Wanadoo lijken zij mij ook de aangewezen persoon.

Het enige wat ik na veel irritatie heb weten te ontdekken is dat er een fout gemaakt zou zijn. De actie waar ik op heb gereageerd zou een éénmalige refund inhouden van € 25,- - die ik overigens ook nog niet heb gezien. Inmiddels heb ik wel reeds de eerste factuur binnen van circa € 30,00.

Persoonlijk vind ik dat ik onder valse voorwendselen heb laten overhalen om een abonnement aan te gaan waar ik minimaal één jaar aan vast zit. Ik vind nog steeds dat i krecht heb op datgeen mij destijds is beloofd/voorgehouden.

Mogelijk heeft u ideeën hierover wat ik eventueel nog zou kunnen ondernemen. Ik wordt overigens ook gek van 0900 -nummers waar je voortdurend heen-en-weer wordt gestuurd van het ene 'menu' naar het andere.

Vriendelijke groeten,

Rob van Ierland
[email protected]

Gast

Re: Valse voorwendselen bij aanmelding

Ongelezen bericht door Gast »

Ja, dit is typisch Wanadoo.

Geen telefoontjes meer plegen, maar een aangetekende brief schrijven waarbij je Wanadoo wijst op de overeenkomst die gesloten is. Je zegt in de brief dat je Wanadoo 30 dagen de gelegenheid geeft om hun administratie op orde te maken:

1. Het eerste jaar betaal je de afgesproken prijs van 9,95 per maand.
2. Teveel afgeschreven bedragen krijg je zo snel mogelijk terug

Zo niet, dan beroep je je op het opschortingsrecht. Je betaald niet meer dan dat er in totaal 12 x 9,95 is voldaan in het hele jaar. Storneer de teveel betaalde bedragen, maar zorg ervoor dat je iedere maand 9,95 hebt betaald. Vermeld wel het klantnummer en ev. factuurnummer bij het bedrag.

Bewaar alle papieren! Slepen ze je voor de rechter, dan hebben ze geen poot om op te staan.

BjcK

Re: Valse voorwendselen bij aanmelding

Ongelezen bericht door BjcK »

Als ze je internet verbinding tijdelijk dicht zetten door betalingsachterstand ben je wel de dupe van je eigen actie natuurlijk.

Gesloten