LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkeerd geadresseerde facebook notificatie-mailtjes

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
inyellow

Verkeerd geadresseerde facebook notificatie-mailtjes

Ongelezen bericht door inyellow »

Beste forumlui,

Ik ben een fervente facebook gebruiker. Ik ben er bewust van dat alles wat ik op het internet plaats z'n sporen zal achterlaten. Zo ook op facebook. Als ik een post op me wall/timeline krijg of iemand 'tagged' me, krijg ik er een melding van. Dat is ok, want daar heb ik voor gekozen. Deze ontvang ik netjes in mijn mailbox, waarmee ik mijn facebookaccount heb geregistreerd. Namelijk: [email protected] (Mijn werkelijke email heb ik om voor de hand liggende redenen veranderd in de 'XXX'-jes.)

Maar nu mijn probleem:

Sinds enige tijd ontvang ik op mijn secundaire email , [email protected], notificatie-berichten van facebook die bestemd zijn voor een voor mij onbekende persoon. In die mail staat dat deze notificatie-mailtje gericht is aan [email protected]

Niet echt een probleem zou je zeggen toch? Ware het niet dat de 2 email adressen ietwat verschillen.

De mijne is namelijk [email protected], maar de mailtjes zijn bestemd voor [email protected]. JA JUIST, mijn emailadres bevat een 'punt' tussen de 3e en 4e letter.

Nou is het makkelijk om berichten te blokkeren. Dat is niet het probleem. Als ik facebook blokkeer, dan krijg ik die irritante mailtjes ook niet meer in me inbox. Het slurpt mijn accu van mijn telefoon leeg. Ik krijg namelijk soms meer dan 50 berichten binnen. Dus door het te blokkeren ben ik zo goed als van mijn probleem af.

Wat wel het probleem is: Ik wil deze secundair emailadres als mijn primaire emailadres gebruiken, omdat ik deze toch het meest gebruik.

Wat een nog GROTERE probleem is: Ik heb nooit toestemming gegeven aan iemand om mijn emailadres te gebruiken voor dit soort zaken.

Contact met facebook zelf gaat moeilijk, want je kunt het alleen via je eigen account melden, maar ja, op de [email protected] heb ik geen eens een facebookaccount geregistreerd, dus ik kan er ook niet mee inloggen op facebook om een klacht achter te laten bij facebook

Ik vraag mij af of er meer mensen hier van hebben gehoord of meegemaakt?

dhc

Re: Verkeerd geadresseerde facebook notificatie-mailtjes

Ongelezen bericht door dhc »

Vreemd, want facebook is al heel lang gestopt met het sturen van notificatie-mail.....

inyellow

Ze zijn er niet mee gestopt, maar ze hebben het niet meer standaard geactiveerd bij het creeren van een nieuwe facebook-account. Je kunt er nog steeds gebruik van maken.

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

misschien kan dit niet maar kun je niet gewoon een mail sturen naar het adres van de persoon zonder het puntje en zeggen dat je zijn notificatie mail ontvangt met de vraag of hij bij facebook zijn email adres wil aanpassen? Dan is het toch opgelost?

Isabel

inyellow

Heb ik gedaan, de mail komt dan weer bij mijn eigen inbox terecht. GMAIL maakt blijktbaar geen verschil tussen dat ene 'puntje' in mijn emailadres.

Los van dat, heb ik never-nooit-niet toestemming gegeven om deze amiladres te gebruiken.

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

hmm dat is gek.

volgens mij heeft het helemaal niets met je toestemming te maken maar is het gewoon een fout in het systeem. maar dan nog, irritant!

isabel

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

inyellow schreef:Ze zijn er niet mee gestopt, maar ze hebben het niet meer standaard geactiveerd bij het creeren van een nieuwe facebook-account. Je kunt er nog steeds gebruik van maken.

Vreemd toch dat ik, volgens mij al anderhalf jaar geleden, een berichtje kreeg dat ik geen notificaties per mail zou ontvangen. Mijn fb-account was allesbehalve nieuw....

En verder, is het werkelijk zo belangrijk?

inyellow

voor facebook is niets vreemd ;)

inyellow

iemand?

Fleurtjuh666

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar je zou het volgende kunnen proberen:
als je inlogt op Facebook, zie je bovenaan de pagina zo'n wit balkje met daarin 'zoek naar mensen, plaatsen en dingen'. Hierin kun je niet alleen namen invullen, maar ook e-mailadressen. Misschien is het een idee om in dit vakje het e-mailadres waar het allemaal om gaat in te vullen, als je vervolgens op 'enter' of 'zoeken' klikt, vindt je hopelijk de account die aan dit e-mailadres gekoppeld is.
(sorry, laatste zin vergeten) Hopelijk kun je deze persoon dan een berichtje sturen, om te vragen wat er nu aan de hand is.

Starr

Ongelezen bericht door Starr »

inyellow schreef:Heb ik gedaan, de mail komt dan weer bij mijn eigen inbox terecht. GMAIL maakt blijktbaar geen verschil tussen dat ene 'puntje' in mijn emailadres.
Dat lijkt me heel sterk, maar dan ligt het probleem toch bij Gmail? Worden de mails misschien doorgestuurd?

inyellow

Ik heb beide email adressen opgezocht via de zoekfunctie... Geen resultaat.

Ik hrb ook met beide emails proberen in te loggen met een willekeurige password. Bei beide emails wordt er vermeldt dat er geen fb accounts zijn geregistreerd met deze 2 email adressen...

Fleurtjuh666

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

inyellow schreef:Ik heb beide email adressen opgezocht via de zoekfunctie... Geen resultaat.

Ik hrb ook met beide emails proberen in te loggen met een willekeurige password. Bei beide emails wordt er vermeldt dat er geen fb accounts zijn geregistreerd met deze 2 email adressen...
Hmm, dat is inderdaad wel heel erg vreemd. Is er niet een mogelijkheid om je af te melden voor de e-mails, of om berichtjes van facebook in een aparte map te laten binnenkomen? Dan heb je er geen last meer van, lijkt me.

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

Het is niet jouw mailadres, maar dat van een ander dat gebruikt wordt. Gmail heeft een probleem met dat puntje in je gebruikersnaam. Mij gebeurt hetzelfde. Ik heb ook zo'n puntje en ontvang af en toe mail voor dezelfde gebruikersnaam zonder puntje. Ik denk dat die gebruikersnaam zonder puntje niet eens bestaat. Gmail levert gewoon af op het adres wat er het meest op lijkt. Zelfde als bij de gewone post. Als ze 14A niet kunnen vinden, dan gooien ze het maar bij 14 in de bus.

inyellow

Fleurtjuh666 schreef:
inyellow schreef:Ik heb beide email adressen opgezocht via de zoekfunctie... Geen resultaat.

Hmm, dat is inderdaad wel heel erg vreemd. Is er niet een mogelijkheid om je af te melden voor de e-mails, of om berichtjes van facebook in een aparte map te laten binnenkomen? Dan heb je er geen last meer van, lijkt me.
ik kan het idd gewoon blokkeren. Heb ik inmiddels ook gedaan hoor... Want afmelden kan bijkbaar alleen via facebook zelf.

Alleen blijft het een vreemde zaak. Ben toch wel benieuwd wat het probleem kan zijn. Vandaar dat ik de topic in de gaten blijf houden.

inyellow

Barman schreef:Het is niet jouw mailadres, maar dat van een ander dat gebruikt wordt. Gmail heeft een probleem met dat puntje in je gebruikersnaam. Mij gebeurt hetzelfde. Ik heb ook zo'n puntje en ontvang af en toe mail voor dezelfde gebruikersnaam zonder puntje. Ik denk dat die gebruikersnaam zonder puntje niet eens bestaat. Gmail levert gewoon af op het adres wat er het meest op lijkt. Zelfde als bij de gewone post. Als ze 14A niet kunnen vinden, dan gooien ze het maar bij 14 in de bus.
mooie redenering. Dat dacht ik dus ook n beetje...

Alleen heb ik dus op me gmail account ingelogd, op beide emails... Ene MET en ene ZONDER puntje in me emailadres, op beide kom ik in me reguliere inbox terecht. Raar of niet??

In de tijd dat ik een emailadres aanmaakte bij gmail was die adres ZONDER puntje niet beschikbaar, dus he ik er een aangemaakt MET puntje... Wat blijkt axhteraf, ik kan gewoon op beide inloggen!!!

Kun jij t misschien ook niet eens proberen???

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

Ik kom inderdaad ook via het adres zonder puntje in mijn eigen mailbox terecht. Zelfs met meerdere puntjes lukt het. Is gewoon een bug in Gmail dus.
Neemt niet weg dat het adres zonder puntje nog wel zou kunnen bestaan en in gebruik kan zijn. Ik heb bijvoorbeeld wel eens mail ontvangen dat geen spam was.

inyellow

ik krijg nu dus dagelijks tientallen mailtjes binnen...

blokkeren helpt niet.... om de volgende reden:

Die persoon die mijn emailadres gebruikt meldt zich ook aan op andere social media en profielsites. Middels een shortlink naar facebook(tegenwoordig hebben heel veel sites dit), kan die persoon dus alle facebookgegevens laden naar zulke sites en kunnen ze zich hiermee 'aanmelden'

Contact opnemen met facebook gaat moeilijk, ik heb via allerlei 'meld'procedures dit aangekaart, ik krijg enkel de geautomatiseerde mailtjes als antwoord.

iemand suggesties?

inyellow

trouwens een screenie van de geautomatiseerde reply van facebook:

Afbeelding

oh en ik vond ook nog dit in de gmail FAQ

Afbeelding

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Even geprobeerd om een gmail account aan te maken met mijn naam, maar dan met een puntje erin, en ik kreeg deze melding:

Houd er rekening mee dat we punten en hoofdletters in gebruikersnamen negeren. Wilt u een andere naam proberen?

Dus een mail naar [email protected] is hetzelfde als [email protected]. Geen bug dus, maar "behaviour by design".

Gesloten