LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wanadoo abonnement
Wanadoo abonnement
wie weet hoe dit zit?
Ik heb in 2003 een adsl aansluiting bij Wanadoo en wilde dit jaar overgaan naar een andere provider, kom ik tot mijn verbazing erachter dat ik mijn contract niet eerder kan opzeggen dan volgend jaar juli omdat Wanadoo even de contract periode verlengt heeft naar een jaar i.p.v. de destijds afgesproken periode van 1 jaar met daarna de mogelijkheid per maand op te kunnen zeggen.
ik heb gebeld hoe dit zat en blijkt dat ze dit per e-mail aan alle mensen hebben medegedeeld en dat je destijds daarop kon reageren.
Hier was ik het niet mee eens aangezien ik me er niet van bewust was dat deze e-mail verstuurd was en niet alle mail wanadoo lees en waarschijnlijk als junkmail heb verwijdert.
Ik ben het hier niet mee eens aangezien ik destijds een contract aan gegaan ben en dat dit zomaar gewijzigd wordt per e-mail.
Ze verwachten van mij dat ik alles schriftelijk doe en per post toezend.
Ik wil gewoon mijn contract opzeggen zoals destijds afgesproken.
Balen op 2 manieren omdat ik gewoon geen nieuwe provider kan nemen todat Wanadoo de adsl lijn vrij geeft en ik zit nog een klein jaar aan deze mensen vast.
Alvast bedankt.
Ik heb in 2003 een adsl aansluiting bij Wanadoo en wilde dit jaar overgaan naar een andere provider, kom ik tot mijn verbazing erachter dat ik mijn contract niet eerder kan opzeggen dan volgend jaar juli omdat Wanadoo even de contract periode verlengt heeft naar een jaar i.p.v. de destijds afgesproken periode van 1 jaar met daarna de mogelijkheid per maand op te kunnen zeggen.
ik heb gebeld hoe dit zat en blijkt dat ze dit per e-mail aan alle mensen hebben medegedeeld en dat je destijds daarop kon reageren.
Hier was ik het niet mee eens aangezien ik me er niet van bewust was dat deze e-mail verstuurd was en niet alle mail wanadoo lees en waarschijnlijk als junkmail heb verwijdert.
Ik ben het hier niet mee eens aangezien ik destijds een contract aan gegaan ben en dat dit zomaar gewijzigd wordt per e-mail.
Ze verwachten van mij dat ik alles schriftelijk doe en per post toezend.
Ik wil gewoon mijn contract opzeggen zoals destijds afgesproken.
Balen op 2 manieren omdat ik gewoon geen nieuwe provider kan nemen todat Wanadoo de adsl lijn vrij geeft en ik zit nog een klein jaar aan deze mensen vast.
Alvast bedankt.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 19 sep 2005 09:24
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 28 jul 2005 22:54
Re: Wanadoo abonnement
Misschien heb je iets aan deze link, doe er je voordeel mee.
Wanadoo voorwaarden
Groet
Wanadoo voorwaarden
Groet
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 28 jul 2005 22:54
Re: Wanadoo abonnement
Thks Uncle Willy,
Ik heb uiteraard de algemene voorwaarden gelezen maar baal er gewoon van dat er gemeld wordt dat het schriftelijk of electronisch gemeld wordt en dat wij weer de verantwoordelijke zijn.
Als je een contract aangaat moet dit allemaal schriftelijk, maar zodra er wijzigingen doorgevoerd worden dan gaat het gewoon via een algemeen mailtje. Lees jij of wie dan ook elke mail die je binnen krijgt grondig door?
Nou ik niet en ik denk vele met mij.
Een wijziging van een jaar contract met opzegging per maand naar opzegtermijn van 1 jaar ,wat een wezelijk verschil is, mag best per briefpost doorgegeven worden, maar nee dat is onze verantwoordelijkheid.
Dit is dus waar ik van baal als consument trek je altijd an het kortste eind.
Nogmaals thks voor het meedenken.
Ik heb uiteraard de algemene voorwaarden gelezen maar baal er gewoon van dat er gemeld wordt dat het schriftelijk of electronisch gemeld wordt en dat wij weer de verantwoordelijke zijn.
Als je een contract aangaat moet dit allemaal schriftelijk, maar zodra er wijzigingen doorgevoerd worden dan gaat het gewoon via een algemeen mailtje. Lees jij of wie dan ook elke mail die je binnen krijgt grondig door?
Nou ik niet en ik denk vele met mij.
Een wijziging van een jaar contract met opzegging per maand naar opzegtermijn van 1 jaar ,wat een wezelijk verschil is, mag best per briefpost doorgegeven worden, maar nee dat is onze verantwoordelijkheid.
Dit is dus waar ik van baal als consument trek je altijd an het kortste eind.
Nogmaals thks voor het meedenken.
Re: Wanadoo abonnement
Hoi,
Zo heb ik ook een leuke. Werd opgebeld door KPN dat mijn abonnement afliep in augustus bij wanadoo. Of misschien internetplus wat voor mij was.
Ik zei dat ik me nog aan het orienteren was.
Direct daarna belde ik wanadoo om te checken of inderdaad mijn abonnement afliep. En dit werd door een medewerkster bevestigd.
Ik ging mij orienteren. Dacht aan kabel en aan kpn.
Besloot voor KPN te kiezen. Belde KPN en melde mij aan.
Alles werd genoteerd en in werking gesteld.
Hun zouden mijn abonnement bij wanadoo opgezeggen. Maar bel voor de zekerheid hun zelf ook maar om op te zeggen zei KPN.
Dus 5 min later (paar weken na mijn telefoontje aan wanadoo) bel ik Wanadoo om op te zeggen.
Maar dit kan dit zegt de medewerker mij. Ik zeg hoezo niet?
Uw abonnement loopt af in februari 2006.
Waarop ik melde dat ik pas nog contact had gehad en een medewerker mij vertelde dat het augustus 2005 was.
Dat was dan foute informatie volgens die medewerker want ik had in februari 2004 mijn sneldheid verminderd en dan gaat een nieuw jaarcontract in.
Dus helaas voor mij..ik kon pas opzeggen per 1 maart 2006.
Gelijk daarna KPN gebeld om mijn aanmelding te annuleren. Wat geen probleem was volgens hun.
1 of 2 weken later gaat de telefoon. Wanadoo aan de lijn.
Uw abonnement loopt af in augustus en we willen met u wat mogelijkheden doornemen.
Ik zeg..WAT?? Hij loopt af? Weet je dit zeker?
Pas liep hij af, toe weer niet, en nu weer wel?
Ze ging het nakijken, momentje, kwam terug, ja u heb gelijk. Het loopt af per 1 maart 2006.
Maar nu KPN. Na 2 weken kreeg ik contract in huis van mijn adsl aansluiting. Binnen 7 dagen te reageren om te annuleren.
De brief kwam aan 8 dagen na de datum op de brief.
Ik direct KPN gebeld en mijn verhaal gedaan dat dit direct na aanvraag al geannuleerd was. Oke...was dan niet goed doorgelopen. Momentje en na wat wachten kreeg ik te horen dat het geheel geannuleerd was nu.
Na een tijdje...de deurbel. TPG post met een pakketje. U raad al wat daar in zat. Het modum voor internetplus van KPN> NIet aangenomen dus. Dacht komt de boodschap wel door.
3 dagen erna, een brief van KPN met de sleutelkode voor het modem.
Ik weer naar kpn gebeld. Werd weer geannuleerd. Geregeld enz.
Afdeling zus en zo... Weet het allemaal niet meer.
Maar zou geannuleerd worden.
Toen tot mijn verbazing werd er geld afgeschreven van mijn rekening door KPN voor mijn abonnement. Offcourse storno door mij.
Gebeld weer met KPN en nu kreeg ik excuses en ze zouden alles herstellen zoals het was en dat er niks veranderd was bij Wanadoo.
Gaan we weer verder aan de Wanadoo kant. Ik kreeg een mailtje in augustus dat mijn gegevens waren aangepast> Gegevens aangepast?? IK weet van niets. Ik bellen met de helpdesk. Ja uw gegevens zijn aangepast.
Ook ineens snelheid van 800kb ipv 1600 kb waar ik voor betaalde. Contact opgenomen met Wanadoo. Mijn abonnement was op gezegd per 2 augustus, omdat ik was overgestap naar een andere provider.
Ik medegedeeld dat ik niet was overgestapt en niks had opgezegd.
(immers ik kon niet opzeggen was mij verteld)
Uiteindelijk werd mij verteld dat de snelheid aangepast zou worden. (door wanadoo en kpn) per 9 september.
En ja hoor 9 september zat ik weer op 1600 kb.
Ik dacht hehe...we zijn er. KPN heeft alles rechtgedraaid nu en we gaan weer op de oude voet verder tot 1 maart 2006 en dan zeg ik KPN en WANADOO op.
KPN omdat ze het woord annuleren niet kennen en Wanadoo voor de slecht info voorziening.
Tot ik ineens weer een mail krijg dat mijn aanvraag tot speedchange is ontvangen. Van 1600 kb naar 3200 kb.
Ik weer bellen naar Wanadoo. IK HEB NIKS AANGEVRAAGD!!!!!!
Ja mevrouw ik snap het niet. Ja ik snap dat ik terugwil naar 1600 kb..maar dit snap ik niet...hop zus hop zo....
En na een half uur. IK ga het regelen voor u mevrouw.
Na paar dagen brief van kpn...dat mijn aanvraag ook bij hun is binnen gekomen. En een brief van wanadoo dat mijn nieuwe snelheid er nu inmiddels is. 3200 kb.
Weer Wanadoo gebeld en het hele verhaal doorgenomen. Het zou teruggedraaid worden.
Heb hier nog geen bevestiging van gehad.
Wel heb ik deze gisteren 5 maanden voor de afloop van mijn contract deze opgezegd bij wanadoo middels een brief per fax en gevraagd om bevestiging.
En ergens ben ik bang dat ze straks starten met u kunt niet opzeggen want u heeft deze maand om snelheid verlaging gevraagd waardoor er weer een nieuw jaar ingaat.
Als dit zo is....ga ik compleet uit mijn dak.
Ik ben inmiddels hier goed zat mee.
Carla
Zo heb ik ook een leuke. Werd opgebeld door KPN dat mijn abonnement afliep in augustus bij wanadoo. Of misschien internetplus wat voor mij was.
Ik zei dat ik me nog aan het orienteren was.
Direct daarna belde ik wanadoo om te checken of inderdaad mijn abonnement afliep. En dit werd door een medewerkster bevestigd.
Ik ging mij orienteren. Dacht aan kabel en aan kpn.
Besloot voor KPN te kiezen. Belde KPN en melde mij aan.
Alles werd genoteerd en in werking gesteld.
Hun zouden mijn abonnement bij wanadoo opgezeggen. Maar bel voor de zekerheid hun zelf ook maar om op te zeggen zei KPN.
Dus 5 min later (paar weken na mijn telefoontje aan wanadoo) bel ik Wanadoo om op te zeggen.
Maar dit kan dit zegt de medewerker mij. Ik zeg hoezo niet?
Uw abonnement loopt af in februari 2006.
Waarop ik melde dat ik pas nog contact had gehad en een medewerker mij vertelde dat het augustus 2005 was.
Dat was dan foute informatie volgens die medewerker want ik had in februari 2004 mijn sneldheid verminderd en dan gaat een nieuw jaarcontract in.
Dus helaas voor mij..ik kon pas opzeggen per 1 maart 2006.
Gelijk daarna KPN gebeld om mijn aanmelding te annuleren. Wat geen probleem was volgens hun.
1 of 2 weken later gaat de telefoon. Wanadoo aan de lijn.
Uw abonnement loopt af in augustus en we willen met u wat mogelijkheden doornemen.
Ik zeg..WAT?? Hij loopt af? Weet je dit zeker?
Pas liep hij af, toe weer niet, en nu weer wel?
Ze ging het nakijken, momentje, kwam terug, ja u heb gelijk. Het loopt af per 1 maart 2006.
Maar nu KPN. Na 2 weken kreeg ik contract in huis van mijn adsl aansluiting. Binnen 7 dagen te reageren om te annuleren.
De brief kwam aan 8 dagen na de datum op de brief.
Ik direct KPN gebeld en mijn verhaal gedaan dat dit direct na aanvraag al geannuleerd was. Oke...was dan niet goed doorgelopen. Momentje en na wat wachten kreeg ik te horen dat het geheel geannuleerd was nu.
Na een tijdje...de deurbel. TPG post met een pakketje. U raad al wat daar in zat. Het modum voor internetplus van KPN> NIet aangenomen dus. Dacht komt de boodschap wel door.
3 dagen erna, een brief van KPN met de sleutelkode voor het modem.
Ik weer naar kpn gebeld. Werd weer geannuleerd. Geregeld enz.
Afdeling zus en zo... Weet het allemaal niet meer.
Maar zou geannuleerd worden.
Toen tot mijn verbazing werd er geld afgeschreven van mijn rekening door KPN voor mijn abonnement. Offcourse storno door mij.
Gebeld weer met KPN en nu kreeg ik excuses en ze zouden alles herstellen zoals het was en dat er niks veranderd was bij Wanadoo.
Gaan we weer verder aan de Wanadoo kant. Ik kreeg een mailtje in augustus dat mijn gegevens waren aangepast> Gegevens aangepast?? IK weet van niets. Ik bellen met de helpdesk. Ja uw gegevens zijn aangepast.
Ook ineens snelheid van 800kb ipv 1600 kb waar ik voor betaalde. Contact opgenomen met Wanadoo. Mijn abonnement was op gezegd per 2 augustus, omdat ik was overgestap naar een andere provider.
Ik medegedeeld dat ik niet was overgestapt en niks had opgezegd.
(immers ik kon niet opzeggen was mij verteld)
Uiteindelijk werd mij verteld dat de snelheid aangepast zou worden. (door wanadoo en kpn) per 9 september.
En ja hoor 9 september zat ik weer op 1600 kb.
Ik dacht hehe...we zijn er. KPN heeft alles rechtgedraaid nu en we gaan weer op de oude voet verder tot 1 maart 2006 en dan zeg ik KPN en WANADOO op.
KPN omdat ze het woord annuleren niet kennen en Wanadoo voor de slecht info voorziening.
Tot ik ineens weer een mail krijg dat mijn aanvraag tot speedchange is ontvangen. Van 1600 kb naar 3200 kb.
Ik weer bellen naar Wanadoo. IK HEB NIKS AANGEVRAAGD!!!!!!
Ja mevrouw ik snap het niet. Ja ik snap dat ik terugwil naar 1600 kb..maar dit snap ik niet...hop zus hop zo....
En na een half uur. IK ga het regelen voor u mevrouw.
Na paar dagen brief van kpn...dat mijn aanvraag ook bij hun is binnen gekomen. En een brief van wanadoo dat mijn nieuwe snelheid er nu inmiddels is. 3200 kb.
Weer Wanadoo gebeld en het hele verhaal doorgenomen. Het zou teruggedraaid worden.
Heb hier nog geen bevestiging van gehad.
Wel heb ik deze gisteren 5 maanden voor de afloop van mijn contract deze opgezegd bij wanadoo middels een brief per fax en gevraagd om bevestiging.
En ergens ben ik bang dat ze straks starten met u kunt niet opzeggen want u heeft deze maand om snelheid verlaging gevraagd waardoor er weer een nieuw jaar ingaat.
Als dit zo is....ga ik compleet uit mijn dak.
Ik ben inmiddels hier goed zat mee.
Carla
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 28 sep 2005 19:51
Re: Wanadoo abonnement
Hallo en opgelet!!
Voor slechte en meest onbeschofte '' NON-SERVICE" moet je bij de WANADOO HELPDESK zijn. ^x doorverbinden ( duur 20 minuten) a Eu 0,10 per minuut. Onbeschoft en als je vraagt of ze iets vriendelijker kunnen zijn, gooien ze de haak erop.
Opzeggen bij Wanadoo is een tijdrovende, kostbare en bloedruk-ergernis en hartkwaal verhogende bezigheid.
Het is vreselijk !!
u bent gewaarschuwd. Gan naar de KPN en regel zonodig bij e primafoon uw zaken. Er staat tenmisnte iemand je netjes te woord.
Wanadoo.......ijskoude douche voor ze
Voor slechte en meest onbeschofte '' NON-SERVICE" moet je bij de WANADOO HELPDESK zijn. ^x doorverbinden ( duur 20 minuten) a Eu 0,10 per minuut. Onbeschoft en als je vraagt of ze iets vriendelijker kunnen zijn, gooien ze de haak erop.
Opzeggen bij Wanadoo is een tijdrovende, kostbare en bloedruk-ergernis en hartkwaal verhogende bezigheid.
Het is vreselijk !!
u bent gewaarschuwd. Gan naar de KPN en regel zonodig bij e primafoon uw zaken. Er staat tenmisnte iemand je netjes te woord.
Wanadoo.......ijskoude douche voor ze
Re: Wanadoo abonnement
haha
nou bij kpn kennen ze het woord annuleren niet..
je annuleert iets, zie bovenstaand relaas, maar ze gaan gewoon door..
beloven opnieuw te annuleren, gaan door enz
schrijven geld af...enz..ook lange wachttijden alla 10 cent per min..
en nu een hoop gezeik bij wanadoo daardoor...
maar inderdaad ze zijn vriendelijker bij kpn dan bij wanadoo, maar verder...
nou bij kpn kennen ze het woord annuleren niet..
je annuleert iets, zie bovenstaand relaas, maar ze gaan gewoon door..
beloven opnieuw te annuleren, gaan door enz
schrijven geld af...enz..ook lange wachttijden alla 10 cent per min..
en nu een hoop gezeik bij wanadoo daardoor...
maar inderdaad ze zijn vriendelijker bij kpn dan bij wanadoo, maar verder...
Re: Wanadoo abonnement
Dat klopt niet, het wordt na een jaar automatisch met 1 jaar verlengd, tenzij je 2 maanden voor het verstrijken van je jaar telefonisch opzegt, en ook dan doet wanadoo moeilijk, ik heb er zelf ervaring meede destijds afgesproken periode van 1 jaar met daarna de mogelijkheid per maand op te kunnen zeggen.
Zijn er nog meer wanadoo gedupeerden hier, laat mij dat dan eens weten op mijn eigen site: http://www.rikmerle.com
Wanadoo lotgenoten