| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vissende banken?
Vissende banken?
Sinds enige tijd krijg ik e-mails van "banken" die mij vragen in te loggen met een meegestuurde link, om mijn gegevens te controleren. Nu betreft het voor mij volkomen onbekende banken, nl Fifth Thirth Bank en Volksbanken Raiffeisenbank. Deze berichtjes verwijder ik terstond, maar vooral de eerst genoemde is heel hardnekkig, en stuurt het verzoek dagelijks (met wel steeds een andere afzender!!??!!) Is er een instantie of zo waar je dit soort praktijken kunt melden? Het moet toch mogelijk zijn de verzenders op te sporen aan de hand van bv het IP-adres uit de mail?
-
rweelden22
Re: Vissende banken?
ga hier niet op in er is vande week nog door de rabobank gezegt dat men hier voor uit moet kijken verwijder het bericht gelijk
dit kon\mt denk ik af van mensen uit amsterdam en negeria van daan dus pas op ga er niet op in
dit kon\mt denk ik af van mensen uit amsterdam en negeria van daan dus pas op ga er niet op in
Re: Vissende banken?
Een (echte) bank zal nooit op deze wijze naar gegevens van bankpassen e.d. vragen omdat zij daar uiteraard zelf al over beschikken. Nooit op ingaan!