LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanadoo ADSL Direct annuleren?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Knockatee

Wanadoo ADSL Direct annuleren?

Ongelezen bericht door Knockatee »

Hoe kan ik van Wanadoo afkomen? Oftewel, hoe kan ik annuleren terwijl ze geen service kan geven op mijn adres?
Ongeveer 5 weken geleden hebben wij, telefonisch, aangemeld bij Wanadoo voor ADSL Direct. Toen werd ons verteld dat het ongeveer twee weken zou duren voordat alles rond was! Tot nu toe hebben wij enkel een brief (onvolledig) gekregen waarin stond (weer) "Dit kan 2 weken duren...." We hebben gemaild, gebeld maar ze regeren niet alleen om te zeggen dat wij niet kunnen annuleren? Wij hebben helemaal niets getekend en ook geen voorwaarden gekregen van hun.

Op de website van Wanadoo staat nu dat ADSL Direct helemaal niet beschikbaar op ons adres! Wij kunnen niet van Wanadoo af maar wij kunnen ook niet bij aan andere provider terecht.

Wie kan ons helpen? Wij willen helemaal niets meer met Wanadoo te maken. Bvd

Gast

Re: Wanadoo ADSL Direct annuleren?

Ongelezen bericht door Gast »

Misschien heb je iets aan de volgende link:

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=thema_ ... ema=279431

Misschien dat je je op dwaling kunt beroepen.

Je kunt altijd aanvoeren dat het evident is dat als zij een service niet kunnen leveren, je er niet voor gaat betalen. Een mogleijke automatische incasso waar zij om zullen gaan vragen, zul je nooit ondertekenen.

Stuur e.e.a. per fax op (dat kost nie tzoveel en je hebt een redelijk bewijs dat het dan is aangekomen). Stuur het ook nog per gewone brief op.

Groet,
Gijs

Gast

Natuurlijk niet die brief letterijk overnemen!

Gast

Ik lees toevallig net wat in de Consumentengids dat je zou kunnen helpen.

Samengevat:

Je hebt de aanvraag per telefoon gedaan. Als koper op afstand heb je dan een bedenktijd van 7 werkdagen ná ontvangst van alle gegevens ter zake.
Binnen die 7 dagen kun je zonder opgaaf van redenen van d eovereenkomst af.
Doe dit schriftelijk en aangetekend

Ik denk dat bovenstaande van toepassing kan zijn, als je nog niet alle papieren hebt gekregen.

Daarnaast heb je een afkoelingsperiode als de leverancier zich niet heeft gehouden aan de wettelijke informatieplicht bij overeenkomsten op afstand.

Ik weet niet precies wat die wettelijke informatieplicht is, maar mij lijkt dat de leveracier (in dit geval Wanadoo) je wel had mogen informeren dat ADSL Direct bij jou niet mogelijk was.

Als je nu een fax stuurt met bovenstaande redenatie en dat je aangeeft bij voorbaat af te zien, dat je anders toch binnen die 7 werkdagen zult reageren of binnen 3 maanden, dan kunnen ze bij Wanadoo zich verdere moeite besparen.

Groet,
Gijs

Gesloten