Dit is op twee manieren op te vatten: dat mindere providers zijn geëxcuseerd voor de steekjes die ze laten vallen, of dat je niet met meer de markt op moet dan je eigenlijk aan kan.Laten we in het rijtje extreem goede providers ook niet vergeten dat al deze providers het afgelopen jaar absoluut niets nieuws hebben geintroduceerd.
In het eerste geval schuif je het probleem af op de klant, in het tweede biedt je juist de kwaliteit. Wat heb je als klant aan een produkt met kinderziektes? Alleen maar dat je kan zeggen dat je het als eerste had?
Zo als je zelf al zegt gaat KPN, die een organisatie heeft die al telecommunicatie aanbiedt vanaf het moment dat de dokter telefoonnummer 12 had, bij nieuwe technologieën eerst een uitvoerige pilot aan waarin fouten worden geaccepteerd, voordat het wordt aangeboden op de markt. Ze zijn dan niet de eerste of de goedkoopste inderdaad. Maar het moet uit de lengte of breedte komen. Als je eerder of goedkoper bent, gaat dat ten koste van wat anders. En het is nog maar de vraag of dat anders niet eigenlijk het belangrijkste is.
En xs4all, tja, die begrijpen hoe het moet. Maar dat is ondermeer denk ik ook mogelijk doordat ze het klantenbestand hebben dat weet wat die wil.