LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vipveiling.nl

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Tilburg88

vipveiling.nl

Ongelezen bericht door Tilburg88 »

Op aanraden van mijn neef (goede ervaringen) ben ik begonnen met centveilingen op www.vipveiling.nl. Na wat research kon ik niks negatiefs vinden over deze site, en ik besloot er dus te gaan spelen. Na een paar keer niet gewonnen te hebben, eindelijk prijs! Ik kon me geluk niet op, ik had een iPhone 4S gewonnen, hier netjes de extra kosten (verzendkosten/administratiekosten) voor betaald. Uiteindelijk kreeg ik een mail met het verzoek een kopie van me ID toe te sturen en een document waar me adres gegevens opstaan, zodat ze de iPhone op konden sturen. Mijn neef moest dit ook doen bij zijn eerst gewonnen product. Hij heeft sindsdien al meerdere artikelen gewonnen en heeft altijd netjes alles geleverd gehad.

Na een paar dagen kreeg ik eindelijk een bevestiging dat de documenten gecontroleerd zouden worden en dat de iPhone binnen een paar dagen verzonden zou worden. Maar niets was minder waar, toen ik op de site wou inloggen was me account verdwenen en kon ik ook mijn paswoord niet opvragen, omdat mijn email niet bekend was in het systeem.

Na nu ondertussen al tien mails gestuurd te hebben naar verschillende e-mailadressen (klantenservice, support, info) heb ik nog steeds geen een reactie gehad op vragen over me geblokkeerde/verdwenen account en natuurlijk me gewonnen iPhone 4S. Ik zit nu al 2 weken op reactie te wachten maar helemaal niks van hun kant. En dat terwijl ze schijnbaar normaal binnen 24 uur reageren (staat ook op de site).

Iemand anders hier ook ervaring mee, of enig idee wat voor verdere stappen ik kan ondernemen?

Guardian72
Contacteer:

Re: vipveiling.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Tilburg88 schreef:Op aanraden van mijn neef (goede ervaringen) ben ik begonnen met centveilingen op http://www.vipveiling.nl. Na wat research kon ik niks negatiefs vinden over deze site, en ik besloot er dus te gaan spelen. Na een paar keer niet gewonnen te hebben, eindelijk prijs! Ik kon me geluk niet op, ik had een iPhone 4S gewonnen, hier netjes de extra kosten (verzendkosten/administratiekosten) voor betaald. Uiteindelijk kreeg ik een mail met het verzoek een kopie van me ID toe te sturen en een document waar me adres gegevens opstaan, zodat ze de iPhone op konden sturen. Mijn neef moest dit ook doen bij zijn eerst gewonnen product. Hij heeft sindsdien al meerdere artikelen gewonnen en heeft altijd netjes alles geleverd gehad.

Na een paar dagen kreeg ik eindelijk een bevestiging dat de documenten gecontroleerd zouden worden en dat de iPhone binnen een paar dagen verzonden zou worden. Maar niets was minder waar, toen ik op de site wou inloggen was me account verdwenen en kon ik ook mijn paswoord niet opvragen, omdat mijn email niet bekend was in het systeem.

Na nu ondertussen al tien mails gestuurd te hebben naar verschillende e-mailadressen (klantenservice, support, info) heb ik nog steeds geen een reactie gehad op vragen over me geblokkeerde/verdwenen account en natuurlijk me gewonnen iPhone 4S. Ik zit nu al 2 weken op reactie te wachten maar helemaal niks van hun kant. En dat terwijl ze schijnbaar normaal binnen 24 uur reageren (staat ook op de site).

Iemand anders hier ook ervaring mee, of enig idee wat voor verdere stappen ik kan ondernemen?
Behalve dat ik die centenveilingen voor geen meter vertrouw...
Als je een bevestiging hebt, dan deze uitprinten en een aangetekende brief sturen aan dit 'bedrijf' waarin je kort (en zakelijk) je verhaal verteld.
Meld daarbij dat je de gevraagde details hebt opgestuurd (kopie ID - waarom hebben ze dat nodig) - en dat je binnen 14 dagen de betaalde iPhone wenst te ontvangen.

Waar ik me een beetje zorgen over zou maken - dit 'bedrijf' heeft dus nu een kopie van jouw ID, en zou daar misbruik van kunnen maken. (Lening aangaan met jouw gegevens bijvoorbeeld... om maar een extreem voorbeeld van te noemen)

Als ik de WHOIS info bekijk:

Domeinnaam vipveiling.nl
Status actief
Houder Jason Cheng
Administratieve contactpersoon [email protected]
Registrar Gandi - Frankrijk

Datum registratie 2010-05-19

Dan is dat wel erg anoniem allemaal. Geen adres van de eigenaar / het bedrijf achter de veiling, maar alleen van de registrerende partij.

Kijk ik hier:
http://www.vipveiling.nl/Wie-Zijn-Wij
Dan zijn ze in Engeland gevestigd. Wel staan er meerdere email adressen... probeer ze allemaal!

Als je zoekt op de 'eigenaar' - Sophora Media - zie je via google dat ze betrokken zijn bij heel veel veilingen - ook van de misleiders 'Swoggi' bijvoorbeeld.

Conclusie - niet betrouwbaar - overweeg om stappen te nemen om je identiteit te beveiligen (Ik zou zelf zo 1-2-3 niet weten wat je allemaal kan doen, mogelijk weten anderen dat wel).
Daarnaast - ik weet niet hoeveel geld je totaal betaald hebt, maar beschouw dat maar als leergeld.
Kans is zeer klein dat je ooit nog iets terugkrijgt.

Dave1234567890

Re: vipveiling.nl

Ongelezen bericht door Dave1234567890 »

Beste Tilburg88,

hoe is het 'afgelopen' met jouw zaak waarbij je een iPhone hebt gewonnen maar deze nooit hebt ontvangen? Vreemd dat je neef wel z'n producten heeft gekregen en dat het bij jou zo lang duurt/heeft moeten duren.

Voordat ik wellicht een poging waag op die vip veiling hoor ik graag van je.

Groet

Dave

Gesloten