Hallo,
Ik ben vorig jaar 15 dec verhuisd. Op mijn oude adres maakte ik gebruik van Wanadoo Family.
Ik heb deze verhuizing tijdig bekend gesteld bij Wanadoo. Ik heb hierop een bevestigingsbrief gehad, waarin werd beloofd dat alles goed zou komen.
Niet dus. Op 15 december werd keurg op mijn oude adres internet losgekoppeld. Op het nieuwe adres werd echter niets aangelsoten.
Na een aantal telefoongesprekken (á 20 ct/min) werd gezegd dat per abuis Wanadoo Lite was aangesloten. Bij dit abbonement betaal je een deel aan kpn en een deel aan Wanadoo. Ik heb hierop gezegd dat ik dit niet wil hebben. Ik wilde alleen maar dat mijn Family werd verhuisd.
We zijn inmiddels 3 maanden verder, ik heb al meer dan tien keer gebeld. Vandaag 17 maart, heb ik weer gebeld. Er werd mij nu verteld omdat per abuis Wanadoo lite is aangesloten, Ik nu een contract heb met de kpn dat één jaar duurt en dit pas in dec 2006 kan worden opgezegd. Ze kunnen wel Familily opnieuw aansluiten, maar dan moet ik tot het einde contract de kpn blijven betalen. Nogmaals, ik heb NOOIT gevraagd om lite, maar ik zit wel aan dit contract vast.
Ik betaal overigens nog steeds elke maand mijn abbonemntsgeld voor Wanadoo family.
Ik ben ten einde raad, de helpdesk zegt dat ze mij niet kunnen helpen. Ze maken slechts tickets aan voor de 2e lijn, waar ik vervolgens niets van hoor. De KPN zegt dat de schuld bij Wanadoo ligt en dat hun het probleem moeten oplossen.
Kortom, Ik heb nog steeds geen family (waar ik nog steeds voor betaal) en ik kom geen steek verder door de servicedesk van Family.
Heeft iemand voor mij een tip hoe ik dit probleem kan oplossen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verhuizing Wanadoo
Re: Verhuizing Wanadoo
Stuur een aangetekende brief waarin je duidelijk het probleem uiteenzet. Tenzij Wanadoo Family niet op je huidige adres leverbaar was (wat ze je hadden moeten melden) is het onbegrijpelijk dat ze Lite hebben aangesloten. Lijkt mij hun fout, dan moeten ze het ook op gaan lossen.
Re: Verhuizing Wanadoo
als je bij wanadoo aangetekent doet dan moet je niet verwachten als dat je schriftelijk antwoord terug krijg wel als je een andere abonnement neemtdan krijg je wel bericht maar sommige dingen antwoorden doen ze niet de mooite voorik geef je een voorbeeld die ik heb onder vonden ik zegt mijn abonnement schriftelijk op ik vraag een schriftelijke bevesteging ik geef in dfe brief geen telefonische contact wat blijk ik krijg toch een aantal dagen een telefoontje met de vraag waarom ik mij abonnement opzegt en ik geeft het in de brief aan nu is mij de vraag ben ik dom of hun ah je raad het al het zit bij hen dus houd er rekening mee als dat je bij wanadoo niet op alle aangetekende brieven antwoord krijg laat de opta maar eens goed ingrijpen dam moeten ze der eigen wel aanhouden want die voorwaarden bij de prividers lap ik ook aan mijn laars want hun houden of niet aan de voorwaarden als iemand een abonnement opzegt doe dit flink wat maanden voor het abonnement afloopt wel aangetekent het liefs handtekening retour want dan weet je wanneer zij het heeft ontvangen let wel op dat sommige providers ook de forum lezen
-
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17
Re: Verhuizing Wanadoo
Bij elke overeenkomst geldt dat als een der partijen afwijkt van een overeenkomst deze overeenkomst niet meer geldig is.
Er kan dan ook in zo'n geval schadevergoeding geëist worden.
Is de gebruiker in gebreken dan zijn de leveranciers van (een) dienst(en) er als de kippen bij om die schade ook te verhalen op de afnemer van die dienst(en).
In het bovenstaande geval echter is het Wanadoo die zijn overeenkomst met de gebruiker niet nakomt, er sprake is ven een eenzijdige wijziging van de overeenkomst met schadervervlog voor de afnemer van Wanadoodiensten.
Daar Wanadoo op wijzen per aangetekende brief + bericht van ontvangst;
daarin (een korte terwijn vermelden waarin Wanadoo moet voldoen aan de oorspronkelijke overeenkomst en dat alle schade voortvloeiende uit deze eenzijdige verandering in de overeenkomst voor rekening is van Wanadoo.
De nieuwe eenzijdig veranderde overeenkomst is niet alleen nietig maar ook kan hiermee de oorspronkelijke overeenkomst door gebruiker eenzijdig worden opgezegd als Wanadoo niet binnen de termijn, door gebruiker opgegeven, zich alsnog aan de oorspronkelijke overeenkomst houdt.
Zo is het spel en zo moet dit gespeeld worden!
Er kan dan ook in zo'n geval schadevergoeding geëist worden.
Is de gebruiker in gebreken dan zijn de leveranciers van (een) dienst(en) er als de kippen bij om die schade ook te verhalen op de afnemer van die dienst(en).
In het bovenstaande geval echter is het Wanadoo die zijn overeenkomst met de gebruiker niet nakomt, er sprake is ven een eenzijdige wijziging van de overeenkomst met schadervervlog voor de afnemer van Wanadoodiensten.
Daar Wanadoo op wijzen per aangetekende brief + bericht van ontvangst;
daarin (een korte terwijn vermelden waarin Wanadoo moet voldoen aan de oorspronkelijke overeenkomst en dat alle schade voortvloeiende uit deze eenzijdige verandering in de overeenkomst voor rekening is van Wanadoo.
De nieuwe eenzijdig veranderde overeenkomst is niet alleen nietig maar ook kan hiermee de oorspronkelijke overeenkomst door gebruiker eenzijdig worden opgezegd als Wanadoo niet binnen de termijn, door gebruiker opgegeven, zich alsnog aan de oorspronkelijke overeenkomst houdt.
Zo is het spel en zo moet dit gespeeld worden!
Re: Verhuizing Wanadoo
En nu in normaal Nederlands:
Stuur ze een aangetekende brief waarin je ze een redelijke tijd geeft op het probleem op te lossen. Zo niet, kun je het contract eenzijdig ontbinden.
Stuur ze een aangetekende brief waarin je ze een redelijke tijd geeft op het probleem op te lossen. Zo niet, kun je het contract eenzijdig ontbinden.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 17 mar 2006 12:28
Re: Verhuizing Wanadoo
Bedankt voor jullie reacties.
Ik zal een aangetekende brief sturen naar Wanadoo.
Hopen dat dit helpt
Ik zal een aangetekende brief sturen naar Wanadoo.
Hopen dat dit helpt