Hallo - Help - Hallo - Help
Begin januari heb ik contact opgenomen met Wanadoo om mijn ADSL Basic abonnement om te zetten naar een ander adres (en ander telefoonnumer) en tevens om te laten zetten naar een Lite abonnement.
Na drie keer gebeld te moeten hebben, heb ik eindelijk papieren opgestuurd gekregen. Aangezien de formulieren mij niet helemaal duidelijk waren heb ik opnieuw contact opgenomen met Wanadoo.
Tot mijn grote verbazing kreeg ik diezelfde papieren nogmaals opgestuurd. Deze papieren waren gedateerd van 03-01-2003. Er stonden oude abonnementsvormen, snelheden en tarieven op.
Ik begreep wederom niet wat nu de bedoeling was van deze papieren.
Nogmaals gebeld met Wanadoo (a € 0,10 per minuut. Een gemiddeld telefoongesprek met Wanadoo is al gauw 20 minuten). De telefoniste begreep de formulieren zelf ook niet en zou me terug laten bellen. (Dit gebeurde niet)
Vervolgens dacht ik: "Als jullie me dan toch niet willen helpen, dan zeg ik het abonnement wel op". Dit was namelijk het enige duidelijke aan dit formulier!
Op het formulier kon ik kiezen uit 2 opzegtermijnen.
1) Direct opzeggen
2) opzeggen per ..-..-.... (hier diende ik een datum aan te geven)
Ik heb gekozen voor direct opzeggen. Na enkele weken kreeg ik bericht van de KPN dat mijn ADSL Basic abonnement per 05-07-2004 beïndigt zou zijn. Dit terwijl ik had begrepen dat ik een opzegtermijn had van een maand aangezien ik al langer dan een jaar klant ben bij Wanadoo.
Wederom weer bellen met Wanadoo om uitleg te vragen. (weer 20 minuten, a € 0,10 c/p.m.). Ik had een jaar contract en zat daar aan vast tot 05-07-2004. Eind februari heb ik tot 2 keer over toe een brief geschreven met de vraag of ze het nog lopende abonnement wilden omzetten naar het nieuwe adres en telefoonnummer tot 05-07-2004. GEEN GEHOOR! Wederom gebeld naar Wanadoo. Ze hadden de brieven wel ontvangen. Ze hebben hier alleen echter niets mee gedaan omdat het geen officieël formulier is. Weer heb ik de oude formulieren opgestuurd gekregen en die diende ik in te vullen en op te sturen.
Bijna wekelijks heb ik telefonisch contact gehad met Wanadoo. In eerste instantie nog met iemand die begrip leek te hebben voor het probleem. Gezien de situatie, zou ik in aanmerking komen voor een directe opzegging en teruggave van het teveel betaalde abonnementsgeld.
IK WERD TERUGGEBELD Alleen het verzoek werd afgewezen. Bij vraag om uitleg, was er geen reden. Hij ging het via een hogere afdeling spelen. Na een week......
WERD IK TERUGGEBELD Het verzoek was wederom afgewezen. Hij ging het via een nog hogere afdeling spelen en zou mij met een week terugbellen.
IK WERD NIET TERUGGEBELD Ik heb zelf maar weer gebeld. Hij had nog geen antwoord. Later heeft hij gebeld, maar wederom naar het telefoonnummer waarop ik niet meer te bereiken ben
Afgelopen woensdag zou hij een antwoord geven op de vraag waarom het verzoek dan werd afgewezen. Ik heb zelf donderdag maar gebeld, want Wanadoo belde niet. Het verzoek was weer afgewezen, met als reden dat ik een jaarcontract heb. Dat is nogal logisch. Iedere klant heeft een jaarcontract. Er zijn alleen gevallen waarin dat contract ontbonden kan worden. Volgens hem was dit zo'n geval, maar zijn leidinggevende dacht hier anders over. Uiteindelijk gaat hij het nog via een NOG hogere gelegen afdeling spelen en zit ik zo onderhand op het dak, maar het antwoord moet nog komen.
Kent of herkent iemand zo'n verhaal? Of weet iemand hoe ik nu het best kan handelen? Ik wordt hier helemaal gek van! HELP!!
Met vriendelijke groet,
J.R. een anti-wanadoo fan.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verhuizing en downgrade bij Wanadoo
-
Re: Verhuizing en downgrade bij Wanadoo
Vreemd verhaal.
Ik zelf heb op 4 april (toen precies 2 maanden abonnee bij wanadoo) KPN rechtstreeks opdracht gegeven mijn telefoon+ADSL te verhuizen.
Na 2 dagen keurig een brief met de bevestiging en de mededeling dat ADSL niet mogelijk was op het nieuwe adres. Mijn abo werd eenzijdig zonder kosten opgeheven.
Wanadoo gebeld en met excuus vanuit wanadoo hetzelfde antwoord.
Nu, 2 weken verhuids en online bij Tiscali kreeg ik een breif van wanadoo met de mededeling dat mijn ADSL abo is omgezet naar het free abo met behoud van mailadres. Kosten....nul komma nul..
Keurig....................toch.
Ik zelf heb op 4 april (toen precies 2 maanden abonnee bij wanadoo) KPN rechtstreeks opdracht gegeven mijn telefoon+ADSL te verhuizen.
Na 2 dagen keurig een brief met de bevestiging en de mededeling dat ADSL niet mogelijk was op het nieuwe adres. Mijn abo werd eenzijdig zonder kosten opgeheven.
Wanadoo gebeld en met excuus vanuit wanadoo hetzelfde antwoord.
Nu, 2 weken verhuids en online bij Tiscali kreeg ik een breif van wanadoo met de mededeling dat mijn ADSL abo is omgezet naar het free abo met behoud van mailadres. Kosten....nul komma nul..
Keurig....................toch.
Re: Verhuizing en downgrade bij Wanadoo
Hallo,
Ja ik kan je verhaal helemaal beamen !
Ik ben zelf al ruim 2 maanden bezig ok mijn adsl te verhuizen naar een ander nummer.
De verhalen over terug gebeld worden, opnieuw te worden aangesloten etc. etc. geloof ik allang niet meer van wanadoo.
Helaas zit ook ik met een jaar contract op de proppen. De service van wanadoo is echt slechter dan slecht. ook ik heb al tientallen keren gebeld met wanadoo. Het gevolg, een torenhoge telefoonrekening en.... nog steeds geen adsl. Dus voorlopig nog maar analoog internetten en blijven duimen dat het ooit nog goed komt ???
Mocht iemand hier reacties of vragen op hebben dan hoor ik ze graag.
Ik zou het geweldig vinden als "we" gezamelijk die klunzen bij wanadoo aan kunnen pakken. misschien dat Radar hier eens aandacht in kan steken....
groeten van een zeer ontevreden wanadoo klant.
Joep van den Aker
Ja ik kan je verhaal helemaal beamen !
Ik ben zelf al ruim 2 maanden bezig ok mijn adsl te verhuizen naar een ander nummer.
De verhalen over terug gebeld worden, opnieuw te worden aangesloten etc. etc. geloof ik allang niet meer van wanadoo.
Helaas zit ook ik met een jaar contract op de proppen. De service van wanadoo is echt slechter dan slecht. ook ik heb al tientallen keren gebeld met wanadoo. Het gevolg, een torenhoge telefoonrekening en.... nog steeds geen adsl. Dus voorlopig nog maar analoog internetten en blijven duimen dat het ooit nog goed komt ???
Mocht iemand hier reacties of vragen op hebben dan hoor ik ze graag.
Ik zou het geweldig vinden als "we" gezamelijk die klunzen bij wanadoo aan kunnen pakken. misschien dat Radar hier eens aandacht in kan steken....
groeten van een zeer ontevreden wanadoo klant.
Joep van den Aker