| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Waarschuwing! Neem geen KPN abonnement! Lees en huiver!
-
andrederoode
Waarschuwing! Neem geen KPN abonnement! Lees en huiver!
Vrijdag 29 november 2009 KPN gebeld om InternetPlusBellen-Go op te zeggen. Ik wil naar een nieuwe provider (xs4all) overstappen.
Na zeer lange wachttijd eindelijk een medewerker aan de telefoon.
Hij vertelde mij dat ik mijn huidige abonnement met 1 maand opzegtermijn kon opzeggen, echter probeerde hij mij toch nog het InternetPusBellen-Extra te verkopen. Verder was hij erg 'gretig' om mij alvast een contract te laten aangaan met het argument 'U kunt er binnen 7 dagen toch zo weer vanaf'
Mijn reactie; Nee dat doe ik niet. Ik bel u wel terug als ik dat zou willen.
Na contact met xs4all (zonder wachttijd!) teruggebeld om mijn klantnummer op te vragen en mij opzegging voor het lopende abonnement door te geven.
De KPN medewerker *..* vertelde mij dat ik in het systeem stond met een nieuw contract, net ingegaan dus!!!! Zeer verontwaardigd, omdat ik mij opgelicht voelde, vroeg ik naar de naam van zijn collega die mij dit geintje had geflikt. Nee dus, dat wilde/mocht hij niet doorgeven. Overigens annuleren kon hij het ook niet, ik moest maar de brief met het contract afwachten en dan schriftelijk reageren.
Omdat ik met deze medewerker niet verder kwam, heb ik die zelfde middag opnieuw gebeld met de KPN. Uiteindelijk (zeer lange wachttijd , verschillende medewerkers die mij doorverbonden en me lang lieten wachten, kwam ik in contact met de afdeling opzeggingen. De mevrouw kon het inderdaad regelen zei ze. Ze zou het contract direct annuleren en mijn opzegging voor internetplusbellen op de 29e december laten ingaan.
OK, opgelucht het weekend in.
Dinsdag 1 december toch maar weer gebeld want bij de post, u raad het al, lag een nieuw contract persoonlijk ondertekend door de directeur klantcontact de heer Jacob Middeldorp.
Het contract was dus niet gecanceled! De medewerkster van vrijdagmiddag had kennelijk de gedachten al bij het weekend. Gelukkig trof ik het. Een vriendelijke, medewerkster van de afdeling opzeggingen, heeft alsnog het contract voor mij geannuleerd. (dacht ik)
Met excuses en de toezegging een schriftelijke bevestiging te sturen kon ik de telefoon neer leggen. Nooit gekregen dus!
Wel kreeg ik op 2 december een mailtje van de kpn van *..* waarin werd aangegeven dat mij klacht en opzegging was doorgegeven aan de desbetreffende afdeling.
Einde verhaal? Nee dus! Nu, 10 januari en heel veel telefoontjes en e-mails verder ben ik niets opgeschoten. Het contract is niet gecanceled. Men doet niets met al mijn mailtjes en de beloftes van de klantenservice via de telefoon zijn waardeloos gebleken.
Vanaf29 december 2009 heb ik nu een xs4all verbinding, xs4all heeft de overstap voor mij geregeld, maar de KPN blijft mij nota's sturen en zegt dat het contract nog steeds bestaat.
Deze week kwam er een mail waarin men eindelijk aangaf het abonnement te kunnen beeindigen. Wel moest ik even aangeven of ik dit wel echt wilde (!)
Een paar dagen later kreeg ik een nota van meer dan 500 euro wegens contractbreuk en even later doodleuk ook weer een nieuwe voorschotnota. Nota bene voor een abonnement dat ik nooit ben aangegaan.
De KPN als bedrijf? Niet mee in zee gaan, je komt er nooit meer van af!
De klantenservice? Een regelrechte ramp!
U bent gewaarschuwd!
Na zeer lange wachttijd eindelijk een medewerker aan de telefoon.
Hij vertelde mij dat ik mijn huidige abonnement met 1 maand opzegtermijn kon opzeggen, echter probeerde hij mij toch nog het InternetPusBellen-Extra te verkopen. Verder was hij erg 'gretig' om mij alvast een contract te laten aangaan met het argument 'U kunt er binnen 7 dagen toch zo weer vanaf'
Mijn reactie; Nee dat doe ik niet. Ik bel u wel terug als ik dat zou willen.
Na contact met xs4all (zonder wachttijd!) teruggebeld om mijn klantnummer op te vragen en mij opzegging voor het lopende abonnement door te geven.
De KPN medewerker *..* vertelde mij dat ik in het systeem stond met een nieuw contract, net ingegaan dus!!!! Zeer verontwaardigd, omdat ik mij opgelicht voelde, vroeg ik naar de naam van zijn collega die mij dit geintje had geflikt. Nee dus, dat wilde/mocht hij niet doorgeven. Overigens annuleren kon hij het ook niet, ik moest maar de brief met het contract afwachten en dan schriftelijk reageren.
Omdat ik met deze medewerker niet verder kwam, heb ik die zelfde middag opnieuw gebeld met de KPN. Uiteindelijk (zeer lange wachttijd , verschillende medewerkers die mij doorverbonden en me lang lieten wachten, kwam ik in contact met de afdeling opzeggingen. De mevrouw kon het inderdaad regelen zei ze. Ze zou het contract direct annuleren en mijn opzegging voor internetplusbellen op de 29e december laten ingaan.
OK, opgelucht het weekend in.
Dinsdag 1 december toch maar weer gebeld want bij de post, u raad het al, lag een nieuw contract persoonlijk ondertekend door de directeur klantcontact de heer Jacob Middeldorp.
Het contract was dus niet gecanceled! De medewerkster van vrijdagmiddag had kennelijk de gedachten al bij het weekend. Gelukkig trof ik het. Een vriendelijke, medewerkster van de afdeling opzeggingen, heeft alsnog het contract voor mij geannuleerd. (dacht ik)
Met excuses en de toezegging een schriftelijke bevestiging te sturen kon ik de telefoon neer leggen. Nooit gekregen dus!
Wel kreeg ik op 2 december een mailtje van de kpn van *..* waarin werd aangegeven dat mij klacht en opzegging was doorgegeven aan de desbetreffende afdeling.
Einde verhaal? Nee dus! Nu, 10 januari en heel veel telefoontjes en e-mails verder ben ik niets opgeschoten. Het contract is niet gecanceled. Men doet niets met al mijn mailtjes en de beloftes van de klantenservice via de telefoon zijn waardeloos gebleken.
Vanaf29 december 2009 heb ik nu een xs4all verbinding, xs4all heeft de overstap voor mij geregeld, maar de KPN blijft mij nota's sturen en zegt dat het contract nog steeds bestaat.
Deze week kwam er een mail waarin men eindelijk aangaf het abonnement te kunnen beeindigen. Wel moest ik even aangeven of ik dit wel echt wilde (!)
Een paar dagen later kreeg ik een nota van meer dan 500 euro wegens contractbreuk en even later doodleuk ook weer een nieuwe voorschotnota. Nota bene voor een abonnement dat ik nooit ben aangegaan.
De KPN als bedrijf? Niet mee in zee gaan, je komt er nooit meer van af!
De klantenservice? Een regelrechte ramp!
U bent gewaarschuwd!
Re: Waarschuwing! Neem geen KPN abonnement! Lees en huiver!
Indien er een lopend contract is kan je dit soort rekeningen verwachten, altijd eerst controleren of lopende contracten zijn beeïndigd, waarna per maand kan worden opgezegd.Een paar dagen later kreeg ik een nota van meer dan 500 euro wegens contractbreuk
Waarom die niet meteen de overstap laten regelen, had je een hoop ellende en ergernis bespaart.xs4all heeft de overstap voor mij geregeld,
Is trouwens de meest gangbare weg om als je wil overstappen de nieuwe provider alles te laten regelen.
-
andrederoode
Citaat:
Een paar dagen later kreeg ik een nota van meer dan 500 euro wegens contractbreuk
Indien er een lopend contract is kan je dit soort rekeningen verwachten, altijd eerst controleren of lopende contracten zijn beeïndigd, waarna per maand kan worden opgezegd.
Antwoord; Klopt, maar ik heb dat contract dus de 29e november 2009 al opgezegd. Mijn oude contract was al lang beeïndigd (internetplusbellen-go) en kon dus per maand worden opgezegd. Het nieuwe contract internetplusbellen-extra is zonder mijn toestemming op de 29 november tot stand gekomen, doordat de desbetreffende kpn medewerker 'op het verkeerde knopje drukte' (lezing van zijn collega) en overigens binnen de wettelijke termijn van 7 dagen door mij schriftelijk en per telefoon opgezegd, wat eigenlijk niet nodig was, ik heb geen nieuw contract afgesloten! Terugzetten naar internetplusbellen -go was echter niet mogelijk, dat abonnement bestond niet meer bij de kpn en daar begon de ellende. Nadenken doet men niet bij de kpn. het is de vraag of ze dat kunnen.
Citaat:
xs4all heeft de overstap voor mij geregeld,
Waarom die niet meteen de overstap laten regelen, had je een hoop ellende en ergernis bespaart.
Is trouwens de meest gangbare weg om als je wil overstappen de nieuwe provider alles te laten regelen.
Antwoord; Heb ik ook afgesproken met xs4all . Ook al op 29 november 2009
en is correct uitgevoerd. De 28 dec. heeft de kpn mijn lopende verbinding stop gezet en de 29e december kwam mijn nieuwe verbinding met xs4all tot stand. Technisch lijkt het allemaal te kloppen, maar administratief is het een puinhoop bij de kpn. Dus alles laten regelen door je nieuwe provider is beslist geen garantie op een soepele overstap. Vandaar mijn waarschuwing.
Een paar dagen later kreeg ik een nota van meer dan 500 euro wegens contractbreuk
Indien er een lopend contract is kan je dit soort rekeningen verwachten, altijd eerst controleren of lopende contracten zijn beeïndigd, waarna per maand kan worden opgezegd.
Antwoord; Klopt, maar ik heb dat contract dus de 29e november 2009 al opgezegd. Mijn oude contract was al lang beeïndigd (internetplusbellen-go) en kon dus per maand worden opgezegd. Het nieuwe contract internetplusbellen-extra is zonder mijn toestemming op de 29 november tot stand gekomen, doordat de desbetreffende kpn medewerker 'op het verkeerde knopje drukte' (lezing van zijn collega) en overigens binnen de wettelijke termijn van 7 dagen door mij schriftelijk en per telefoon opgezegd, wat eigenlijk niet nodig was, ik heb geen nieuw contract afgesloten! Terugzetten naar internetplusbellen -go was echter niet mogelijk, dat abonnement bestond niet meer bij de kpn en daar begon de ellende. Nadenken doet men niet bij de kpn. het is de vraag of ze dat kunnen.
Citaat:
xs4all heeft de overstap voor mij geregeld,
Waarom die niet meteen de overstap laten regelen, had je een hoop ellende en ergernis bespaart.
Antwoord; Heb ik ook afgesproken met xs4all . Ook al op 29 november 2009
en is correct uitgevoerd. De 28 dec. heeft de kpn mijn lopende verbinding stop gezet en de 29e december kwam mijn nieuwe verbinding met xs4all tot stand. Technisch lijkt het allemaal te kloppen, maar administratief is het een puinhoop bij de kpn. Dus alles laten regelen door je nieuwe provider is beslist geen garantie op een soepele overstap. Vandaar mijn waarschuwing.
Wat ik in het hele verhaal mis is een schriftelijke opzegging. Al die bedrijven zeggen wel dat je via de telefoon kunt opzeggen, maar als het puntje bij het paaltje komt en je komt in dit soort situaties terecht is zo'n telefonische opzegging niets waard. Je kunt het namelijk niet bewijzen. Daarom altijd schriftelijk opzeggen, dan heb je meteen documentatie dat het ook gebeurd is.
-
witte angora
Niet alleen schriftelijk, maar ook nog aangetekend versturen. Aangekend opzeggen is niet verplicht, maar het is de enige manier om zeker te weten dat de brief is aangekomen.
Daarbij komt: wat in een brief staat is duidelijk, het bedrijf in kwestie kan niet zeggen dat ze zich vergissen, op verkeerde knopjes drukken of weet ik wat. Dat is allemaal hun probleem en verantwoording. Opzegging is opzegging.
Het kost 7 euro, maar het kan zoveel ellende besparen, niet alleen bij KPN.
Daarbij komt: wat in een brief staat is duidelijk, het bedrijf in kwestie kan niet zeggen dat ze zich vergissen, op verkeerde knopjes drukken of weet ik wat. Dat is allemaal hun probleem en verantwoording. Opzegging is opzegging.
Het kost 7 euro, maar het kan zoveel ellende besparen, niet alleen bij KPN.
-
Bob Schurkjens
Je kan online een geschil indienen tegen KPN bij http://www.sgc.nl / telecommunicatie. KPN moet aan de hand van het voicelog kunnen bewijzen dat je de overeenkomst bent aangegaan en dat kan KPN helemaal niet. Even de lap tekst die je hierboven hebt neergezet kopiëren en plakken in je geschil. Een paar dagen daarna de acceptgiro van 25 euro betalen aan SGC (geld krijg je terug bij gelijk). Fluitje van een cent. Ik heb destijds ook een geschil met KPN op deze wijze opgelost. Nog voordat het tot behandeling van geschil kwam werd ik opgebeld door KPN om te schikken. Vorder in je geschil een onkostenvergoeding (in mijn "lichte" geval vorderde ik 50 euro. In jouw zware geval zou ik er 100 van maken). Als KPN je belt voor een schikking, ga daar dan alleen mee akkoord als KPN bereid is je geschillengeld à 25 euro te vergoeden + je geëiste onkostenvergoeding. In mijn geval deed KPN dat braaf in de wetenschap dat ze voor de Geschillencommissie toch op hun bek gaan. En alle kosten inclusief jouw geschillengeld door KPN betaald moet worden. Bij gelijk consument is de procedure namelijk gratis en moet de tegenpartij het geschillengeld van de consument vergoeden. Zo pak je ze terug!
-
andrederoode
citaat; Je kan online een geschil indienen tegen KPN bij http://www.sgc.nl / telecommunicatie. Even de lap tekst die je hierboven hebt neergezet kopiëren en plakken in je geschil. Fluitje van een cent.
Kijk daar heb ik wat aan! Bedankt voor de tip. Ik heb in ieder geval een een 'hard bewijs' e-mailtje van de kpn dd 2 december, dus binnen de 7 dagen afkoelingsperiode, waarin de ontvangst van mijn klacht en opzegging wordt bevestigd.
Overigens is de hele correspondentie (een forse bult!) aangetekend naar Jacob Middelkoop, de directeur klantcontact, gegaan. Maar of dat helpt ......
Kijk daar heb ik wat aan! Bedankt voor de tip. Ik heb in ieder geval een een 'hard bewijs' e-mailtje van de kpn dd 2 december, dus binnen de 7 dagen afkoelingsperiode, waarin de ontvangst van mijn klacht en opzegging wordt bevestigd.
Overigens is de hele correspondentie (een forse bult!) aangetekend naar Jacob Middelkoop, de directeur klantcontact, gegaan. Maar of dat helpt ......
-
andrederoode
citaat; Van wie denk je dat xs4all is?
Ja, ik weet het, van de KPN
Er is echter een wereld van verschil op alle fronten. XS4ALL is niet voor niets uitgeroepen tot de beste provider van Nederland.
Ja, ik weet het, van de KPN
Er is echter een wereld van verschil op alle fronten. XS4ALL is niet voor niets uitgeroepen tot de beste provider van Nederland.
-
witte angora
Alice? Is dat niet iets met de Efteling? of iets met een wonderland ofzo?
Tele2? Ja, héhéhé die ken ik wel.
Tele2? Ja, héhéhé die ken ik wel.
-
kopermoleen
Het is prachtig dat er ASDL bestaat, wat nog mooier is dat er alles in 1 van de kabelaars bestaat.
-
andrederoode
Een wonder is geschied!
Niet dat er is toegegeven dat mij op onrechtmatige wijze een abonnement in de maag is gesplitst, maar KPN zelf heeft nu zelf het abonnement beeindigd in haar onmetelijke wijsheid.
Ik zou de waarschuwing dan ook willen veranderen in;
Waarschuwing! KPN laat u niet zo maar gaan. Lees en huiver!
Niet dat er is toegegeven dat mij op onrechtmatige wijze een abonnement in de maag is gesplitst, maar KPN zelf heeft nu zelf het abonnement beeindigd in haar onmetelijke wijsheid.
andrederoode schreef:Een wonder is geschied!
Er geschiedt geen wonder ADR, gewoon een normale administratieve afhandeling, geduld voor je gaat kwaken
-
andrederoode
Citaat; Er geschiedt geen wonder ADR, gewoon een normale administratieve afhandeling, geduld voor je gaat kwaken
Met alle respect maar je opmerking is onzin. Lees eerst het verhaal een goed door alvorens je in de discussie te mengen.
Als ik een ding geleerd heb is het wel dat je bij de KPN met geduld niets bereikt.
Met alle respect maar je opmerking is onzin. Lees eerst het verhaal een goed door alvorens je in de discussie te mengen.
Als ik een ding geleerd heb is het wel dat je bij de KPN met geduld niets bereikt.
-
witte angora
Ik had het al koud zat toen zaterdag de stroom uitviel, hoef niet nog een keer te huiveren hoorLees en huiver
Ach, fouten worden overal gemaakt, zelfs bij KPN, maar ik heb niet het idee dat KPN doelbewust de boel zit te flessen.
Zelf heb ik glasvezel voor TV en internet, telefoon doe ik met SIM-only, dit alles bevalt mij uitstekend.
Geen klachten, alleen laatst wat problemen met de TV, is keurig en snel opgelost. Kreeg een nieuwe mediabox of wat het dan ook was.
Ook bij het aansluiten van internet deze zomer was er even een probleempje, de monteur kwam na een dag of twee meen ik, en het probleem was heel snel opgelost. Er zat ergens een verkeerd element in het kastje in de meterkast.
andrederoode schreef:Citaat; Er geschiedt geen wonder ADR, gewoon een normale administratieve afhandeling, geduld voor je gaat kwaken
Geduld is een schone zaak, geldt voor alle internet providers.
In Brabant is het fenomeen OBN actief, welke erin slagen de mails 2 weken niet verstuurd te krijgen met als excuus. klein foutje
Dat is niets, Alice is hier het beste is, 6 weken geen mails verzenden EN ontvangen, prima stukje afzet van eenvoudige domme consumentjeswerk.