LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanadoo Anti-virus / firewall-abonnement / Koop op afstand

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
SanderK

Wanadoo Anti-virus / firewall-abonnement / Koop op afstand

Ongelezen bericht door SanderK »

Hallo,

Mijn ouders hebben thuis een Wandoo kabel-internet abonnement, dat overigens prima functioneert. Omdat mijn ouders niet zoveel van computers weten heb ik netjes de computer goed beveiligd met een firewall , anti-virus en een anti-spyware programma. en alles werkt uitstekend.

Wat is het probleem? De sales afdeling heeft mijn vader 4 abonnementen aangesmeerd voor Fire-wall, anti-virus, anti-spyware & Spam filter. De kosten van dit allemaal is totaal 93,60 euro per jaar en in dit geval zijn het totaal overbodige diensten. Mijn vader heeft helemaal geen verstand van deze dingen en heeft zich dit abonnement aanlaten praten omdat hij dacht dat zijn computer in gevaar was en dat hij er na (of tijdens) de gratis aanbieding van 2 maanden er weer van af kon.

Ik wil deze diensten annuleren op basis van de wetgeving rond "kopen op afstand" Echter wanneer gaat het termijn van 7 dagen in? Het moment van het telefoontje (langer dan 7 dagen geleden), de datum van de e-mail (19 december), de ingangsdatum (ook 19 december), de datum van de bevestigingsbrief (20 december) of de dag dat je de producten download en met behulp van de activeringscode activeert (niet gedaan)??

En hoe moet ik het annuleren? Aangetekende brief of kan dit ook telefonisch?

Bij voorbaat mijn dank voor de hulp,
Sander

mellie

Re: Wanadoo Anti-virus / firewall-abonnement / Koop op afstand

Ongelezen bericht door mellie »

vanaf het moment dat je telefonisch akkoord geeft voor het abonnement heb je nog 7 dagen de tijd om te annuleren. Dit kan bij Wanadoo telefonisch geannuleerd worden.

Gesloten