LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verhuizing bij Tele 2 kun je beter niet doen!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
ferdijanssen

Verhuizing bij Tele 2 kun je beter niet doen!

Ongelezen bericht door ferdijanssen »

Goedemorgen allen, sinds kort ben ik verhuisd van waddinxveen naar mijn vriendin in zoetermeer. Mijn internet diensten bij tele 2 heb ik niet meer nodig omdat mijn vriendin een contract afgesloten heeft bij ziggo. We hebben de voorwaarden bekeken en er staat in punt 10.3

"Indien de Klant verhuist naar een ander adres wordt de Overeenkomst onveranderd voortgezet, tenzij dit redelijkerwijs niet mogelijk
is (bijvoorbeeld omdat Dienst op de nieuwe postcode van de Klant niet geleverd kan worden). In dat geval zijn de Klant en Tele2, met
inachtneming van een opzegtermijn van één (1) maand, gerechtigd tot opzegging."

Dus heb ik gebeld, maar ik moest maar gewoon het rest bedrag vanaf januari afbetalen. Kon mijn vriendin niet gewoon haar contract opzeggen zodat tele 2 er zijn gang kon gaan. Natuurlijk kan dat niet! Ze heeft toch ook een contract. Dat is blijkbaar geen goede reden!

Ik wil dit kenbaar maken zodat er straks niet nog meer gedupeerden zijn van tele 2.

Bob Schurkjens

Re: Verhuizing bij Tele 2 kun je beter niet doen!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ziggo kun je toch wel maandelijks opzeggen?

ferdijanssen

Ongelezen bericht door ferdijanssen »

Dat is het probleem ook niet, we hebben een goed contract (alles in 1) van ziggo en ga weg uit het oude huis en moet gewoon kunnen opzeggen ivm een verhuizing. Maar zit aan een cotract vast tot juni, omdat ik er een half jaar geleden een aanpassing in heb laten doen, geen telefonie meer. Nu is het een nieuw contract wat ze er blijkbaar van gemaakt hebben :(

Facility-man

Ongelezen bericht door Facility-man »

Tja, naar mijn idee is een contract een contract en zul je die toch uit moeten zitten.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

en moet gewoon kunnen opzeggen ivm een verhuizing.
Het venijn zit in de staart bij Tele2. Ze verdienen op jaarbasis veel geld door mensen de volle mep te laten betalen voor diensten die niet worden geleverd n.a.v. bijvoorbeeld verhuizing in combinatie met het uitdienen van een contractperiode.

Wat Tele2 doet is door rechters verboden. Toch gaat Tele2 hier gewoon mee door. Zie: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=4132

Ik zou Ziggo gedeeltelijk opzeggen en dan het Tele2 abo uitdienen. Of proberen een afkoopsom met Tele2 overeen te komen, bijvoorbeeld 50% of minder van de te derven Tele2 abonnementskosten.

Wolter32

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Sorry hoor maar Tele2 doet niks fout en handelen correct.
Kan Tele2 op het adres van Uw vriendin leveren?? ja...
Okey dus is het niet redelijkerwijs om op te zeggen doe je dat wel ben je de rest-tijd verschuldigd want Tele2 kan immers gewoon leveren. Dat er al Ziggo aanwezig is doet er niet toe dat had van te voren bedacht kunnen worden.
Tele2 staat gewwon in hun recht en nee werk niet voor ze maar zo zit het nu eenmaal bij alle providers in elkaar.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Tele2 staat gewwon in hun recht en nee werk niet voor ze maar zo zit het nu eenmaal bij alle providers in elkaar.

Ze kunnen dan wel in hun recht staan, dat klopt ook, maar een beetje menselijkheid zou ze wel eens sieren na de vele klachten die hier voorkomen.

Voor TS, advies zeg dan ziggo op dien je contract uit en zeg dan die flutzooi van tele2 op.

Wolter32

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Helemaal gelijk hoor Ciske maar jah ik vermeld enkel de werkelijkheid
welke bij providers in de AV staat. Het is spijtig voor de TS maar die kan eigenlijk niks doen als Tele2 voet-bij-stuk houd. Tuurlijk zou het sieren als Tele2 een handrijking doet maar ze is het niet verplicht helaas en dit is trouwens niet enkel Tele2 maar dit geld bij alle providers zo en de een gaat er beter mee om dan de andere.

Gesloten