Bij het afsluiten van een alles-in-1 glasvezelabonnement is door mij aangegeven gebruik te willen maken van de overstapservice en nummerbehoud te willen. Nummer wordt ook zakelijk gebruikt, is dus belangrijk. Alles goed doorgegeven aan Vodafone, heb ook bevestiging hiervan ontvangen per email.
Nu blijkt dat Vodafone de overstapservice heeft gestopt, contractnr. zou niet kloppen??, en ook nummerbehoud kan dus nu niet, dat moet de nieuwe provider aanvragen.
Vodafone heeft mij hiervan niet op de hoogte gesteld, bv door even te bellen. Op mijn vraag waarom niet gaf de medewerker Alan het antwoord dat daar niet aan te beginnen was.
Ik heb mij gehouden aan de bepalingen in het contract, Vodafone niet en daarom ben ik, volgens juridisch ingewonnen advies niet meer gehouden aan het contract. Momenteel ben ik nog niet van het contract af en schakel ik morgen juridische hulp in.
Ergste is wel behandeling bij de klantenservice, medewerkers zijn onvriendelijk, tonen geen interesse of begrip en reageren soms rondom dom. " O wordt het telefoonnummer ook zakelijk gebruikt? Nou ja, is toch niet erg"aldus een medewerker.
Zijn er meer mensen met slechte service-ervaringen? Wellicht kunnen we dan iets veranderen aan deze ergenissen en gaat Vodafone zijn verplichtingen nakomen.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone thuis
Re: Vodafone thuis
Vreemd, bij zakelijk overstappen zijn dit soort dingen normaliter gewoon goed geregeld, aangezien ze het belang van een vast nummer, en het meenemen ervan, wel snappen. Maar de naam "vodafone thuis" doet me vermoedden dat het hier een consumentenproduct betreft, en dan is het natuurlijk een ander verhaal.yvonne213leek schreef:Bij het afsluiten van een alles-in-1 glasvezelabonnement is door mij aangegeven gebruik te willen maken van de overstapservice en nummerbehoud te willen. Nummer wordt ook zakelijk gebruikt, is dus belangrijk. Alles goed doorgegeven aan Vodafone, heb ook bevestiging hiervan ontvangen per email.
Nu blijkt dat Vodafone de overstapservice heeft gestopt, contractnr. zou niet kloppen??, en ook nummerbehoud kan dus nu niet, dat moet de nieuwe provider aanvragen.
Vodafone heeft mij hiervan niet op de hoogte gesteld, bv door even te bellen. Op mijn vraag waarom niet gaf de medewerker Alan het antwoord dat daar niet aan te beginnen was.
Ik heb mij gehouden aan de bepalingen in het contract, Vodafone niet en daarom ben ik, volgens juridisch ingewonnen advies niet meer gehouden aan het contract. Momenteel ben ik nog niet van het contract af en schakel ik morgen juridische hulp in.
Ergste is wel behandeling bij de klantenservice, medewerkers zijn onvriendelijk, tonen geen interesse of begrip en reageren soms rondom dom. " O wordt het telefoonnummer ook zakelijk gebruikt? Nou ja, is toch niet erg"aldus een medewerker.
Zijn er meer mensen met slechte service-ervaringen? Wellicht kunnen we dan iets veranderen aan deze ergenissen en gaat Vodafone zijn verplichtingen nakomen.
Contractnummers kunnen bij andere providers een ander format hebben. KPN bijvoorbeeld heeft een ander soort contractnummer dan UPC. En omdat het met de hand ingevoerd moet worden zijn er bepaalde medewerkers die het soms gewoon fout doen, fout begrijpen of fout lezen. Dan krijg je dit. Geen nood, je kunt zelf ook opzeggen. Per datum als je contractvrij bent, en anders per eerstmogelijke einddatum contract.
Je telefoonnummer behouden is nog veel eenvoudiger. Als je over bent vraag je dat gewoon nog een keer aan, maar dan nadrukkelijk zònder wettelijke bedenktijd. Of via een escalatieteam zodat het een dag later al geregeld kan zijn. Allemaal mogelijk.
Maar mijn ervaring met Vodafone is erbarmelijk. Ik heb nog nooit een normaal gesprek kunnen voeren met Vodafone medewerkers. Via de mail loopt het altijd uit op ruzie. Die medewerkers kunnen nu echt HELEMAAL niets. Er is geen Klantenservice. alleen Klantenpesterij
Je telefoonnummer behouden is nog veel eenvoudiger. Als je over bent vraag je dat gewoon nog een keer aan, maar dan nadrukkelijk zònder wettelijke bedenktijd. Of via een escalatieteam zodat het een dag later al geregeld kan zijn. Allemaal mogelijk.
Maar mijn ervaring met Vodafone is erbarmelijk. Ik heb nog nooit een normaal gesprek kunnen voeren met Vodafone medewerkers. Via de mail loopt het altijd uit op ruzie. Die medewerkers kunnen nu echt HELEMAAL niets. Er is geen Klantenservice. alleen Klantenpesterij
-
yvonne213leek
Slecht bedrijf is Vodafone. Gisteren belde er een aardige medewerker van de klantenservice op (naam is mij bekend) en hij gaf mij geheel gelijk. Hij gaf toe dat Vodafone het niet goed had gedaan. Hij gaf aan een bericht aan de klachtenafdeling in het dossier te zetten, kon wel eens helpen.
Jaja, vandaag een bericht van de klachtenafdeling gehad. Ik was verantwoordelijk voor het correct door geven van de gegevens en dus konden zij er niets aan doen. Geen compensatie, gevalletje jammer dan.
Weer teruggeschreven natuurlijk, ik heb de gegevens absoluut goed doorgegeven. Vanmiddag start ik de juridische procedure, ik verdom het Vodafone in mijn huis nog toe te laten.
Wat ik nou niet snap is dat Vodafone klantvriendelijkheid en behoud klanten (heb immers ook nog 2 telefoonabonnementen) niet belangrijk vinden! Ben bereid zeer ver te gaan om Vodafone te laten zien dat een groot bedrijf beslist niet alle macht heeft!
Jaja, vandaag een bericht van de klachtenafdeling gehad. Ik was verantwoordelijk voor het correct door geven van de gegevens en dus konden zij er niets aan doen. Geen compensatie, gevalletje jammer dan.
Weer teruggeschreven natuurlijk, ik heb de gegevens absoluut goed doorgegeven. Vanmiddag start ik de juridische procedure, ik verdom het Vodafone in mijn huis nog toe te laten.
Wat ik nou niet snap is dat Vodafone klantvriendelijkheid en behoud klanten (heb immers ook nog 2 telefoonabonnementen) niet belangrijk vinden! Ben bereid zeer ver te gaan om Vodafone te laten zien dat een groot bedrijf beslist niet alle macht heeft!
Grappig en saillant detail: het is niet zozeer het bedrijf waar je last van hebt, het is de houding van de werknemers daar. Die laten alles maar op hun beloop gaan of houden zich strikt aan de regels met wat ze wel en niet mogen. Vreemd he?yvonne213leek schreef:..Ben bereid zeer ver te gaan om Vodafone te laten zien dat een groot bedrijf beslist niet alle macht heeft!
-
yvonne213leek
En Vodafone blundert maar door! Vandaag zou mijn oude telefoonnummer overgezet worden, ik heb gewacht tot 18.00 uur, je moet zo'n bedrijf wel de kans geven iets goed te doen. En ja hoor, mijn telefoon deed het niet, ik heb alle trucjes geprobeerd en toen maar met mijn mobiel (grappig is ook Vodafone) de klantenservice gebeld. Antwoord" ja mevrouw het is heel vervelend en ik begrijp dat het naar is maar er is iets mis gegaan" Tja, dat kan (haha) maar dan losse jullie dat maar op was mijn reactie. En dat was dan weer heul moeilijk, het kan wel 5 werkdagen duren eer de fout hersteld is en ik kan bellen. Wat??? Dat is tot 2 januari 2014.
De klantenservice is totaal niet klantvriendelijk, ze leen een script en roepen 10x sorry maar echte actie of hulp?
Ik ben het zo verschrikkelijk zat. Ze stapelen fout op fout, geven uiteindelijk de fout toe en willen de dubbele kosten wel betalen maar maken nu weer deze fout. Pffff, Vodafone heeft aan mij een goede anti-ambassadeur inmiddels. Kent iemand dit probleem?
De klantenservice is totaal niet klantvriendelijk, ze leen een script en roepen 10x sorry maar echte actie of hulp?
Ik ben het zo verschrikkelijk zat. Ze stapelen fout op fout, geven uiteindelijk de fout toe en willen de dubbele kosten wel betalen maar maken nu weer deze fout. Pffff, Vodafone heeft aan mij een goede anti-ambassadeur inmiddels. Kent iemand dit probleem?
Ja ik ken dit probleem. Ook glasvezel van Vodafone genomen met overstap service zelfde mailtje gehad over ontbrekende informatie dus alles zelf opzeggen. Heb ik gedaan maar nu zit ik bijna 4 maanden met dubbele kosten en Vodafone wil niet tegemoet komen en ik weiger te betalen door hun fout zit ik nu met dubbele kosten terwijl ik hun werk heb gedaan maar ze houden voet bij stuk. Wil onder het contract uitkomen maar dat kan niet zegt Vodafone ja het kan wel maar dan moet ik de abonnements kosten van een heel jaar betalen. NIET DUS.
Maar wat moet ik nu doen en wat kan ik doen.
Please help.
Maar wat moet ik nu doen en wat kan ik doen.
Please help.