LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wanadoo blokkeert adsl lijn na opzegging abonnement

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
prof

wanadoo blokkeert adsl lijn na opzegging abonnement

Ongelezen bericht door prof »

Op 17 maart zou mijn adsl abonnement bij wanadoo aflopen. Ik had ik oktober algebeld dat ik het niet verlengen wou. Ze wouden mij geen bevestiging sturen dat ik het abonnement had opgezegd, dus ik januari nog maar eens bellen of het allemaal goed was genoteerd. Een week later krijg ik van de KPN het bericht dat mijn adsl lijn zou worden opgeheven indien ik me niet voor 10 maart me zou aanmelden bij een provider. Maar gelukkig had ik mij ook al aangemeld bij Freeler dus dacht ik dat ik op 17 maart niet zonder internet zou komen te zitten.
Helaas, ik had ik de 17e geen verbinding meer. Dus maar eens gebeld met Freeler. Bij Freeler kreeg ik te horen dat ze brief van de KPN hadden gekregen dat mijn aanmelding niet doorging. Vreemd want ik had zelf niks van de KPN gehoord. Dus dan maar eens met het klantonvriendelijke KPN bellen. Na veel gezeur en kwade woorden van mijn kant, kreeg ik eindelijk te horen wat er was gebeurd. Wanadoo had een zgn. sloop laten zetten op mijn adsl lijn. Ze geven de KPN gewoon opdracht mijn lijn te laten blokkeren. Dat houdt in dat wanneer je overstapt naar een andere provider je 2 weken zonder internet zit (ja bij de KPN werken ze niet zo snel) en je weer opnieuw aansluitingskosten moet betalen (ja bij de KPN doen ze niks voor niks).
Maar kan Wanadoo zomaar mijn adsl lijn laten blokkeren? Ik heb toch zelf voor de aansluitingskosten betaald! En ja ik heb ook netjes al mijn rekeningen betaald. Gelukkig heb ik nu internet via de kabel (binnen 5 dagen in huis). Voor mij nooit weer Wanadoo!

Popov

Re: wanadoo blokkeert adsl lijn na opzegging abonnement

Ongelezen bericht door Popov »

Nee bij wanadoo zijn ze inderdaad niet de slimsten. Ik belde omdat ik een mailbomb kreeg. In de headers, het ip adres van een wanadoo gebruiker. (Kan je achterhalen voor ik weer commentaar krijg, kijk maar ff op wanadoo.nl)

Er neemt zo'n dametje op die blijkbaar zelf nog nooit geinternet heeft.

Hallo wanadoo helpdesk.
Hallo Ik wordt gemailbombt door een gebruiker van jullie. Nu al zo'n 10.000 berichten.

Waarop de mevrouw antwoord:
Sorry daar kunnen wij nix aan doen. Misschien
moet u dan een ander e-mail adres nemen.
Ze hebben daar nooit gehoord van mailbommen, virussen, spam etc.
Je moet gewoon maar een nieuwe mail nemen. Nee heel goed opgelost bedankt!

King@home

Re: wanadoo blokkeert adsl lijn na opzegging abonnement

Ongelezen bericht door King@home »

Beste Prof,

ik hoor in je bericht dat je zelf in oktober hebt opgezegd.
Zodra je opzegd zal, mits er geen tegenbericht komt, het adsl signaal van je lijn worden gesloopt. Wat dan weer betekent dat Freeler er weken over doet om je opnieuw aan te sluiten.

Je had veel beter Freeler kunnen vragen of zij het signaal konden overnemen. Dan wannadoo bellen, zeggen dat je verhuist naar een andere provider en voila - hoogstens een dag of 2 zonder internet.

Nogmaals, bij een opzegging wordt het volledige signaal van je lijn gehaald - en dit zal er dan ook weer volledig op moeten worden gezet.

p.s.
Kabel is inderdaad makkelijker :P geen gezeik met KPN.

Gesloten